Spalvotieji „Volkswagen“ arlekinai – tokie „Golf“ ir „Polo“ išriedėjo iš gamyklų

Trečios kartos „Volkswagen Polo“ ir „Golf“ nėra nei labai gražūs, nei labai įdomūs automobiliai. Lengvai pamirštamas dizainas, atrodo, buvo senas vos tik pasirodęs, o patys automobiliai buvo perkami išskirtinai tik dėl pragmatinių priežasčių. Tačiau kai kurie „Polo“ ir „Golf“ buvo įdomesni už kitus. Ir tikrai kalbame ne apie GTI modelius.
Polo Harlekin 1995 metais pasirodė kaip išimtinai parodoms skirtas automobilis. (Volkswagen nuotrauka)
Polo Harlekin 1995 metais pasirodė kaip išimtinai parodoms skirtas automobilis. (Volkswagen nuotrauka)

Ar pastebėjote, kad dauguma automobilių gatvėse pasižymi nuobodžia spalva? 50 pilkos atspalvių sudaro daugiau nei pusę mūsų automobilių parko spalvų paletės. Juodi BMW 530, sidabriniai Toyota Avensis, smėlio spalvos Volvo – visur ta pati nuobodybė. Tikriausiai dėl to ir norisi atsisukti į ryškios spalvos automobilį.

Automobilių dizaino kūrėjai purvinoje baloje naujų spalvų ieško jau ne pirmus metus. Tiesą sakant, nuobodžios spalvos vyrauja nuo pat automobilių eros pradžios. Pats Henris Fordas yra pasakęs, kad pirkėjai savo Model T automobiliui gali rinktis bet kokią spalvą, jei tik ta spalva yra juoda. Kaip gyvenimas.

Praeito amžiaus septintojo dešimtmečio viduryje Volkswagen publikavo įdomią reklamą, kurioje buvo labai spalvotas vabalas. Šia reklama Volkswagen norėjo pabrėžti, kad Beetle per daug nesikeičia – apgadintus kėbulo komponentus galima pakeisti senesnių modelių detalėmis. Tai – didelis privalumas, nes taip išsiplečia galimybės surasti panaudotą kėbulo elementą. Šiais laikais atnaujindami modelius gamintojai specialiai stengiasi pakeisti visų kėbulo detalių formą, net jei bendra išvaizda išlieka beveik nepakitusi.

1994 metais Volkswagen pristatė jau trečios kartos Polo. Mažas ekonomiškas automobilis atrodė taip, kaip ir buvo galima tikėtis – nuobodžiai. Volkswagen valdybos pirmininkas Ferdinandas Piëchas maždaug tuo metu prisiminė tą seną vabalo reklamą ir nusprendė sukurti panašiai margą Polo Mk. III.

1995 metais įvairiose parodose pasirodė pirmieji Volkswagen Polo Harlekin. Volkswagen pagamino maždaug 20 tokių geltonos, žalios, mėlynos ir raudonos automobilių. Jie buvo skirti tik parodoms – jie neturėjo būti pardavinėjami. Tačiau visų nuostabai spalvų išsiilgę žmonės ėmė prašyti šių automobilių. Taigi Volkswagen nusprendė paleisti ribotos serijos Polo Harlekin.

Iš pradžių Harlekin serija buvo ribota iki 1000 vienetų. Šie automobiliai buvo išpirkti kone per akimirką. Taigi Volkswagen ir toliau juos gamino. Iš viso buvo pagaminta maždaug 3800 šių automobilių, nemaža dalis jų išliko iki šių dienų. Žinoma, šiandien originalus Harlekin kainuoja brangiau nei kuklesnis standartinis jo brolis.

Polo Harlekin turėjo ir spalvingą interjerą su unikaliu pavarų perjungimo svirties bumbulu. Tačiau mechaniškai tai buvo paprastas Volkswagen Polo su 1,6 l varikliu.

Volkswagen Polo nebuvo parduodamas Šiaurės Amerikoje, todėl kompanija nusprendė šiam žemynui paskirti taip išdailintą Golf Mk. III. Iš pradžių buvo pagaminti keturi tokie Golf Harlekin automobiliai. Kiekvienas iš jų buvo nudažytas viena spalva, o tada buvo sukaitaliotos skirtingos kėbulo panelės. Rezultatas – keturi labai margi Golf Harlekin.

Golf Harlekin Šiaurės Amerikoje buvo sutiktas gana šiltai, bet niekada nesulaukė tokio populiarumo kaip Polo Harlekin, kuris buvo parduodamas tik Europoje. Volkswagen nusprendė iš pradžių pagaminti 60 Golf Harlekin, o vėliau nuspręsta sukurti dar maždaug 200. Iš viso buvo pagaminta apie 275 Volkswagen Golf Harlekin automobilių, tačiau jie niekada nebuvo labai populiarūs. Tiesą sakant, kai kurie Golf Harlekin taip ir nebuvo parduoti ir turėjo pavirsti vienspalviais automobiliais.

Šiandien yra entuziastų, kurie ieško Harlekin modelių. Yra ir tokių, kurie juos kuria patys.

Harlekin, žinoma, vokiškai reiškia Arlekinas – tradicinis italų del arte komedijos personažas, visada dėvintis labai spalvingus drabužius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis