Nuo ko viskas prasidėjo
Kai prieš kone ketvirtį amžiaus „Škoda“ perėjo Vokietijos koncerno „Volkswagen“ žinion, čekai gamino „Žiguliukų“ lygio „Felicia“ ir „Favorit“ modelius, kuriuose montavo archajiškus variklius. Vokiečiai pirmiausia į „Felicia“ sugrūdo modernesnį savo gamybos variklį, o po keleto metų rinkoje debiutavo ir pirmasis išties vakarietiškas „Škoda“ modelis – „Octavia“.
Nuo pirmųjų dienų šiuos automobilius pamėgo visos Europos pirkėjai ir „Octavia“ tapo pagrindiniu čekų gamintojo modeliu. Iki šiol čekai pardavė beveik 4 milijonus įvairių kartų „Octavia“. Šis modelis sudaro beveik pusė čekų pardavimų, tad natūralu, kad iš naujos kartos „Octavia“ modelio tikimasi ne mažesnės sėkmės.
![]() |
„Škoda Octavia“ |
Dėl praėjusios kartos „Octavia“ sėkmės Vakarų Europos rinkose vokiečiai iš „Volkswagen“ ėmė kelti paniką – „Škoda“ automobiliai tapo tiesioginiais motininės kompanijos parduodamų automobilių konkurentais. Buvo imtasi skubių priemonių – „Škoda“ markei paskelbta griežta dieta – kai kurių komforto elementų tapo nebeįmanoma užsisakyti. Taip vokiečiai čekiškas mašinas priskyrė vargingesniems pirkėjams, o tie, kurie norėjo daugiau komforto, turėjo dairytis „Volkswagen“ pusėn.
Sėdėdamas naujos kartos „Octavia“ spaudos konferencijoje niekaip negalėjau suprasti, kur tas „downgrade“ sindromas pasidėjo? Nauja „Octavia“ karta turės visą įmanomą komforto įrangą, kurią turi ir turtingesnysis brolis „Golf VII“: aktyvi greičio palaikymo sistema, automatiškai palaikanti saugų atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, automatiškai persijungiantys tolimųjų šviesų žibintai, eismo juosto laikymosi kontrolės sistema, automatinė automobilio statymo sistema, kelio ženklus automatiškai atpažįstanti sistema ir pan.
Lūkesčiai bus pateisinti
Naujoji „Octavia“ vizualiai neatrodo didesnė, tačiau gerokai „pastambėjo“. Ypač tai jaučiasi kai atsisėdi ant galinių sėdynių – vietos kojoms čia netruks net krepšininkams – naujos kartos „Octavia“ yra 9 cm ilgesnė ir 4,5 cm platesnė už ankstesnį modelį. Į oro uostą ir iš jo vykome ankstesnės kartos „Octavia“ – buvo puiki proga palyginti šiuos modelius dar „neataušus“ įspūdžiams. Sėdint viduje skirtumas – lyg važiuotum skirtingų klasių automobiliais. Ankstesnės kartos „Octavia“ modeliui artimesnis yra „Rapid“, o štai naujoji jau labai priartėjo prie konkurentų iš didesnių klasių.
![]() |
„Škoda Octavia“ |
„Octavia“ gaminama ant tos pačios platformos, kaip ir „Golf“, „Leon“ ir A3, tad konstrukciškai turi labai daug bendro. Tai „Škodai“ tik į naudą – šie automobiliai pasižymi tiesiog nepriekaištingu valdymu. Nors kelyje ji elgiasi kaip didesnės klasės automobilis, bet valdyti šį čeką – vienas malonumas. Bendra platforma reiškia ir sumažėjusį automobilio svorį. Jame naudojama daugiau tvirto plieno, todėl nepaisant pailgėjusio kėbulo, “Octavia” vidutiniškai 100 kg lengvesnė už savo pirmtaką.
Automobilis išliko hečbekas, tačiau čekai ištikimi tradicijai – „Octavia“ iš šono “užmaskuota” ir atrodo lyg sedanas. Tačiau hečbekas turi vieną didelį privalumą. Tas privalumas išties didelis – net 590 litrų. Tai bagažinės tūris. Su bendraklasiais nėra ką lyginti – šiuo parametru „Octavia“ lengvai susigrums su vidutinės klasės atstovais. Nulenkus galines sėdynes atsivers pusantro kubinio metro erdvė – nors gabenk trijų durų spintą su antresolėmis. Be to, bagažinėje gausu rankenėlių, kabliukų, auselių, tinkliukų – kad smulkmenos nesidaužytų ir nesiridinėtų. Dar vienas malonus niuansas – bagažinės kilimėlis iš vienos pusės medžiaginis, iš kitos – guminis. Labai patogu, pavyzdžiui įmesti šlapią ar purviną daiktą: apvertei kilimėlį ir bagažinės apmušalai liko švarūs.
