Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skrydis pirma klase, arba 1 serijos BMW testas

„Sveiki, gal paragausite šampano?“ Tokiu dailios stiuardesės sakiniu prasideda skrydis „Lufthansa“ pirma klase. Tik pakilus į orą patiekiami kažkokio žymaus kulinaro pagaminti užkandžiai. Kramsnoju jūros kopūstų ir pelėsinio sūrio užkandį ir prisimenu prieš savaitę išbandytą 1 serijos BMW.
1 serijos BMW – skrydis pirma klase
1 serijos BMW – skrydis pirma klase / Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr.

Pakilus į orą

Sako, skrendantiems pirma klase per Atlantą siūloma daugybė patogumų. Pats nesu bandęs, bet teko girdėti, kad patiekiami švieži vaisiai, neribotas skaičius „Snickers“ batonėlių, naujos tik išpakuotos šlepetės, natūralių plunksnų prikimštos pagalvėlės ir visų dešimtmečio filmų archyvas. Ir, svarbiausia, pakankamai vietos išsitiesti, kad 12 valandų skrydžio metu prisimintum šiltą namuose likusią lovą. Ech, pirma klasė...

Trumpesniuose skrydžiuose skirtumas tarp  ekonominės ir pirmos klasės nėra žymus. Atstumas iki priekyje sėdinčio bendrakeleivio toks pat, vaizdas pro langą nė kuo ne geresnis, nėra nei šlepečių, nei šviežių vaisių. Tačiau yra kelios smulkmenos, visiškai nežymios detalės, kurios atperka dvigubai brangesnę bilieto kainą.

Ekonominės klasės salotų receptas – 95 proc. salotų lapai, 4 proc. sūris, 1 proc. kumpis.

Kad ir įrankiai. Ekonominėje klasėje siūlo salotas (receptas – 95 proc. salotų lapai, 4 proc. sūris, 1 proc. kumpis) smeigti plastmasiniais įrankiais, kuriuos IKI pardavinėja po 5 centus komplekte su servetėle. Tuo tarpu pirmoje klasėje gauni blizgančius metalinius įrankius. Ne, peilis nėra aštrus, įgulai pavojus negresia. Taip pat ir gėrimai pilami į tikro stiklo taures, o ne pirštuose tirpstančias plastmasines stiklinaites. Ir, svarbiausia, pirmoji klasė yra pačiame lėktuvo priekyje. Vadinasi, parskridęs nedalyvauji lenktynėse iki išėjimo. Tiesiog atsistoji, atsisveikini su įgula ir išlipi. Pirmas, blogiausiu atveju trečias.

Bet štai ne visiems patinka toks perdėtas dėmesys. Nors įlipti į lėktuvą pirmos klasės keleiviams siūloma pirmiems, aš visad lipu paskutinis. Įlipęs pirmas turi susitaikyti su visų 120 ekonominės klasės keleivių žvilgsniais, kurie eidami pro šalį, rodos, smerkia tave, už bilietą suplojusį dvigubai didesnę kainą. Todėl aš lipu paskutinis. Tiksliau, lipau tuos tris kartus, kai skridau pirma klase.

Pagaliau – apie naują 1 serijos BMW

Bet jei 120 smerkiančių žvilgsnių jūsų nevargina, jums tiks ir mano išbandytas 1 serijos BMW. Čia taisyklės tos pačios kaip ir pirmoje klasėje – moki už smulkmenas, gerą atlikimą ir, svarbiausia, už lėktuvo propelerio pagrindu sukurtą BMW ženklelį. Ir aš negalėčiau jūsų agituoti šimto tūkstančių neišleisti BMW salone. Nes automobilis, mano nuomone, yra tiesiog puikus.

Tos malonios smulkmenos, tokios kaip automatinės greičio palaikymo sistemos lemputė, užsideganti tiesiai ant spidometro ir rodanti, koks greitis pasirinktas, pakelia jį aukščiau kitų. Rodos, vairas toks pats apvalus kaip ir „Renault Megane“, tačiau BMW salone jis yra tarsi tavo draugas. Kiekviena smulkmena gerai apgalvota. Tai – premium klasė, nei sekundei tuo nesuabejočiau.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./1 serijos BMW  skrydis pirma klase
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./1 serijos BMW – skrydis pirma klase

Nesinori daug kalbėti apie techninius dalykus, todėl išbersiu juos vienu sakiniu – 1,6 litro turbo benzininis variklis su 170 AG ir 250 Nm (tai 118i modelis), aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė, 5,6 litro vidutinės degalų sąnaudos, 7,5 sek. pagreitėjimas iki 100 km/h ir 131 g/km CO2. Nors Lietuvoje emisijos visiškai neaktualios, didžiausiose Europos šalyse mažesni mokesčiai taikomi 130 g/km ir mažiau išmetantiems automobiliams. BMW galėjo tuos du gramus pasilaikyti sau.

