Ilgą laiką Lietuvoje buvo sakoma, kad motociklininkų šalies transporto parke mažuma, visgi, panašu, tikina projekto organizatoriai, tokie renginiai ir aktyvi bendruomenė leis iš naujo įvertinti motociklizmą bei gausinti plieninių žirgų gerbėjų ratą.
„Labai smagu buvo matyti, kad tiek daug žmonių nusprendė atkeliauti ir palaikyti šios idėjos įgyvendinimą. Aš esu tikras, kad konkursas bus ne tik apie geriausius motociklus. Jame mes daug kalbėsime ir apie Lietuvos motociklizmo kultūrą ir jos puoselėjimą“, – kalbėjo Justas Lengvinas, konkurso „Metų motociklas 2023“ projekto vadovas.
Beveik 40 dalyvių
Dėmesio traukos centru šventinį vakarą tapo net 38 naujausi motociklai ir motoroleriai, išrikiuoti šviežiai atidarytame „baikerių“ bendruomenės susibūrimų taške – naujuose išskirtinės motociklininkams skirtos aprangos gamintojo „Pando Moto“ namuose Ukmergės gatvėje Vilniuje. Ne vienas, apžvelgęs konkurso parką, pastebėjo, kad komisijai, suburtai specialiai šiam Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) konkursui, išrinkti geriausius bus tikrai nelengva.
"Metų motociklo" konkurso dalyviai
Šiemet konkurse dalyvauja šie motociklai ir motoroleriai (abėcėlės tvarka):
„Brixton Cromwell 1200“
„Brixton Crossfire 125“
„Brixton Crossfire 500 XC“
„CFMOTO 300CL-X“
„CFMOTO 700CL-X Sport“
„CFMOTO 800MT Touring“
„Ducati Desert X“
„Ducati Monster SP“
„Ducati Multistrada V2S“
„Ducati Multistrada V4S“
„Honda CB750“
„Honda ADV350“
„Honda CMX1100 Tour DCT (Rebel)“
„Honda NT1100 DCT“
„Honda XL750 Transalp“
„Husqvarna Norden 901 Expedition“
„Husqvarna Svartpilen 125“
„Indian Motorcycle Challenger Dark Horse“
„Indian Motorcycle Chief Dark Horse“
„Indian Motorcycle FTR1200S 2022“
„Italjet Dragster“
„Keeway Vieste 125“
„KTM 1290 Super Adventure S“
„KTM 890 Adventure R“
„Moto Morini X -Cape“
„Mutt Razorback“
„Piaggio Vespa Primavera“
„Royal Enfield Classic 350“
„Royal Enfield HNTR 350“
„Royal Enfield Supermeteor 650“
„Silence S01“
„Super Soco CPX“
„Sur Ron Light Bee X“
„SWM SIX6 500“
„Yamaha MT-07 Pure“
„Yamaha Tenere 700“
„Yamaha XSR125“
„ZEEHO AE8 S+“
Marga komisija
Kadangi konkurse gausybė skirtingų motociklų ir motorolerių, bus renkamas ne tik vienas absoliutus nugalėtojas, bet ir skirtingų nominacijų prizininkai.
Nugalėtojai bus skelbiami šiose kategorijose: „Metų iki 125 kub. cm“, „Metų elektrinis motociklas“, „Metų motociklas iki 35 kW“, „Metų miesto/klasikinis motociklas“, „Metų kelioninis motociklas“, „Metų adventure motociklas“. Be to, pirmąsyk Lietuvoje savo – tautos – motociklą galės rinkti ir visi internautai, užsukę balsuoti į portalą 15min.
Savo balus ir balsus vertindami skirtingus plieninius žirgus dalins 11 komisijos narių, turinčių labai skirtingą patirtį bei požiūrį. Pavyzdžiui, komisijos nariais tapo net keli automobilių ir motociklų apžvalgininkai bei žurnalistai. Prie vertintojų prisijungė ir keliautojai, tarp kurių – šalčiausią Žemėje gyvenamą tašką pasiekęs, užšalusį Baikalą pervažiavęs Karolis Mieliauskas, užkietėjęs keliautojas, operatorius Aidas Bubinas. Savo favoritus rinks ir Lietuvos Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys bei motociklų sporto meistras Šarūnas Pladas ir kiti.
„Metų motociklo 2023“ komisiją sudaro (abėcėlės tvarka):
Rimas Bružas – žurnalistas ir prisiekęs motociklininkas;
Aidas Bubinas – keliautojas ir operatorius,
Marius Eidukonis – žurnalistas,
Vytautas Grašys – Lietuvos Kelių policijos tarnybos viršininkas,
Justas Lengvinas – automobilių ir motociklų apžvalgininkas,
Karolis Mieliauskas – keliautojas,
Jurgis Paplaitis – automobilių ir motociklų apžvalgininkas,
Šarūnas Pladas – motociklų sporto meistras,
Darius Rekašius, arba Moto Guris – motociklų apžvalgininkas, motociklininkas,
Paulius Sviklas – komunikacijos specialistas, motociklininkas,
Jurga Žukauskaitė – motociklininkė, turų motociklais organizatorė.
Startavo su ypatingu simboliu
Kartu su konkurso startu pristatytas ir renginio simbolis – išskirtinis motociklininkų bendruomenės ženklas, naudojamas visame pasaulyje. Jo autorė – grafikos dizainerė Raminta Urbelionytė.
Konkurso logotipe, o taip pat visiems susirinkusiems dalintame konkurso lipduke pavaizduoti iškelti du pirštai ir motociklo rankena. Šį ženklą, du pirštus, parodo vienas kitą kelyje išvydę motociklininkai, taip tarsi atiduodami pagarbą vienas kitam ir parodydami vienybę.
„Šis simbolis svarbus tuo, kad nesvarbu, ant kokio metalinio žirgo besėdėtum, su tavimi visada pasisveikins pravažiuojantys bendraminčiai. Kartu tai lyg ir mažas pasakymas „Aš tave matau“, – sakė R. Urbelionytė.
Laukia daugybė testų
Duotas startas pirmajam konkursui Lietuvoje pradės ir intensyvius visų motociklų ir motorolerių testus. Komisija žada išsinagrinėti, kurie plieniniai žirgai patogiausi, komfortiškiausi, kuriuose – ryškus sportiškumo genas, kurie manevringiausi, o kurie idealiai tinka miestų sąlygoms.
Be kita ko, dėmesys bus kreipiamas ir į technologijas, ieškoma inovatyvių sprendimų.
Pro komisijos akis neprasprūs ir ergonominės technologijos.
Gegužei įsibėgėjus laukia intensyvios konkurso dalyvių testų dienos, o visi rezultatai paaiškės gegužės 25 dieną, kai bus paskelbti konkurso nugalėtojai.