Dar viena maloni smulkmena – degalų bako atidarymo dangtelio vidinėje pusėje yra pritvirtintas langų grandiklis – jo nereikia ieškoti, jis visada po ranka ir papildomai nekainuoja – grandikliais bus komplektuojami absoliučiai visi „Octavia“ modeliai. Tik va įdomu, kam jis reikalingas turkui ar graikui. Nors, galbūt kartais ir ten pasitaiko šalnų...
Išorės dizainas gal ir nepasižymi italams būdingu išraiškingumu, bet to ir nesiekta – tai vis dar darbinis arklys, nors kai kurie stiliaus elementai prideda savotiško žavesio. Tarkim priekinių radiatoriaus aušinimo grotelių vertikalios linijos atsispindi ir žibintuose – reflektoriai turi vertikalias linijas.
![]() |
„Škoda Octavia“ |
Iš galo nemažai panašumų su praėjusios kartos „Audi A4“, greičiausiai dėl labai panašių galinių žibintų. Nors tamsiu paros metu šio panašumo nelieka –žibintai šviečia visai kitaip.
Prieš kelis mėnesius išbandžius naują „Rapid“, į Portugaliją važiavau kiek nerimaudamas dėl interjero medžiagų kokybės, tačiau paaiškėjo, kad veltui. „Octavia“ gali pasigirti nepriekaištingomis medžiagomis, surinkimas taip pat be priekaištų. Tik garso izoliacija kai kuriose vietose galėtų būti geresnė. Kažkur juk reikia taupyti, o tai sritis, kur taupymas ne taip krenta į akis, ar gal labiau į ausis.
Įdomu, kad pakėlus benzininio ir dyzelinio modelių variklių dangčius paaiškėjo, kad benzininiame nesumontuota garso izoliacija ant variklio dangčio. Matyt, čekai nutarė, kad toks variklis ir taip tylus, o štai dyzelinio tarškėjimą teko slopinti papildomai.
Salono ergonomika beveik be priekaištų ir nepalyginamai geresnė nei „Rapid“. Centrinėje konsolėje sumontuotas lietimui jautrus ekranas patogus naudoti ir lengvai suprantamas – nieko nereikia mokytis. Mygtukai dideli ir pataikyti į juos bus lengva net Žydrūno Savicko pirštais. Kaip ir MQB platformos broliai, „Octavia“ pirmą kartą gavo važiavimo režimų pasirinkimą – galima rinktis iš keturių skirtingų stilių, nuo „Eco“ iki „Sport“. Bevertis dalykas – skirtumai nedideli, o turint omenyje „Octavia“ paskirtį, pasirinkus „Normal“ režimą automobilis labiausiai atitinka čekų filosofiją: yra pakankamai komfortiškas, ganėtinai stabilus posūkiuose ir lengvai valdomas.
Geriausias kainos ir kokybės santykis rinkoje
Lietuvoje automobilis bus parduodamas su šešiais skirtingais varikliais – dviem dyzeliniais ir keturiais benzininiais, kurių galia nuo 85 AG (1,2 l TSI) iki 180 AG (1,8 TSI). Šių metų antroje pusėje turėtų debiutuoti galingesnė RS versija, kurios galia turėtų peržengti 200 AG ribą. Čekai netrukus žada ir gamtinėmis dujomis varomą versiją – tokie automobiliai smarkiai populiarėja ne tik Rytų, bet jau ir Vakarų Europoje. Kai kurie varikliai bus komplektuojami ir su automatine dviejų sankabų septynių pavarų dėže DSG.
![]() |
„Škoda Octavia“ |
Čekai sako, kad automobilis tapo maždaug ketvirtadaliu ekonomiškesnis už ankstesnės kartos „Octavia“.
Taigi, naujoji “Octavia” išlieka ko gero geriausiu kanos ir kokybės santykiu pasižyminčiu automobiliu mūsų rinkoje. Nors čekai nori pamažu atsiriboti nuo biudžetinės markės įvaidžio, tačiau nuo realybės nepabėgsi – bazinė „Octavia“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 48 350 Litų.
Kai kurie techniniai „Škoda Octavia 2.0 TDI” duomenys
Variklis: dyzelinis keturių cilindrų su turbina
Darbinis tūris: 1968 kub. cm
Maksimali galia: 150 AG esant 3500-4000 aps/min
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm esant 1750-3000 aps/min
Pavarų dėžė: 6 pavarų automatinė su dviguba sankaba (DSG)
Varantieji ratai: priekiniai
Išmatavimai: ilgis/plotis/aukštis: 4659/1814/1461 mm
Ratų bazė: 2686 mm
Bagažinės tūris: 590-1580 l
Svoris: 1350 kg
Įsibėgėjimas: nuo 0 iki 100 km/h per 8,6 sek.
Maksimalus greitis: 215 km/h
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,5 l/100 km
Kaina: 71920 Lt. (bazinės versijos kaina prasideda nuo 48 350 Lt)
![]() |
„Škoda Octavia“ |