Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru

Diskusijose apie sportinius automobilius, iki šiol dažnai galima išgirsti pastebėjimų, esą joks kabrioletas ar kupė nėra tinkami naudoti kasdien, o, norint mėgautis dinamišku vairavimu, būtinas pats galingiausias siūlomas variklis, rašoma pranešime.
Pora
Kabrioletas / 123RF.com nuotr.

Abu šie teiginiai nėra teisingi ir tik skatina apie sportinio automobilio pirkimą svarstančius žmones dvejoti savo pačių ketinimais. Iš tiesų stilingo ir dinamiško modelio pasirinkimas gali būti vertinamas ir kaip racionaliai pagrįstas sprendimas, visiškai suderinamas su emocinį pagrindą turinčiais lūkesčiais.

Daugybė automobilių entuziastų gali patvirtinti, kad sportinis kupė modelis ar kabrioletas gali puikiai atstoti kasdienę transporto priemonę. Lietuvoje dėl koroziją skatinančių keliams barstyti vis dar naudojamų druskų mišinių absoliuti dauguma tokių modelių žiemą laikomi garažuose, todėl realių pavyzdžių daugiausia galima matyti šiltuoju sezonu.

Tačiau tokių automobilių netrūksta ir jų įvairovė kasmet plečiasi – pradedant senutėliais „Nissan 200SX“ ir baigiant naujais 8 serijos BMW kupė modeliais.

Gamintojai taip pat pasirūpina, kad kiekvienas vairuotojas galėtų išsirinkti geriausiai jo poreikius ir naudojimo sąlygas atitinkančią trokštamo modelio versiją. Pavyzdžiui, planuojant sportinį „Jaguar F-Type“ kupė automobilį naudoti kaip kasdienę transporto priemonę, vietoje V8 variklio su mechaniniu kompresoriumi visiškai pakaktų ir keturių cilindrų motoro su turbina.

Jo generuojamų 300 AG daugeliu atvejų užteks su kaupu, o greta to dar yra ir tokie privalumai kaip gerokai patrauklesnė kaina arba kuklesnis apetitas degalams.

Mažesnės galios varikliai turi savų privalumų

Lenktynininkas Karolis Raišys pastebi, kad renkantis kasdien naudoti skirtą sportinį kupė modelį, „Jaguar F-Type“ versija su keturių cilindrų varikliu būtų netgi tinkamesnė nei modifikacija su V8 tipo motoru. Anot pašnekovo, silpnesnis jėgos agregatas ne taip reaguoja į mažiausią akceleratoriaus paspaudimą, o turimą trauką galima labiau išnaudoti.

„Manau, jog dailaus kėbulo ir ekonomiško bei ne tokio taršaus variklio derinys – labai geras pasirinkimas. Papildomai reikėtų įvertinti ir tai, kad vairuojant mieste keturių cilindrų variklis turėtų būti netgi patogesnis. Netgi valdyti karštą hečbeką ne visuomet taip malonu, kaip paprastą to paties modelio versiją su kukliu 1,3 litro varikliu. Antruoju atveju bent jau galima išnaudoti motorą ir visiškai nejausti traukos duobių“, – akcentuoja jis.

Sportinis kupė modelis, K. Raišio manymu, gali būti laikomas ne mažiau racionaliu pasirinkimu nei bet kurio kito tipo automobilis. O ypač tais atvejais, kuomet vairuotojas dažniausiai vis tiek važinėja vienas. Įsėdęs į sportinį modelį toks žmogus ne tik „nevežios oro“, bet ir pats jaus didesnį malonumą.

„Labai smagu, kai kažkas nusprendžia įsigyti automobilį, kuriame telpa tik du žmonės. Taip pat nebūtinas modelis su pačiu galingiausiu varikliu. Mažesnės galios motoras yra kompaktiškesnis ir lengvesnis, o jei nėra ketinimų kiekvieną savaitgalį rauti į lenktynių trasą, toks optimaliai subalansuotas automobilis yra idealiai tinkamas kasdieniam naudojimui“, – aiškina lenktynininkas.

Apskaičiuoti sprendimai ne visuomet džiugina

Svarstantiems apie sportinio automobilio pirkimą, bet neapsisprendžiantiems dėl to, ar vertėtų rinktis kupė ar kabrioletą, K. Raišys pataria ilgai negalvoti ir apsistoti ties atviru kėbulu. Pašnekovas juokauja, kad reikėtų sekti britų pavyzdžiu. Jų nuo pasivažinėjimo atidengus kabrioleto stogą neatgraso net darganoti orai.

„Aš už tai, kad visi pirktų atvirus sportinius automobilius ir važinėtų pakeltais stogais ne tik tomis dienomis, kuomet lauke šilta, o danguje – nė debesėlio. Tam netgi nereikia šiltai apsirengti – specialūs aerodinamikos ir šilto oro tiekimo sprendimai užtikrina pakankamai komfortišką važiavimą, nors, žvelgiant iš šalies, gali atrodyti kitaip“, – pastebi pašnekovas.

Lietuvos naujų automobilių rinkoje sportinių modelių pasiūla ganėtinai kukli, tačiau greta „Jaguar F-Type“ tame pačiame kainų diapazone galima rinktis ir tokius modelius kaip BMW Z4, „Toyota Supra“ ar „Porsche 718 Cayman“. Visuose juose gali būti montuojami mažesnės galios keturių cilindrų varikliai, o dinaminės charakteristikos labai panašios, tačiau K. Raišys atkreipia dėmesį, kad tik britų prekių ženklo automobiliai šioje grupėje galėtų būti laikomi išskirtiniais.

„Porsche“ gaminiai jau senokai laikomi masinio vartojimo produktais, tačiau „Jaguar“ modeliai tokie artimiausiu laiku tikrai netaps. Taigi žmonėms, kurie nori išsiskirti ir atkreipti į save dėmesį gatvėje, britų gamintojo automobiliai turėtų būti patys patraukliausi.

Vokiečiai orientuojasi į racionalumą ir viską kruopščiai apskaičiuoja. Vertinant vien skaičius, tai yra gerai, tačiau nesuteikia papildomų emocijų ir pasitenkinimo pirkiniu“, – dėsto automobilių entuziastas.

Apibendrindamas sportinio automobilio pasirinkimo temą, K. Raišys juokauja, jog kartą metuose tikrai galima patekti į situaciją, kai į 407 litrų „Jaguar F-Type“ bagažinę netilps visi daiktai arba nebus kur pasodinti keleivio, tačiau tai maža duoklė už galimybę mėgautis tokio modelio estetika ir vairavimo malonumu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis