Automobilizmo eros pradžioje buvo „Ford Model T“, kuris ne tik pasiekė visas įmanomas populiarumo viršūnes, bet ir tapo industrijos simboliu. Praėjo pora dešimtmečių ir pradėjo reikštis Europa. Iš pradžių „Volkswagen Beetle“, po to – „Citroen 2CV“, „Fiat 500“ ir MINI. Visų jų buvo parduoti milijonai ir šiandien kiekvienas iš šių automobilių tapo keturių Europos automobilių gamintojų simboliu. Priežastys paprastos: tai pigūs ir patvarūs automobiliai, skirti liaudžiai.
Kylant išsivysčiusių šalių ekonomikos rodikliams, populiaresni tapo didesni automobiliai: Europoje atsirado pirmosios reprezentacinių sedanų, šiandien klaidingai vadinamais limuzinų, užuomazgos, o JAV – raumeningi automobiliai, vadinamieji „muscle car“ ar „pony car“. Bene žinomiausias šio laiko atstovas – „Ford Mustang“, kurį taip pat galėjo įsigyti daugelis.
Šimtmečiui gerokai persiritus į antrąją pusę ir pasibaigus naftos krizei, į pasaulio rinkas aktyviai ėmė veržtis japoniški automobiliai. Jų kūriniai buvo ekonomiškesni ir mažesni nei europietiški ar amerikietiški analogai, o šio ledkalnio viršūnė atėjo 1997-aisiais. Visame pasaulyje pamažu įsivyraujant ekologiškumo madai, „Toyota“ pristatė „Prius“ – automobilį, kuriame buvo sumontuoti benzininis ir elektrinis varikliai. Šiandien hibridas nieko nebestebina, tačiau prieš du dešimtmečius tai buvo kosminė technologija, o „Toyota“ pasiūlė ją įsigyti visiems žmonėms už krikščionišką kainą.
2016-ieji yra metai, kai visame pasaulyje pradedamas pardavinėti jau ketvirtos kartos „Prius“. Į šio modelio bandymus Ispanijoje buvo pakviesti žurnalistai iš visos Europos.
Kur tobulėti?
Automobilių entuziastai turbūt norėtų „Toyota“ koncerną sulyginti su „Galutinio tikslo“ filmų serijos kūrėjais. Ir tie, ir tie nekuria nieko naujo, tačiau nori uždirbti iš populiaraus pavadinimo, kurdami vis naujas serijas?
Ties „Toyota“ klystate. Ketvirtos kartos „Prius“ turi daugiau naujovių nei bet kuri pastaraisiais metais pristatyta „Toyota“. Taip, šis hečbekas vis dar yra lėtas ir turi nervinantį variklio garsą, tačiau šių dalykų turbūt neatsikratys ne tik penktos, bet ir šeštos kartos „Prius“. Jis tiesiog negali būti greitas.
Jis turi būti ekologiškas, tą ir daro. 1,8 l benzininio ir elektrinio variklio hibridas išvysto 122 AG, 1,4 tonos sveriantį hečbeką iki 100 km/val. išjudina per 10,6 sek. Bei priverčia įsibėgėti iki 180 km/val. Degalų sąnaudos šimtui kilometrų – 3,3 l (jeigu „Prius“ apautas 15 colių skersmens ratlankiais), o CO2 emisija – 76 g/km (su 15 colių ratais).
Ne stebuklingas pokytis, lyginant su ankstesniuoju „Prius“, tačiau tą galima paaiškinti. Ekologijos prasme šis automobilis išsisėmė ir patobulėti su kiekviena nauja karta vis sunkiau. Hibridų šiandien rinkoje yra dešimtys, dyzeliniai varikliai kasmet gerina efektyvumo rekordus, tad degalų sąnaudomis nieko nenustebinsi – ekologijos rinkoje naujienas pasiūlyti gali tik elektromobiliai.
„Prius“ išlaikė savo pradinį korizį, ekonomiško ir ramaus automobilio, tačiau šiandien jis panašesnis į tradicinį hečbeką, o ne į naujo segmento pionierių.
Hečbeko genai
Kas naujo ketvirtos kartos „Prius“? Didžiausia naujovė yra ta, kurią pamatys nebent mechanikai – tai platforma. „Prius“ sukonstruotas ant visiškai naujos „Toyota“ pagal TNGA („Toyota New Global Architecture“) principą pagamintos platformos, kurios pagrindinis privalumas – žemesnis svorio centras. Tai užtikrina geresnes valdymo savybes, kurios 99 proc. „Prius“ savininkų svarbios ne daugiau nei šio straipsnio skaitytojui – mažėjanti delfinų populiacija prie Australijos krantų.
„Prius“ turi ne tik talpų saloną, bagažinę, turi gerą įrangą net bazinėje komplektacijoje, bet ir gali pasigirti visomis naujausiomis „Toyota“ saugumo sistemomis: 9 oro pagalvės (standartinėje įrangoje), autonominis stabdymas, įspėjimas apie eismo juostos kirtimą, kelio ženklų atpažinimas ir t.t. Viskas, ko gali reikėti žmogui, norinčiam modernaus ir drąsiai atrodančio hečbeko.
Bandyto „Toyota Prius“ techniniai duomenys | |
---|---|
Hibridinė sistema | 1.8 VVT-i HYBRID |
Sistemos galia | 122 AG prie 5 200 Nm |
Benzininis variklis | 1,8 l, 2ZR-FXE |
Benzininio variklio galia | 98 AG |
Benzininio variklio sukimo momentas | 142 Nm |
Elektrinio variklio galia | 72 AG |
Elektrinio variklio sukimo momentas | 163 Nm |
Pavarų dėžė | Bepakopė (variatorius) |
Varantieji ratai | Priekiniai |
Maksimalus greitis | 180 km/val. |
0-100 km/val. | 10,6 sek. |
Degalų sąnaudos (mieste, užmiestyje, vidutinės) | 3,6/3,6/3,6 |
CO2 emisija | 84 g/km |
Apsisukimo skersmuo | 10,8 m |
Padangos | 215/45 R17 |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 540/1 760/ 1 490 mm |
Ratų bazė | 2 700 mm |
Prošvaisa | 136 mm |
Aerodinaminio efektyvumo koeficientas (Cd) | 0,24 |
Bagažinės talpa | 501 l (1 633 l) |
Tuščio automobilio masė | 1 375 kg |
Didžiausia leistina masė | 1 790 kg |
Didžiausia tempiama masė | 725 kg |
Bandyto „Toyota Prius“ kaina (aukščiausia, „Premium“ komplektacija) | 33 650 Eur |
Bazinio „Toyota Prius“ kaina | 28 420 Eur |
15min žurnalisto kelionę apmokėjo „Toyota“, straipsnio turiniui tai įtakos neturi.