Galbūt tai nuskambės kaip staigmena, bet „Honda HA-420 HondaJet“ yra pirmasis „Honda Aircraft Company“ lėktuvas, tačiau jau dabar yra laikomas pažangiausiu pasaulio lengvuoju verslo klasės lėktuvu.
Ir tai nėra tik pasipūtėliškos „Honda“ marketingo komandos pagyros – „HondaJet“ negailestingai vieną po kito naikina savo klasės rekordus. O skraido mažiau nei metus, nes pirmieji orlaiviai pirkėjams buvo pristatyti tik praeitų metų gruodį. Kuo šis lėktuvas toks ypatingas?
Visų pirma, vienas iš ryškiausių dizaino elementų – aukštai virš sparnų sumontuoti lėktuvo varikliai. Pats „HondaJet“ yra žemasparnis, tačiau reaktyvinius variklius norėta tvirtinti aukščiau, nes taip kabinoje yra pastebimai mažiau triukšmo Mažiau pastebima, tačiau tokia pat svarbi, yra ir fiuzeliažo forma, kuri buvo ilgą laiką tobulinta naudojant kompiuterines simuliacijas ir bandymus vėjo tunelyje.
Lėktuvo korpusas pagamintas iš kompozitinių medžiagų, o sparnai – iš aliuminio. „Honda“ teigia, kad visi šie sprendimai leido pasiekti itin mažas kuro sąnaudas – 20 proc. mažesnes nei kitų šioje klasėje esančių lėktuvų. Salone, pagal pirkėjų pageidavimus, montuojamos keturios arba šešios sėdynės keleiviams, o įgulą sudaro du žmonės. Žinoma, yra įrengtas ir tualetas.
Į kokius titulus nusitaikė „HondaJet“? Kompanijos teigimu, tai yra aukščiausiai pakylantis, tyliausias, taupiausias ir, žinoma, greičiausias savo klasės lėktuvas. Jis gali pakilti į didesnį nei 13 km aukštį ir skristi 782 km/h greičiu. Tuo tarpu bene aršiausias konkurentas „Cessna Citation M2“ kyla vos į 12,5 km aukštį ir išvysto 748 km/h greitį.
Skirtumas, regis, mažas, todėl „Honda“ nusprendė įrodyti savo pranašumą ir neseniai sulaužė seną rekordą ir iš Naujojo Džersio nuskrido į Floridą vos per dvi valandas ir 51 minutę. Žinoma, labiausiai kompanija didžiuojasi tuo, kad lėktuvas sunaudoja 17 proc. mažiau kuro nei artimiausi konkurentai.
Kiek kainuoja šis lėktuvas? Tai – bene brangiausia „Honda, nes ant „HondaJet“ stiklo puikuojasi keturių milijonų eurų kaina.