Dar vienu sakiniu įvardysiu ir didžiausius šio automobilio trūkumus. Mano galva, salono medžiagų kokybė, ypač gale, galėtų būti geresnė, multimedijos sistemos ekranas yra didelis, tačiau nėra navigacinės sistemos, keleiviams gale ir bagažinėje vietos mažoka. Ir, svarbiausia, jis kainuoja bent 15 proc. daugiau, nei logika sufleruoja už jį būtų galima mokėti.

Bet vos tik pravėrus 118i duris, nuleidus sėdynę į žemiausią poziciją ir įsikūrus kaip sportiniame automobilyje, visi mano išvardinti trūkumai dingsta. Susilieji su automobiliu. Tu ir jis tampate vieniu. Nė vieną akimirką nepagalvojau, kad jis per didelis ar per mažas, per minkštas ar per kietas. Jis toks – koks turi būti. Logika sufleruoja, jog trumpos bazės galu varomas automobilis turėtų būti pavojingesnis už konkurentus su priekiniais varomais ratais. Nė velnio, 1 serijos BMW valdomas puikiai, pavojingos ribos nė kvapo. Kas ten žino, gal ją pasiekus vairuotojas baudžiamas labai smarkiai. Bet aš prie tos magiškos ribos, kai automobilio pakaba siunčia signalus „pasiduodu!“, nepriartėjau. Kiekviename kilometre, tiek važiuodamas 20, tiek 120 km/h greičiu, jaučiau didelį malonumą. Aš ir automobilis – vienas.

Paklauskite savęs

1,6 litro variklis yra pakankamai galingas smagiems pasivažinėjimas, bet tikrai ne savaitgaliams „Nemuno žiede“. Šiam tikslui taupykite dar smarkiau ir palaukite, kol BMW pristatys ką nors panašaus į 130i kupė. Arba pateikite užsakymą kišeninei raketai pavadinimu „BMW 1M Coupe“. Tuo tarpu šis 1,6 keturių cilindrų variklis su turbina jums dovanos gerą galios ir ekonomijos santykį. Ir daug džiaugsmo – turbo duobės nėra, maksimalaus sukimo momento diapazonas driekiasi nuo 1500 iki 4500 aps/min. Kitaip sakant, jis yra ten, kur jo reikia kiekvieną dieną.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./1 serijos BMW  skrydis pirma klase
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./1 serijos BMW – skrydis pirma klase

Tik labai gerai pagalvokite, ar jums reikia aštuonių pavarų „automato“. Taip, jis gudrus, jungia pavaras tada, kada reikia, ir taip, kaip reikia. Logika sufleruoja – tai puikus agregatas. Tik ne čia, ne 1 serijos modelyje, kuriame mechaninis pavarų perjungimas yra džiaugsmą teikiantis procesas.
Diskusijose apie automobilio išvaizdą mūsų redakcija pasidalino į dvi stovyklas. Vieniems jis atrodo nevykęs, su „Volkswagen Polo“ žibintais gale ir ištinusiais žibintais priekyje. Kitiems, taip pat ir man, dizainas atrodo visai vykęs. Nepavadinčiau jo gražiu automobiliu. Bet ne pasižiūrėti į jį susirinkome.

Tačiau nei sėdint prie 1 serijos BMW vairo, nei stovint šalia jo, nepamiršti, kad tai – geresnis automobilis. Vieni šį jausmą vadina X faktoriumi, kiti jo visai nejaučia. Nieko nepadarysi, pasaulyje visi iki vieno esame skirtingi. Linkiu jums, skaitytojai, savęs paklausti, kas jūs esate ir kokį automobilį šalia savęs norite matyti. Jei po ilgų apmąstymų nuspręsite, kad „Volkswagen Golf“ yra Jūsų automobilis, pirkite jį, ignoruokite visus kitus. Tik nerodykite savo nepasitenkinimo, kai kolega, kaimynas ar draugas nusipirks šį 1 serijos modelį. Nepykite ir ant tų, kurie keliauja pirma klase. Jie irgi rado sau tinkamus atsakymus.

BMW 118i techniniai duomenys:

Variklis: Keturių cilindrų 1,6 litro su turbina
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
Galia ir sukimo momentas: 170 AG ir 250 Nm
Pagreitėjimas iki 100 km/h: 7,5 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,6 l
Varomi ratai: Galiniai
Ilgis/plotis/aukštis ir bazė: 4324/1765/1421 ir 2690
Svoris: 1390 kg.
Bandyto automobilio kaina: 125 526 Lt.
Daugiau informacijos: Autoplius.lt naujų automobilių kataloge

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?