Vienas pirmųjų darbų, kuriuos reikalinga atlikti – patikrinti alyvos lygį, kuri vasaros karščių metu gali pakeisti savo kokybines savybes ir tapti automobilio variklio ir kitų jo mechanizmų gedimų priežastimi. Specialistai pataria, kaip prižiūrėti variklio alyvą ir kada reikalinga ją keisti.
Nors šiuolaikinių tepalų gamybos technologijos objektyviai prailgina alyvos tarnavimo laikotarpį, per kurį alyvos savybės išlieka nepakitusios, visgi alyvos kokybei įtakos turi daug veiksnių, vienas jų – oro temperatūra.
Būtinybę užtikrinti, kad alyva būtų keičiama laiku, o jos kiekis variklyje pakankamas, akcentuoja jau ilgus metus klientų automobilius prižiūrintis, Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas Tomas Mareckas. Pasak specialisto, „automobilių varikliai dirba esant aukštai temperatūrai ir apkrovai – tai prisideda prie alyvos oksidacijos ir neigiamai veikia jos molekulinę struktūrą, todėl variklyje padidėja užterštumas ir nuosėdų kiekis.
Vasaros metu pravažiuotam kilometražui didėjant, o karščiui atitinkamai veikiant alyvos kokybines savybes, sulaukiame didesnio vairuotojų dėmesio tepalų būklei įvertinti. Taigi poreikis tinkamai paruošti savo automobilį vasaros sezonui ir naudoti tik kokybiškus produktus, akivaizdus“.
Pasak alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejaus Husiatynskio, karščio veikiama alyva suskystėja, dėl šios priežasties suprastėja jos tepimo savybės ir prasčiau apsaugomos variklio dalys.
„Egzistuoja trys alyvos rūšys: sintetinė, pusiau sintetinė ir mineralinė alyva. Mineraliniai ar pusiau sintetiniai tepalai itin suskystėja esant karštai temperatūrai, tuo tarpu sintetinė alyva slėgiui atsparesnė ir išlieka panašaus klampumo net prie labai didelių temperatūrų, – apie įtakos alyvos kokybei turinčius veiksnius pasakoja specialistas.
Nors įprastai alyva keičiama atsižvelgiant į konkretų pravažiuotų kilometrų skaičių arba laiką, o daugumoje automobilių vadovų rekomenduojama šią procedūrą atlikti priimtinais intervalais, svarbu įvertinti ir daugiau veiksnių, tarp kurių – vairavimo stilius bei sąlygos.
Pasak A.Husiatynskio, daug važinėjant dideliais atstumais, nesukeliant per daug apkrovos automobiliui ir varikliui tinkamai įšilus, alyvos keitimo intervalas galimai pailgės, tuo tarpu, jei mieste važiuojate tik trumpais atstumais ir jūsų variklis nespėja tinkamai įkaisti, automobilis yra dažnai užvedinėjamas bei dažnai įsibėgėjama žemomis pavaromis, alyvą prireiks keisti anksčiau.
Alyva savo kokybės ir klampumo savybes greičiau praranda ir dėl agresyvaus vairavimo – tokiais atvejais ji nebegali tinkamai sutepti ir atvėsinti variklio, o tai gali prisidėti prie ankstyvo jo gedimo“, – įspėja A.Husiatynskis.
Įtakos alyvos keitimui turi ir vairuojamo automobilio modelis – ypač svarbu reguliariai keisti alyvą vairuotojams, įsigijusiems daug arklio galių turinčius automobilius, taip pat automobiliams, kurie yra aprūpinti išmetamų dujų kenksmingumo mažinimo sistemomis.
„Naujausiuose sportiniuose automobiliuose gamintojai rekomenduoja pakeisti alyvą nuvažiavus pirmuosius 2000 km ir prireikus ją keisti įprastais intervalais. Šį poreikį lemia metalinės drožlės, kurias galima rasti bet kuriame naujame variklyje. Nors jų skaičius nepalyginamai mažesnis, nei naudojant technologijas prieš 30 metų, šios drožlės yra labai kenksmingos bet kuriam varikliui. Svarbu atsižvelgti ir į tai, kad šie automobiliai skirti važiuoti greitai, o alyva yra veikiama sunkių variklio eksploatacijos sąlygų“, – akcentuoja A.Husiatynskis.
Pasak specialisto, be reguliaraus keitimo ir priežiūros, itin svarbu naudoti geros kokybės alyvą, turinčią įtakos bet kurio variklio tarnavimo laikui.
„Aukščiausios kokybės alyvose, naudojama atsparumo senėjimui technologija (ART) – pažangiausia, šiuolaikinė formulė lemia tinkamas alyvos antioksidacines savybes ir atsparumą dilimui. Taip užtikrinama tinkama apsauga nuo dumblo, nuosėdų ir variklio nusidėvėjimo“, – kokybės svarbą pabrėžia specialistas.