Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Startuoja „Metų motociklo 2024“ konkursas: antrąsyk ieškos geriausio plieninio žirgo

Nors oficialiai motociklininkai į gatves gali išvažiuoti vos prasidėjus kalendoriniam pavasariui, tikroji plieninių žirgų gerbėjų šventė minima gegužę, kada skelbiamas motociklų sezono startas. Antrus metus iš eilės šį mėnesį motociklininkus džiugins ne tik sezono atidarymo šventė, bet ir „Metų motociklo“ konkursas.

Daugiau naujienų apie automobilius ir motociklus - gazas.lt

Pernai debiutavęs renginys sulaukė milžiniško susidomėjimo bei pritraukė gausybę motociklų gamintojų ir motociklininkų bendruomenės narių, o prie renginio atidarymo šventės vartų nusidriekė spūstys.

Didžiulis susidomėjimas ir motociklininkų įsitraukimas pirmojo konkurso metu tik patvirtino, kad tokio renginio Lietuvoje reikėjo jau seniai. Tad pirmosiomis kovo dienomis Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA) paskelbė dalyvių registraciją į „Metų motociklo 2024“ konkursą.

Iškilmingas renginio atidarymas laukia gegužės 2-ąją dieną jau savotiškame motociklininkų bendruomenės susibūrimo taške tapusiame inovatyvios aprangos plieninių žirgų mėgėjams kuriančios bendrovės „Pando Moto“ salone. Kas tapo šių metų geriausiu, paaiškės mėnesio pabaigoje – gegužės 23-ąją.

„Tikėjausi, kad pirmame konkurse turėsime bent 20 motociklų, tačiau jų buvo net 38. Tai tik patvirtino, kad toks renginys buvo lauktas ir jis aktualus tiek motociklų gamintojų atstovams, tiek ir motociklininkų bendruomenei“, – prisiminimais dalijosi projekto „Metų motociklas 2024“ vadovas Justas Lengvinas.

Atnaujintos taisyklės

Šiemet konkursas vyks 3 savaites, kurių metu visus dalyvius vertins kompetentinga komisija, sudaryta iš motociklais važinėjančių žurnalistų, keliautojų bei kitų žinomų žmonių, kurie neslepia savo aistros motociklams.

Šiemet šiek tiek keitėsi konkurso taisyklės ir į „Metų motociklo 2024“ titulą gali pretenduoti tik tie motociklai, kurie rinkoje buvo pristatyti per metus nuo praėjusio konkurso pabaigos.

„Pirmojo renginio metu buvome nustatę ilgesnį laikotarpį, prieš kiek laiko galėjo būti pristatyti motociklai, kad atitiktų reikalavimus ir sėkmingai būtų priimti į konkursą. Šiemet tai keičiasi. Tikėtina, kad dėl to konkurse motociklų bus mažiau, bet gali atsirasti ir egzotiškesnių modelių, nes gamintojų atstovai, veikiausiai, ims taikyti strategijas, kokius modelius registruoti bei kuriems konkurencinė aplinka gali būti per stipri“, – sakė J. Lengvinas.

Laukia intensyvūs bandymai

Tam, kad komisija, kaip įmanoma objektyviau galėtų įvertinti, kuris motociklas verčiausias geriausiojo vardo, organizatoriai numatė gausybę bandymų. Pirmiausia, kiekvienam komisijos nariui numatyti laisvi motociklų testai, kurių metu vertintojai turėtų išbandyti kiekvieną motociklą sau patogiu laiku.

Po individualių testų numatyta motociklų bandymo stovykla „Pando Moto“ salone greta Vilniaus, kur visa komisija dar kartą įvertins kiekvieną dalyvį bendruose bandymuose. Konkurso eigoje taip pat numatyti grupiniai testai pagal motociklų kategorijas, kai vienu metu komisija kelių šimtų kilometrų atstumą įveiks tik su vieno tipo motociklais, pavyzdžiui, „Enduro“, „Adventure“ ir kitais.

Per 3 savaites komisija turės išrinkti geriausią metų motociklą, taip pat – kelioninį, „Adventure“ tipo bei miestui tinkamiausią plieninį žirgą. Konkurso metu bus renkamas ir geriausias motociklas, atitinkantis A2 kategorijos reikalavimus, o tai pat – geriausias elektrinis motociklas. Įvertinimo sulauks ir geriausio dizaino, inovatyviausio motociklo bei kitų nominacijų nugalėtojai.

Motociklizmas – apie bendruomenę

Projekto „Metų motociklas 2024“ vadovas teigia, kad renkant geriausią naują motociklą ypač svarbūs ne tik pristatomi modeliai, tačiau ir motociklininkų bendruomenės įsitraukimas. Anot jo, būtent bendruomenė padeda skleisti pagrindinę motociklizmo idėja.

„Paklausus, koks yra tobulas motociklas, turbūt teisingas atsakymas būtų – kiekvienam savo. Mes renkame, mūsų manymu, geriausią motociklą, o tai yra visos komisijos subjektyvių nuomonių, pagrįstų patirtimi, vidurkis. Bet kiekvienam reikia išsirinkti savo motociklą, pagal savo poreikius“, – tikino J. Lengvinas.

Jis prisipažino, kad tai – ne vienintelė konkurso idėja. Projekto vadovui asmeniškai vienas svarbiausių tikslų, kuris buvo pasiektas jau pernai, buvo suburti bendruomenę.

„Man atrodo, kad motociklizmas ir yra labiau apie bendruomenę nei apie patį motociklą. Viena iš konkurso idėjų ir yra skleisti šią žinią: kad visi motociklininkai, nors ir nepažįstami, yra draugai. Lygiai taip pat, kad ir automobilių vairuotojai į šiuos eismo dalyvius turi žiūrėti kaip į lygiaverčius ir juos saugoti“, – akcentavo J. Lengvinas.

Būtent atsigręžiant į bendruomenes, „Metų motociklo 2024“ simboliu išlieka rodomi du pirštai. Tai ženklas, kurį motociklininkai naudoja vieni su kitais pasisveikindami, savotiškai pasakydami, kad „aš tave matau“, ir palinkėdami, kad du ratai visuomet būtų ant kelio. Anot projekto vadovo, tai svarbus gestas, kuris geriausiai įprasmina konkurso idėją.
Praėjusiais metais svarbiausias „Metų motociklo“ titulas atiteko itališkam „Ducati Multistrada V4S“ motociklui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs