S.Brundza teigia, kad pagrindinė priežastis, kodėl jis parduoda kolekciją, – nėra kur jos laikyti.
Išlaikyti kolekciją tapo per brangu
„Lietuvoje 6 metus bandžiau rasti, kur juos eksponuoti“, – 15min.lt sakė buvęs lenktynininkas.
Ilgą laiką automobiliai buvo „Litexpo“ parodų rūmuose – iš pradžių po stogu, o vėliau sustatyti lauko palapinėje. Ten istoriniams automobiliams laikymo sąlygos nebuvo idealios – netrūko drėgmės, o ir lauko temperatūra ne visada tinkamiausia. Nuoma taip pat kainavo daug, tad, anot S.Brundzos, tokios kolekcijos išlaikymas pasidarė labai brangus.
Šaltame garaže medis genda, metalai rūdija, salonus kandys graužia, tai kiek tai gali tęstis?
Kai praėjusiais metais Lietuva pirmininkavo Europos Sąjungos Tarybai, S.Brundza turėjo išsikraustyti iš „Litexpo“ palapinės lauke ir automobiliams surado didelį požeminį garažą.
„Ten vėl tas pats – nei drėgmė, nei temperatūra neatitinka normų. Medis genda, metalai rūdija, salonus kandys graužia, tai kiek tai gali tęstis? Jeigu Lietuvai nereikia tokio muziejaus ir automobilių kolekcijos, tai kas man beliko daryt?“, – kalbėjo S.Brundza.
„Cadillac“ kolekcija – didžiausia Europoje
Labiausiai S.Brundza didžiuojasi didele „Cadillac“ modelių kolekcija, kurioje yra 39 eksponatai. Anot istorinių automobilių ekspertų, lietuvio kolekcija buvo didžiausia visoje Europoje. Joje – tokie išskirtiniai automobiliai kaip 1916-ųjų „Cadillac Torpedo“, 1938-ųjų „Cadillac V16 Fleetwood“, keli skirtingais metais pagaminti „Cadillac Eldorado“.
Seniausias kolekcijos automobilis – „Cadillac Model B“, pagamintas 1904-aisiais. Jis aukciono organizatorių vertinamas 60-75 tūkst. eurų. Šis, kaip ir visi kiti „Cadillac“ modeliai, šeštadienį bus parduodamas.
Ten buvo kolekcija, kurioje galima pamatyti visą Amerikos automobilių pramonės raidą. Ji dar nebuvo pilna, tačiau kitos tokios Europoje nėra.
„Ji ne tik didžiausia. Ten buvo kolekcija, kurioje galima pamatyti visą Amerikos automobilių pramonės raidą. Ji dar nebuvo pilna, tačiau kitos tokios Europoje nėra“, – sakė S.Brundza.
Prognozės – optimistinės
Buvusiam lenktynininkui nėra lengva atsisveikinti su visais daug metų rinktais automobiliais, tad keletą jis planuoja pasilikti sau. Aukcione bus parduodamos 89 transporto priemonės, tačiau S.Brundzos garaže dar keli seni automobiliai liks.
„Ne visi parduodami, nes ne viską pavyko atitinkamai paruošti, dar liko keletas. Be to, keletą modelių pasiliksiu sau“, – sakė kolekcininkas.
Ar aukcione bus parduoti visi 89 automobiliai ir motociklai, Seimo narys prognozuoti nesiryžo, bet pripažino netikintis, kad per vieną dieną pavyks atsisveikinti su visais eksponatais.
„Neįmanoma prognozuoti. Sekmadienį galėsime. Organizatorius kalba, kad viskas bus parduota, tačiau nemanau, kad taip bus“, – kalbėjo S.Brundza.