Naktį pasnigus ir susiformavus sniego plutai, daugelis vairuotojų važiuoja lėčiau, atsargiau.
Saugaus eismo specialistai pastebi, kad net ir palijus didžiuosiuose miestuose stoja eismas, nors didelio pavojaus paslysti nėra. Tad pirmadienio rytą „raudonuojantis“ dėl sulėtėjusio eismo srauto „Google Maps“ yra taisyklė, o ne išimtis.
Olandų g., Pilaitės pr., Narbuto g., Goštauto g., Geležinio Vilko – tai tradicinis transporto arterijų sąrašas, kuriame užstrigti daugiausia galimybių.
„Keista ir sunkiai nuspėjama ši žiema. Daugeliui atrodo – nėra sniego, nėra ir žiemos. Vis dėlto sinoptkai beveik kasdien praneša apie besiformuojantį plikledį, beveik kasnakt Vilnių prižiūrinčios tarnybos, reaguodamos į sinoptikų perspėjimus, barsto miesto gatves ir šaligatvius, kad pėsti ir ratuoti eismo dalyviai jaustųsi saugūs.
Mes visada lyginame skirtingų tarnybų prognozes ir ruošiamės tam scenarijui, kuris gali sukelti daugiausia rūpesčių eismo dalyviams. Čia kaip toje pasakoje (Vilkas! Vilkas!): klaidos kaina yra daug mažesnė, jei pavojus pasirodys netikras, negu tuo atveju, jei – laiku nesureagavus į sinoptikų perspėjimus – tektų kovoti su pasekmėmis.
Beje, VGTU atliko studiją, kaip miestų gatvės prižiūrimos skirtingose šalyse. Efektyviausia laikoma prevencinio barstymo strategija, pradėta naudoti Šiaurės Amerikoje (Kanadoje ir JAV), tačiau vis dažniau taikoma ir Europos šalyse. Gatves pabarsčius dar prieš numatomas orų permainas, ant paviršių nesusidaro sniego ar ledo sluoksnis. Jau susiformavusiam ledo sluoksniui šalinti reiktų penkis kartus daugiau druskos.
Būtent šią strategiją šią žiemą naudojame Vilniaus gatvių priežiūrai“, – rašoma miesto priežiūros įmonė „Grinda“ socialinėje paskyroje.