Daugiau naujienų apie automobilius - rubrikoje Gazas.lt.
Žinoma, tai – kraštutinumas. Tačiau kokia šios paslaugos vartotojų atsakomybė, nutikus eismo įvykiui? Nes naudotis – patogu, tačiau reikia nepamiršti ir eismo saugumo. Ir tausoti šiuos „ne savus“ automobilius, nes tai taip pat yra tvarumo dalis: kuo ilgiau tarnaus transporto priemonė, kuria dalijamasi, tuo švaresnė bus mūsų planeta. Nes vienas iš taršos šaltinių ir yra neracionalus vartojimas.
CityBee išskaita – iki 600 Eur
„CityBee“ komunikacijos vadovė Baltijos šalims Justina Matuliauskienė sako, kad patirtis rodo, kad didžioji dalis „CityBee“ klientų vairuoja atsakingai. Kitaip tariant, eismo įvykiai, dėl kurių kalti įmonės klientai, nesudaro nė 1 proc. visų „CityBee“ kelionių Lietuvoje. Vis dėlto, jeigu eismo įvykis įvyko dėl „CityBee“ vairuotojo kaltės, įmonės patirtą žalą klientas turi atlyginti priklausomai nuo sukeltų nuostolių dydžio.
„CityBee“ taiko 600 Eur dydžio maksimalią finansinę atsakomybę. Tai reiškia, kad, jei kliento padaryta žala yra mažesnė nei 600 Eur, tuomet eismo įvykio kaltininko prašoma padengti faktinę nuostolių sumą. Jeigu automobiliui padaryta žala yra didesnė nei 600 Eur, tuomet klientas įmonei turi sumokėti 600 Eur. „CityBee“ paslaugų teikimo taisyklėse yra nustatytos išimtys, kada klientas privalo atlyginti visus nuostolius, kurių dydis nėra ribojamas 600 Eur, pavyzdžiui, jei eismo įvykio metu, klientas vairavo apsvaigęs ar neturėdamas vairuotojo pažymėjimo.
Remiantis turima statistika, per metus abiejų tipų eismo įvykių pasitaiko daugmaž po lygiai. Iki 600 Eur žalą dažniausiai klientams tenka padengti sukėlus nedidelį eismo įvykį. Pavyzdžiui, apgadinus automobilį bandant prasilenkti su kita transporto priemone, nesilaikant saugaus atstumo ar tiesiog nesėkmingai parkuojantis.
Planuojantiems automobiliu naudotis ilgesnį laiką įmonė rekomenduoja papildomai apsidrausti ir prieš kelionę įsigyti sumažintos finansinės atsakomybės paslaugą. Jos kaina priklauso nuo kelionės trukmės ir automobilio kategorijos. Pasirinkus šią paslaugą ir sukėlus eismo įvykį, maksimali žalos padengimo suma sumažėja iki 200 Eur.
„Atsitikus eismo įvykiui rekomenduojame klientams elgtis pagal Lietuvoje galiojančias kelių eismo taisykles. T. y., jeigu eismo įvykis nėra sudėtingas, jame dalyvauja tik du automobiliai, nėra nukentėjusiųjų ir automobiliai registruoti Lietuvoje, dalyviai eismo įvykio deklaraciją gali pildyti savarankiškai. Jei nesutariama dėl eismo įvykio aplinkybių ar yra nukentėjusių asmenų, reikia kviesti policiją. Bet kuriuo atveju apie eismo įvykį taip pat būtina pranešti CityBee komandai“, – komentavo Justina Matuliauskienė.
„Spark“ išskaita – iki 450 Eur
Robertas Jonyla, „Ride Share“, teikiančios „Spark“ elektromobilių dalijimosi paslaugą Lietuvoje, vadovas sako, kad automobilio draudimo besąlyginė išskaita (franšizė) yra 450 Eur. Taigi, jeigu SPARK klientas vairuodamas pateko į eismo įvykį ir tvarkingai jį užregistravo (užpildė eismo įvykio deklaraciją, pranešė pareigūnams, SPARK komandai), tai suma, kurią reikės jam kompensuoti, neviršys 450 Eur. Tai galioja ir tuo atveju, jeigu eismo įvykio metu automobiliui padaryta reali žala yra didesnė.
Tiesa, SPARK savo klientams siūlo galimybę rinktis atitinkamą narystės planą ir taip užsitikrinti, kad mokamas besąlyginės draudimo išskaitos (franšizės) dydis būtų dar mažesnis. Pavyzdžiui, SPARK vartotojai, įsigiję „Recharged“ narystės planą, nutikus eismo įvykiui turėtų sumokėti 350 Eur, o turintieji „Supercharged“ planą tokiu atveju mokės tik 150 Eur išskaitą.
Jeigu SPARK klientas nėra eismo įvykio kaltininkas, tuomet jam jokių išlaidų kompensuoti nereikia. Svarbiausia – tinkamai su policijos pareigūnų pagalba užregistruoti įvykį ir apie jį informuoti SPARK komandą.
Nutikus eismo įvykiui, pirmiausia reikėtų vadovautis kelių eismo taisyklėmis – užregistruoti įvykį paskambinus trumpuoju pagalbos numeriu 112 bei užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Taip pat visais atvejais – nepaisant to, ar eismo įvykį sukėlė SPARK vairuotojas ar ne, – būtina apie jį pranešti SPARK komandai.
Kiek tokių atvejų nutinka per metus, kai vartotojai patenka į incidentus dėl savo kaltės ir sumoka už remontą?
„SPARK elektromobiliais gali naudotis vairuotojai, turintys ne mažesnį kaip 1 metų vairavimo stažą. Šį reikalavimą taikome siekdami užtikrinti, kad jų turimi įgūdžiai leistų saugiai dalyvauti eisme. Džiaugiamės, jog rimtų eismo įvykių tikrai pavyksta išvengti ir per metus fiksuojamas jų skaičius nėra reikšmingas. Kadangi mūsų paslauga yra pirmiausia orientuota į miesto žmogų ir skirta patogiam bei tvariam judėjimui miestų gatvėse, dažniausiai pasitaikantys apgadinimai yra įbrėžimai ar įlenkimai“, – komentavo Robertas Jonyla.
„Bolt Drive“ besąlyginė išskaita – iki 500 Eur
„Bolt Drive“ operacijų vadovas Svajūnas Aliukonis sako, kad, nutikus eismo įvykiui, nereikėtų pasimesti – būtina atlikti tas pačias procedūras, kaip ir vairavus nuosavą automobilį: užpildyti eismo įvykio deklaraciją arba kreiptis į policiją, jei nėra aiškus įvykio kaltininkas. Jeigu vairuotojas nekaltas, jokių papildomų mokesčių „Bolt Drive“ netaiko, priešingu atveju vairuotojas padengia padarytą žalą iki 500 eurų.
„Tiesa, šis limitas atsakomybei negalios, jeigu paaiškėtų mūsų sutarties pažeidimas. Pavyzdžiui, vairavimas apsvaigus, šiurkštūs KET pažeidimai ar automobilio perleidimas kitam asmeniui“, – sako S.Aliukonis.
Nors dalijimuisi skirti automobiliai naudojami kur kas intensyviau nei paprasti, kol kas nuo paslaugos starto vasarį didesnių eismo įvykių buvo išvengta, neprarastas nė vienas Bolt Drive Vilniaus parko automobilis. Dažniausiai pasitaiko smulkių eismo įvykių, kur žala siekia 100-200 eurų. Dar daugiau smulkių apgadinimų klientams nekainuoja nieko, nes pavyksta juos ištaisyti poliruojant automobilių paviršius.