Kai Lietuvoje pasirodė „Porsche“, viskas buvo aišku – tai yra didelė naujiena, nes kitos sportiškų automobilių gamintojo atstovybės šalyje tuo metu nebuvo. Kai pasirodė „Maserati“, klausimų vėl niekam nekilo – itališkų „premium“ automobilių atstovybės Lietuvoje taip pat nebuvo. Pasirodžius „Cadillac“, rinka vėl sureagavo – jokie grynakraujo amerikietiško gamintojo atstovai Lietuvoje iki pernai metų neegzistavo.
Prieš daugiau nei dešimtmetį pasirodžius „Dacia“, rinka vėl sukruto – rumuniškos kilmės automobiliai nubrėžė naują kainos ribą pigiai transporto priemonei.
2015-aisiais į Lietuvą sugrįžo korėjiečiai „Ssangyong“, kurie čia tūnojo iki pasaulinės krizės 2008-aisiais. Kuriai kategorijai priskirti šį gamintoją – naujovės ar kainos?
Po dviejų „Ssangyong“ modelių bandymų ir kainoraščių nagrinėjimo tvirtos nuomonės dar neturiu. Didelių naujovių korėjiečiai neatnešė, tačiau į „Dacia“ konkurentus kainos srityje irgi nepretenduoja.
Bazinė funkcija
Rudenį Lietuvoje pasivažinėjau šviežiausių „Ssangyong“ kūriniu – nedideliu krosoveriu „Tivoli“. Automobilis daro viską, ko gali iš jo norėti vairuotojas: variklis ir pavarų dėžė veikia gerai, galima užsisakyti įvairios komforto ir saugumo įrangos (galinio vaizdo kamera, šildomos sėdynės ir t.t.). Tačiau po „Tivoli“ atsisėdi į „Mazda CX-3“, „Nissan Juke“ ar „Honda HR-V“ ir įspūdžiai sugrįžta į vietą – korėjiečiai japonams daugeliu atžvilgių neprilygsta. Varikliai ir pavarų dėžės veikia ne taip gerai ir ekonomiškai, saugumo technologijų japonai turi daugiau, kaip ir komforto įrangos.
Vis tik „Tivoli“ galima vadinti lygiaverčiu konkurentu minėtiems modeliams. Jo pranašumai – kainoje ir garantijoje. Abejose srityse – nedideli, bet nesunkiai pastebimi.
Naujas bazinės komplektacijos „Ssangyong“, ar tai būtų „Tivoli“, ar didesnis „Korando“, yra maždaug vienu-dviem tūkstančiais eurų pigesnis už pagrindinius konkurentus iš Japonijos. Jis gali pasiūlyti išskirtinę garantiją – 5 metų be kilometražo apribojimo. Analogišką šiandien gali pasiūlyti tik „Hyundai“, tačiau jie žaidžia kiek kitame kainų lygyje.
„Korando“ yra erdvus, turi krosoveriui neblogą prošvaisą (19 cm), gali būti varomas keturiais ratais, tįsti sunkią priekabą (2000 kg) bei yra patikimas – tą užtikrina ilga garantija. Ko daugiau gali reikėti darbui skirtam automobiliui, kuris dažnai mato prastos kokybės kelius? Palankios kainos, ir tą „Ssangyong“ gali pasiūlyti.
Jeigu reikia, kad automobilio garso sistema grotų kokybiškiau, sėdynės būtų padengtos minkščiausia oda, jis važiuotų tyliau ir valgytų mažiau degalų – „Ssangyong“ jums netinka. Visais kitais atvejais išbandyti „Ssangyong“ tiesiog būtina.
Tai nėra senų „Renault“ detalių prikimštas automobilis kaip „Dacia“, tą įrodo ir jo kaina. Tačiau iki moderniausias šiandien prieinamas technologijas turinčių japoniškų nedidelių visureigių „Ssangyong“ trūksta – vos daugiau nei 100 tūkst. automobilių per metus išleidžiantis gamintojas niekada nesukurs tokių efektyvių variklių ir pavarų dėžių kaip tas, kuris kasmet pagamina 5 milijonus transporto priemonių.
Tai nesunkiai išskiria „Ssangyong“ iš kitų automobilių liūno: jis pigesnis, patikimas, tačiau technologijomis nuo konkurentų atsilieka. Tai – bazinės transporto priemonės funkcijos už mažesnę nei konkurentų kainą.
Bandyto „Ssangyong Korando“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | 1 998 cm3, dyzelinis |
Pavarų dėžė | 6 laipsnių automatinė |
Varomi ratai | Visi |
Galia | 149 AG |
Sukimo momentas | 360 Nm |
0-100 km/val. | |
Maksimalus greitis | 180 km/val. |
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) | 10/5,8/7,3 |
Vidutinė CO2 emisija | 194 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 410/1 830/ 1 675 mm |
Ratų bazė | 2 650 mm |
Prošvaisa | 190 mm |
Apsisukimo skersmuo | 10,8 m |
Automobilio masė | 1 692 kg |
Maksimali tempiamos priekabos masė | 2 000 kg |
Kaina | 21 990 Eur |
Bazinio automobilio kaina | 16 490 Eur |