Smėlynuose susitiko „Ford Ranger Raptor“ ir „Toyota Hilux“: panašūs ir kartu labai skirtingi

Pikapai populiarūs daugelyje pasaulio šalių. Dažniausiai jie būna skirti darbui, tačiau vis dažniau šios automobilių klasės atstovai naudojami pramogai.

Suprasti akimirksniu

  • Ford Ranger Raptor. Variklis – dviturbodyzelinis, L4 • Darbinis tūris – 1996 cm3 • Galia – 156 kW (213 AG) esant 3750 aps./min. • Maks. sukimo mom. – 500 Nm esant 1750 aps./min. • Pavara – įjungiama visų ratų/10 autom. • I/P/A – 5398/2028/1873 mm • Autom. svoris – 2585 kg • 0–100 km/h – 10,6 s • Maks. greitis – 170 km/h • Vid. degalų sąn. – 8,9 l/100 km • CO2 – 233 g/km • Kaina Lietuvoje – nuo 53 990 eurų.

Suprasti akimirksniu

  • Toyota Hilux. Variklis – dviturbodyzelinis, L4 • Darbinis tūris – 2755 cm3 • Galia – 150 kW (204 AG) esant 3000 aps./min. • Maks. sukimo mom. – 500 Nm esant 1600 aps./min. • Pavara – įjungiama visų ratų/6 autom. • I/P/A – 5325/1900/1815 mm • Autom. svoris – 2355 kg • 0–100 km/h – 10,7 s • Maks. greitis – 175 km/h • Vid. degalų sąn. – 8,5 l/100 km • CO2 – 224 g/km • Kaina Lietuvoje – nuo 29 900 eurų

Nesuklyskite: čia europietiškas „Raptor“

„Raptor“ – tikras dinozauras! Šis pikapas yra pati tikriausia tobulybė. Jis yra tinkamo dydžio ir tobulai neatitinka šio laikmečio tendencijų vis dar orentuodamasis į emociją, o ne į reikalavimų lentelę. Palyginti su šiuo dinozauru, visi tradiciniai lengvieji automobiliai tėra tik mieli „kibiriukai“.

Smėlis, purvas, uolos, žolė, žvyras, sniegas, sportinė trasa – visa tai jam lengvai įkandama. Bekelės sąlygoms jis turi specialiai pritaikytą „Baja“ programą.

Po variklio dangčiu riaumoja tik dviejų litrų keturių cilindrų 213 AG variklis su dviem turbinomis. Gali atrodyti, kad tokiam 2,6 tonos galiūnui to tikrai per mažai. Bet mes taip nemanome.

Važiuoti „Raptor“ – tai lyg elektriniu kalnų dviračiu ropštis į kalną. Labai lengva, o vis tiek jautiesi kaip olimpietis. Skirtingiems kelio paviršiams, bekelėje pasitaikančioms rizikingoms kliūtims įveikti „Ford“ siūlo rinktis tam tinkamą važiavimo režimą. Iš viso jų yra šeši. Akmenys? Smėlynai? Nykščiu paspaudi ant vairo esantį mygtuką, ir važiuoji.

500 Nm sukimo momento jam daugiau nei pakanka. Įvairios papildomos įrangos prikimštu automobiliu visu greičiu važiuojame žvyro karjere. Standartinė dešimties (dešimties!!!) pakopų automatinė pavarų dėžė („pasiskolinta“ iš Mustang) veikia sklandžiai. Keista, viskas apie šį automobilį kažkodėl prasideda H raide, pavyzdžiui, „High Performance“ amortizatoriai, sustiprintas „Heavy Duty“ rėmas. Šuolis į aukštį, šuolis tolyn, kopimas aukštyn – krovininis automobilis (taip jis oficialiai vadinamas) viską daro lengvai.

„Raptor“ sukurtas „Ford“ įmonėje Australijoje, o pagamintas Tailande. Leidimas eksploatuoti išduotas Kelne, kur yra „Ford“ atstovybė Europoje – pilietis, keliaujantis po visą pasaulį.

Kartu su išoriniais veidrodėliais „Ranger Raptor“ plotis yra įspūdingas – net 2,18 metro. „Ford“ įvaizdį atitinkančios galingos juodos grotelės būdingos F-150 versijai. Iš šonų yra platūs slenksčiai, dėl kurių įlipti į šį pikapą gerokai lengviau. Sportiškas dizainas jam puikiai dera. „Stilius be jokių kompromisų“, – taip skelbia „Ford“ reklama. Ne vienas susimąsto, ką tai galėtų reikšti.

Bet tai nėra itin svarbu, nes gamintojai, žinoma, griebėsi kai kurių kompromisų. Į šį galiūną įmontuoti visi įmanomi šiuolaikiniai elektroniniai niekučiai. Išties siurreališka, kai susidūrimo prevencijos sistema įspėja apie galimą susidūrimą važiuojant žvyro karjere. O kur viso to tikrai gali prireikti? Pirmiausia, miesto gatvėse ir tradiciniuose keliuose!

