Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Smalininkuose – rekordinis karštis ir „Super Moto“ dalyvių antplūdis

Šis savaitgalis Smalininkų kartodrome, esančiame netoli Jurbarko, neeilinis. Ne tik dėl 30 laipsnių karščio ir rekordiškai didelio dalyvių skaičiaus – užsiregistravo daugiau nei 60 sportininkų, rašoma pranešime.

Dėl plintančio koronaviruso pakoregavus Lietuvos „Super Moto“ čempionato tvarkaraštį, Smalininkuose savaitgalį rengiami iškart du čempionato etapai – trečiasis ir ketvirtasis. Priminsime, kad du ankstesni etapai šią vasarą vyko Elektrėnų ir Tauragės miestų gatvėse.

Trasą sudaro dvi dalys, tačiau lietuviams pažįstama tik viena iš jų

Smalininkų „Super Moto“ 1150 m ilgio trasą sudaro dvi dalys: asfalto ir bekelės, dalyviai važiuoja krosiniais motociklais, apautais žiedinėms lenktynėms skirtomis padangomis. Keturių klasių, iš aštuonių dalyvaujančių, atletai važiuoja tik asfaltu, o kitų keturių klasių dalyviai turi kiekvieną kartą užsukti į smėlio ir tramplinų ruožą.

Kaip sakė vienas čempionato organizatorių ir dalyvių Ruslanas Bykovas, Smalininkų kartodromo trasa puikiai pažįstama daugeliui Lietuvos atletų, jie puikiai išstudijavę asfaltinės dalies trajektorijas, nes čia nuolat treniruojasi.. Todėl lietuviai turi pranašumą prieš svečius iš užsienio.

„Trasa smagi, greita, ilgi posūkiai puikiai pažįstami. Visi ją mėgsta, todėl treniruočių ir kvalifikacijos metu rezultatai nuolat gerėjo. Šioje trasoje visi puikiai pasitreniravę, todėl skirtumai tarp varžybų dalyvių nedideli, visą laiką tau kažkas alsuoja į galinį ratą“, – pripažino Ruslanas Bykovas.

O bekelės segmentas – visiškai naujas. Beveik 100 m žvyro ruožas prasideda itin aštriu tramplinu, stipriai metančiu į orą, todėl tai yra rimtas išbandymas amortizatoriams. Toliau seka greitį gesinantis posūkis, kurį galima įveikti dviem skirtingom trajektorijom – vidine ir išorine. Čia greitesni lenktynininkai gali lenkti lėtesnius.

Toliau – ilgas plokščias tramplinas, vadinamas „stalu“. Kadangi po posūkio greitis nedidelis, „stalą“ peršoka tik patys greičiausi, o kiti leidžiasi ant jo plokštumos. Čia ypač sudėtinga keturračiams, nusileidžiantiems ant dugno. Išvažiavimas į asfalto zoną – taip pat labai komplikuotas. Ties išsukimu suformuotas specialus nedidelis bet labai aštrus kauburys, mažinantis dalyvių greitį.

Bekelės zonos specifika

„Smalininkuose tramplinai platūs, skirtingai nei ankstesniuose etapuose, todėl daugelis sportininkų juos galėjo išnaudoti lenkimams. Taigi, jei panašų rato įveikimo laiką demonstravę motociklininkai asfaltu važiavo vienas paskui kitą traukinuku, bekelėje jie turėjo daug galimybių pademonstruoti savo pranašumą“, – sakė varžybų dalyvis ir vienas organizatorių Ruslanas Bykovas.

Daugelio dalyvių teigimu, didžiausia varžybų intriga – tai, kad, skaičiuojant galutinę čempionato įskaitą, nubraukiami du iš penkių blogiausių čempionato startų. O ankstesniuose etapuose buvo daugybė falšstartų, diskvalifikacijų, technikos gedimų.

Pavyzdžiui, Dominyką Diraitį, praėjusių metų S1 klasės čempioną, pirmuose etapuose nuolat persekiojo problemos: Elektrėnuose jis krito, o Tauragėje sugedo motociklas. Todėl visa kova „Super Moto“ čempionate dar prieš akis, nes, skaičiuojant ir šio šeštadienio bei sekmadienio etapus, atletų laukė trys etapai. Paskutinis, penktasis, planuojama, bus surengtas Kuršėnuose rugpjūčio 30 d.

Varžybų vyr. teisėjos Justinos Šeniauskienės nuomone, intriga labai padidėjo sujungus lėčiausią „Street“, kurioje negalimos modifikacijos ir greitesnę S5 klases. Kadangi kai kurie „Street“ klasės dalyviai mina ant kulnų S5 klasės motociklinikams, nuspėti rezultatus būna sunku.

Vyr. teisėja Justina Šeniauskienė pastebėjo, kad, Smalininkų trasa, palyginus su kitomis, yra labai greita. Jai būdingi ilgi užtęsti posūkiai, motociklininkų žargonu vadinami „bananais“. O pavojingiausia trasos dalis – ilga tiesioji prieš bekelės segmentą, nes šioje dalyje dalyviai pasiekia didžiausią greitį.

Falšstartai, griuvimai, technikos gedimai

Kiekvienoje iš aštuonių klasių virė įnirtinga kova. Tačiau daugiausiai aistrų kurstė lietuvių dvikovos su pajėgiais svečiais iš užsienio. Jų metu netrūko griuvimų ir klaidų posūkiuose.

Pirmojo įskaitinio važiavimo metu greičiausioje klasėje S1 nepavejamas buvo Jedrzej Žuralski iš Lenkijos. O Vladas Gončarovas į antrąją vietą išsiveržė po to, kai smėlio trasos posūkyje dėl sankabos gedimo užgeso Povilo Lecko motociklo variklis.

Antrajame važiavime puikiai startavo Vladas Gončarovas ir Povilas Leckas, svečią iš Lenkijos palikdami už nugaros. Tačiau Jedrzej Žuralski nepasidavė ir netrukus buvo antras. Praėjusių metų klasės čempionas Dominykas Diraitis finišą abu kartus pasiekė ketvirtas.

S2 klasėje iš pirmos vietos startavęs Tomasz Žuralski padarė klaidą, per greitai įvažiavo į bekelės zoną, o tuo sumaniai pasinaudojo Vidmantas Vaidinauskas, nugalėjęs pirmajame važiavime.

Analogiškas scenarijus susiklostė ir antrojo važiavimo metu. Nors Vidmantas Vaidinauskas bekelėje neišvengė griuvimo, užkliuvęs už varžovo ir prarado kelias brangias sekundes, jis svečią iš Lenkijos pasisivijo ir aplenkė.

S4 klasės starte į priekį išsiveržė Justinas Kontrauskas, o dėl antros vietos kovojo Justas Bučnys ir Sven Simulask iš Estijos. Justui aplenkus estą, šis trasoje griuvo ir nukrito į penktąją paskutinę vietą.

Antrojo važiavimo metu estas pirmavo tik iki pirmojo posūkio. Jame po puikaus manevro į priekį iššovė Justas Bučnys ir lyderio pozicijos neužleido. Justinas Kontrauskas, ilgai atakavęs estą, liko trečias.

Nepaisant daugybės smulkių griuvimų medikams į trasą reikėjo išvažiuoti tik kartą – klasių S5 ir Street jungtinės klasės varžybų metu, lenkdamas lėtesnį varžovą, posūkyje ratu už jo užkliuvo Audrius Mickevičius. Griuvimas buvo skausmingas, motociklas prispaudė sportininko kojas. Medikams suteikus pagalbą ir sutvarsčius žaizdas, A.Mickevičius neslėpė optimizmo ir ruošėsi antrajam važiavimui.
Abu šios klasės važiavimus laimėjo Gediminas Jomantas.

Keturračių „Superquad“ klasėje pirmojo važiavimo metu ilgą laiką pirmavo Rolandas Vaivada. Tačiau dėl falštarto jis ir Justinas Nutautas turėjo atlikti 5 sek. Stop&Go nuobaudą, Todėl į priekį išsiveržė Gediminas Volkavičius. Nors Rolandas Vaivada jam lipo ant kulnų, varžovo jau nebepavijo. Ši dvikova gniaužė kvapą daugeliui žiūrovų.

Antrajame važiavime Rolandas Vaivada klaidų nedarė ir užtikrintai laimėjo. Apmaudžiai varžybos baigėsi Rimgaudui Gruzdžiui, kuriam ant tramplino nutrūko keturračio grandinė.

Trečiojo čempionato etapo rezultatai

S1 klasė: 1. Vladas Gončarovas. 2. Jedrzej Žuralski. 3. Povilas Leckas.

S2 klasė: 1. Vidmantas Vaidinauskas. 2. Tomasz Žuralski. 3. Sergejus Šeniauskas.

S4 klasė: 1. Justas Bučnys. 2. Justinas Kontrauskas. 3. Sven Simulask.

S5 klasė: 1. Gediminas Jomantas. 2. Mantas Medveckas. 3. Domas Aidietis.

SM Street klasė: 1. Deividas Gečys. 2. Gediminas Vilkas. 3. Tomas Aleksandravičius.

SM50 klasė: 1.Kenneth Simulask. 2. Jonas Veliulis. 3. Liliana Irzyk.

SM Junior: 1. Matas Strasevičius. 2. Kristians Baltus. 3. Travis Siilak.

Keturračiai SuperQuad: 1. Rolandas Vaivada. 2. Justinas Nutautas. 3. Rimgaudas Gruzdys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos