Kaip 15min pasakojo SPARK rinkodaros vadovė Milda Natkevičiūtė, krovimo metu užsidegęs elektromobilis – „Peugeot e-208“.
„Peugeot“ atstovai Lietuvoje – įmonė „Stelauto“ – susilaiko nuo įvykio komentarų, kol paaiškės visos aplinkybės.
SPARK atstovė M.Natkevičiūtė pasakojo, kad „Peugeot e-208“ įsigijo naują. Įvykio metu jis buvo techniškai tvarkingas.
„Šiuo metu kartu su oficialia Peugeot atstovybe ir gamintoju ieškome priežasčių, kodėl įvyko ši nelaimė, vyksta tyrimas ir bus atliekama ekspertizė gaisro priežasčiai nustatyti. Nuostolius padengs draudimas. Svarbu paminėti, kad per 8-erius SPARK veiklos metus tai pirmas kartas, kai elektromobilis užsidegė“, – sakė Milda Natkevičiūtė.
Sudegusio elektromobilio ekspertizę inicijuoja draudimo kompanija.
„Mes procese dalyvaujame kaip suinteresuota šalis, norėdami išvengti tokių atvejų ateityje“, – sakė SPARK atstovė.
Kaip dažnai dega elektromobiliai?
Naujausioje „Tesla“ ataskaitoje teigiama, kad elektra varomi automobiliai dega iki 10 kartų rečiau nei vidaus degimo variklius turintys automobiliai.
Kitas tyrimas, išnagrinėjęs kelias viešai prieinamas JAV duomenų bazes, parodė, kad elektromobiliai dega žymiai rečiau nei benzininiai automobiliai. Skaičiai iš tikrųjų stulbinantys, tačiau tikriausiai keisčiausia tai, kad hibridiniai automobiliai dega dažniausiai.
100 tūkstančių parduotų hibridinių automobilių tenka 3474,5 gaisrai. Šis skaičius benzininiams automobiliams – 1452,9, elektriniams – 25,1.
Pakartosime – 100 tūkstančių parduotų elektromobilių statistiškai tenka vos daugiau nei 25 gaisrai, o ne beveik pusantro tūkstančio, kaip yra benzininių automobilių atveju. 100 tūkstančių benzininių ir hibridinių automobilių gaisrų JAV tenka maždaug 25 elektromobilių gaisrai (aišku, elektromobilių skaičius yra žymiai mažesnis).
Kodėl automobiliuose kyla gaisrai?
Kodėl taip yra? Nes elektromobiliai yra gerokai saugesni ir statistika tai iliustruoja. Žinoma, jie turi galingas elektros sistemas. Bet elektros instaliacija egzistuoja ir benzininiuose automobiliuose.
Gaisrai įvyksta dėl trumpųjų jungimų, kuriuos gali sukelti daugybė skirtingų faktorių – nuo gamintojo pražiūrėtų defektų iki neteisingo remonto. Elektromobiliai nuo to tiesiog kenčia žymiai rečiau. Ir gamintojai juos dėl potencialios gaisro rizikos juos atšaukia rečiau.
Gaisrai taip pat gali kilti dėl avarijose ar kitokiu būdu (neatsakingas naudojimas) atsiradusių el. sistemos pažeidimų.