Kurioziška ir tai, kad „Ford“ galiūnas turi ir serijinę nukrypimo nuo eismo juostos sistemą. Jeigu su Raptor ko nors ir nereikia daryti, tai laikytis eismo juostos!

Kelias baigėsi? Nieko tokio, važiuokite toliau, nes jam tinka bet kokia danga ir bet kokios važiavimo sąlygos.

Nepaisant gana riboto tikrojo poreikio, pikapai vis labiau populiarėja. Beje, „Raptor“ pirkėjų nuotykių troškimo neturėtų riboti tik vienas dalykas: automobilio kaina. Šis galiūnas Lietuvoje kainuoja nuo 53 990 eurų.

„Hilux“ reputacija – be priekaištų

Naująjį „Hilux“ pikapą „Toyota“ pristatė praėjusiais metais. Nuo pat debiuto 1968-aisiais „Hilux“ daug kartų patvirtino esantys patikimi ne tik kasdieniuose darbuose, bet ir ekstremaliose kelionėse į Šiaurės Ašigalį, Islandijos ugnikalnius, Antarktidą.

Kuo naujasis pikapas skiriasi nuo savo pirmtako? Šiek tiek pakoreguotu dizainu, montuojamu galingesniu 2,8 litro varikliu ir, žinoma, visu sąrašu šiuolaikinių technologinių naujovių ir įrangos.

Priekinę naujojo „Hilux“ dalį atnaujino trimatės radiatoriaus grotelės ir kitokio dizaino buferis. Eksterjero akcentai – nauji priekiniai ir galiniai LED žibintai bei 18 colių juodi lengvojo lydinio ratlankiai. Interjeras suprojektuotas taip, kad vairuotojui viskas būtų dar lengviau pasiekiama ir matoma.

Pagrindiniai aštuonių colių skersmens centrinėje konsolėje sumontuoto ekrano mygtukai išliko mechaniniai, kaip ir spidometro bei odometro rodmenys. Atnaujintoje informacinėje sistemoje įdiegta greitesnė operacinė sistema, o pats ekranas – jautresnis ir tiksliau reaguojantis į paspaudimus. Prie informacinės sistemos taip pat galima prijungti išmaniuosius telefonus naudojant „Apple CarPlay®“ ir „Android Auto™“ programas.

„Hilux“ variklių gamoje atsirado naujas, galingesnis 2,8 litro darbinio tūrio dyzelinis variklis, pasiekiantis 204 AG – taigi jis dabar gali sėkmingai konkuruoti su kitais pikapais. 500 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis leidžia „Hilux“ iki 100 km/val. įsibėgėti per 10 sekundžių. Nepaisant to, degalų sąnaudos nepadidėjo ir liko 7,8 litro 100 km kelio. Naujasis 2,8 l variklis gali būti komplektuojamas su šešių pavarų mechaninę arba automatine transmisija.

Kurdami naująjį modelį inžinieriai siekė išlaikyti pikapui būtinas būdingas savybes bekelėje ir kartu padidinti komfortą važiuojant paprastu keliu. Tinkamumą įveikti ekstremalias bekelės sąlygas užtikrina rėminė konstrukcija, kuri kėbului suteikia standumo ir patikimumo.

Komfortą ir važiavimo savybes pagerino modifikuotos pakabos ir vairo stiprintuvo sistemos. „Toyota“ inžinieriai patobulino priekinius ir galinius amortizatorius, perprojektavo spyruokles ir įvores – taip pavyko pasiekti sklandesnes važiavimo savybes, tad dabar visi juo važiuojantys jaučiasi komfortiškiau, nes kelio nelygumai ir duobės įveikiamos daug sklandžiau. Atnaujintas „Toyota Hilux“ Lietuvoje kainuoja nuo 29 900 eurų.

Išvada

Abu šie pikapai nusipelno pagyrimo žodžių. „Toyota Hilux“ gavo naują variklį ir tai yra geriausia, kas jam nutiko šio atnaujinimo metu. Iki šiol šis pikapas nedžiugino dinamiškumu ir vertinant šį kriterijų dažnai pralošdavo savo konkurentams. Atnaujintas „Hilux“ nei savo išvaizda, nei važiavimo savybėmis negali prilygti „Ford Ranger Raptor“ pikapui, bet jam tai ir nebūtina, nes jis tiesiogiai nekonkuruoja su šiuo varžovu – tam yra paprastas „Ford Ranger“ modelis.

„Raptor“ sukurtas emocijoms patirti. Žinoma, jis gali dirbti rimtus darbus, bet jei reikia paprasto darbininko, tikrai neverta mokėti tokios pinigų sumos. Mūsų verdiktas – „Toyota Hilux“ puikus pasirinkimas norint patikimo pagalbininko darbams nudirbti, o „Ford Ranger Raptor“ skirtas įvaizdžiui ir emocijoms.

VIDEO: Smėlynuose susitiko „Ford Ranger Raptor“ ir „Toyota Hilux“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis