2013 m. pagamintą ir JAV rinkai skirtą „Hyundai Santa Fe“ įsigijęs Vytautas į „Hyundai“ atstovybę Laisvės pr. 3A balandžio 3 dieną atvyko permontuoti padangų, pakeisti alyvos, stabdžių skysčio ir kt. Viename rate taip pat buvo vinis, tad serviso meistrams reikėjo ištrinti padangų slėgio jutiklio rodomą klaidą prietaisų skydelyje.
„Visi darbai atlikti sklandžiai, tarp jų – ir padangų slėgio indikacijos skydelyje „nunulinimas“ diagnostiniu prietaisu. Atliktas bandomasis važiavimas (iki Spaudos rūmų viaduko). Kelio testo metu padangų slėgio indikacija klaidos neparodė, todėl ir nuspręsta, kad viskas veikia tinkamai – automobilis atiduotas klientui, išrašant sąskaitą už atliktus darbus (padangų daviklio klaidos „nunulinimas“ atskirai apmokestintas nebuvo)“, – balandžio 3-iosios remontą nupasakojo "Hyundai" atstovo serviso vadovas Robertas Tamulynas.
Tačiau automobilis pradėjo krėsti įdomybes, supykdžiusias „Hyundai“ visureigio savininką. Dar tą patį vakarą, grįždamas namo iš serviso, jis prietaisų skydelyje išvydo šviečiančią padangų slėgio lemputę – ji paprastai įsižiebia nukritus slėgiui arba sugedus davikliui.
Kitą dieną vairuotojas paskambino serviso priėmėjui ir užsiregistravo remontui balandžio 12-ąją – prietaisų skydelyje šviečianti lemputė pasitikėjimo automobiliu nekelia.
Serviso vadovas apie šios dienos remontą pasakojo taip: „Atlikta kompiuterinė tos sistemos diagnostika ir rastos dvi galinio d. p. rato slėgio daviklio klaidos: „Auto learning“, „Channel failure“, nors rato slėgį daviklis fiksuoja ir rodo teisingai. Pagal gamintojo procedūras buvo numontuotos padangos, kad būtų galima fiziškai nurašyti visų daviklių kodus ir, naudojant diagnostinį kompiuterį, naujai suvesti į automobilio atmintį. Darbai atlikti sklandžiai, procesas pavyko, kaip ir numatyta gamintojo. Atliktas bandomasis važiavimas (iki Spaudos rūmų viaduko). Kelio testo metu padangų slėgio indikacija klaidos neparodė, bet dėl pasikartojančio TPS lemputės užsidegimo klientui pasiūlyta pakeisti daviklį, kuris lyg ir veikia, bet tikriausiai turi vidinį gedimą siunčiant duomenis. Klientui buvo numatyta 40 € su PVM diagnostinių darbų kaina, siūlant laikinai nemokėti už paslaugas ir kurį laiką pasivažinėti, bet klientas pageidavo viską sutvarkyti iki galo ir sumokėjo numatytą sąskaitą.“
Tolesni įvykiai verti komedijos scenarijaus, kuri būtų nejuokinga tik jos pagrindiniu veikėju ne savo noru tapusiam „Hyundai Santa Fe“ savininkui Vytautui. Jis teigė, kad, iš autocentro pajudėjus į Laisvės pr. ir važiuojant apie 60 km/val. greičiu, pradėjo virpėti automobilio variklio dangtis – jis neva nebuvo uždarytas.
„Sustojus bei norint uždaryti dangtį, šalia variklio dešinėje pusėje gulėjo daiktas. Pagalvojau, kad palikta šiukšlė, bet paėmus į ranką paaiškėjo, kad tai kažkokio gyvūno žandikaulis su dantimis. Pasibaisėtina!“ – piktinosi Vytautas.
Tačiau apie šį įvykį serviso specialistai negalėjo nieko pasakyti. R.Tamulynas teigė peržiūrėjęs remonto vaizdo įrašą – jo metu automobilio variklio dangtis atvertas nebuvo. Iš kur toks „aksesuaras“ galėjo atsirasti automobilio variklio skyriuje, vadovas nespėliojo, tačiau tikriausiai jį atsitempė koks lauko graužikas, įlindęs pasišildyti greta variklio. Kad tai nutiko būtent Laisvės pr. 3A įsikūrusio serviso teritorijoje, įrodymų taip pat nėra, kaip ir paneigimų.
„Apytikriai po valandos nuo automobilio pasiėmimo klientas paskambino serviso priėmėjui ir pareiškė pasipiktinimą dėl neva mūsų pasityčiojimo iš jo, įdedant gyvūno žandikaulį į jo automobilio variklio skyrių. Pasak kliento, bevažiuodamas jis pastebėjo nevisiškai uždarytą dangtį, todėl sustojo jį patikrinti ir atidaręs pamatė įdėtą gyvūno kaulą. Apie padangų slėgio daviklio reikalus kalbos nebuvo. Priėmėjas, nelabai suprasdamas, apie ką eina kalba, paprašė kliento nufotografuoti ir persiųsti nuotrauką jam. Netrukus klientas tą pakartojo raštu, kaip pretenziją, pridėdamas ir nuotrauką“, – pasakojo R.Tamulynas.
Pretenzijoje „Hyundai“ savininkas Vytautas išdėstė ir, jo nuomone, neteisingą apmokestinimą už paslaugas – neva pakartotinis slėgio jutiklio taisymas buvo tik mechanikų padarytų klaidų korekcija, tačiau serviso meistrai su tuo nesutinka.
Tuo istorija nesibaigė: kitą dieną po remonto „Hyundai Santa Fe“ prietaisų skydelyje vėl įsižiebė padangų slėgio lemputė. Ir automobilio savininkas dar kartą apsilankė servise.
„Dėl šimtaprocentinio aiškumo vėl buvo atlikta kompiuterinė klaidų patikra ir rastos jau buvusios to pačio daviklio komunikacijos klaidos. Iš kliento pinigai neimti, konstatuota, kad tikrai remontą reikia pradėti nuo minimo rato padangos slėgio daviklio keitimo“, – teigė „Hyundai“ atstovybės specialistas.
Naujo jutiklio kaina – apie 115 eurų, mat automobilis – iš JAV, kuriems padangų slėgio jutikliai montuojami kitokie nei europietiškiems.