15min transliaciją tiesiogiai nuo naujojo T.Narbuto viaduko žiūrėkite žemiau:
Mobiliuoju įrenginiu transliaciją matysite paspaudę ant šios nuorodos.
Tiltas pastatytas per naktį
Daugiau kaip kaip 67 metrų ilgio ir beveik 7 metrų pločio pėsčiųjų ir dviračių viaduką per T.Narbuto gatvę Vilniaus savivaldybės atstovai vertina kaip „vieną didžiausių šios kadencijos investicijų į eismo saugumą Vilniaus mieste“.
Viadukas kainavo beveik 1,4 mln. eurų – darbai turėjo būti baigti dar balandį, tačiau nukelti iki rugsėjo dėl „nenumatytų aplinkybių“ – papildomų projekto sąlygų, užtrukusio jo viešinimo, gyventojų pastabų.
Viadukas taip pat pritaikytas žmonėms su negalia, patogus mamoms su vėžimėliais – turi nuovažas iš abiejų viaduko pusių.
Patogumas užtikrins saugumą
Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius teigė, kad kiekvienas išleistas euras buvo panaudotas tikslingai. Anot jo, šis viadukas Karoliniškių ir Viršuliškių gyventojams suteiks ne tik daugiau patogumo, bet svarbiausia – užtikrins saugumą.
Anot jo, viaduko paskirtis taip pat nebuvo pasirinkta atsitiktinai. Meras tvirtino, kad tiek Viršuliškės, tiek Karoliniškės – ramūs rajonai, tad šioje vietoje įrengus viaduką skirtą tranzitiniam eismui, būtų padaryta klaida.
Ketvirtadienio ryte, kai viadukas buvo atidaromas, žmonės vis dar gatvę kirto važiuojamąja kelio dalimi. Meras patikino, kad jau nuo šios dienos pėsčiųjų eismas pačioje T.Narbuto gatvėje bus draudžiamas.
AB „Kauno tiltai“ Statybos ir techninio departamento direktorius Vitalijus Popovas teigė, kad stacionarus atitvaras skiriantis eismo puses bus įrengtas jau per ateinančią savaitę.
Atidarytą viaduką iškart galėjo išbandyti riedutininkai, kurie teigė, kad dviračių taką žyminti raudona juosta yra gana slidi, tad ja važiuoti po lietaus gali būti itin sudėtinga.
Eismo pakeitimai numatomi visame mieste
„Panašus viadukas taip pat numatomas ir kitoje Viršuliškių pusėje per Ukmergės g. prie statomo stadiono. Ten mes dar tik pradedame projektuoti, tačiau atsižvelgiant į numatytą stadiono rangos darbų projektą, minėtas viadukas turi atsirasti po poros metų“, – komentavo R.Šimašius.
Meras taip pat minėjo, kad artimiausiu metu bus statomas Liepkalnio viadukas, kur pravažiuoja didelis automobilių srautas, taip pat galima laukti pakeitimų Šiaurinėje gatvėje. R.Šimašius patikino, kad eismo sąlygų pokyčiai yra numatyti ir daugelyje kitų – mažesnių gatvelių.
Meras teigė, kad taip pat, kaip pėsčiųjų perėjų auditą atliko Lietuvos automobilių kelių direkcija, tokį pat auditą atlieka ir Vilniaus miesto savivaldybė. R.Šimašius aiškino, kad būtent remiantis minėto audito duomenimis, yra tvarkomos perėjos ir siekiama, kad dėl nesaugaus eismo nukentėtų kuo mažiau žmonių.
Įdomūs faktai apie viaduko statybą
Viaduko per T.Narbuto gatvę statybos darbai truko apie 4 mėnesius, o plieninė konstrukcija sumontuota vos per vieną naktį.
Įdomu tai, kad tokio tipo viadukas – be atraminių guolių, kai plieninė konstrukcija įbetonuojama į atramas – yra vienintelis ir pirmasis Lietuvoje – tokia statymo praktika perimta iš Švedijos.
Vidutiniškai statybose dirbo nuo 15 iki 30 darbuotojų vienu metu.
Paklota apie 300 metrų naujų vandens nuotekų vamzdžių ir tiek pat elektros komunikacijų.
Visam objektui sunaudota apie 350 kub. m betono, paklota daugiau kaip 200 tonų asfalto dangos.