Stasys Brundza siūlo apmokestinti nenaujus automobilius 70–100 eurų metiniu mokesčiu

Seime ne kartą nuskambėjo pasiūlymas įvairiausiais būdais apmokestinti automobilius, tačiau visi jie likdavo neįgyvendinti dėl priešiškos visuomenės ir dalies politikų reakcijos – transporto priemonių apmokestinimas tiesiogiai paliestų pusę šalies gyventojų. Seimo narys Stasys Brundza nutarė dar kartą pasiūlyti apmokestinti automobilius.
Panevėžio automobilių turguje
Panevėžio automobilių turguje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Teikdamas pasiūlymą S.Brundza pažymėjo, kad ankstesni bandymai apmokestinti transporto priemones nueidavo šuniui ant uodegos dėl gautų lėšų panaudojimo. Jo siūlymas – visus už automobilius surinktus mokesčius skirti kelių priežiūrai ir infrastruktūrai: naujų kelių tiesimui, senų remontui, gatvių barstymui ir t.t.

Apmokestinti būtų ne tik lengvieji automobiliai, bet ir sunkiasvorės bei keleivinės transporto priemonės. Preliminari įstatymo įsigaliojimo pradžia – 2016 m. sausio 1 diena, tačiau šį siūlymą dar turi svarstyti Seimas.

Seimo narys pažymėjo, kad šio mokesčio privalumai – keturi. Visų pirma, planuojamos surinkti lėšos (83 mln. eurų) atitektų keliams, o dalis automobilių – naujų ir ekologiškų – nebūtų apmokestinti. Be to, sumažėtų oro tarša ir dėl atsinaujinančio automobilių parko padidėtų eismo saugumas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Stasys Brundza
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Stasys Brundza

„Žmonės iš esmės yra prieš apmokestinimą. Jeigu tie pinigai nueitų į biudžetą, o biudžetas pas mus, žinot, kiauras maišas, tai normalu, kad visuomenė piktinasi“, – sakė S.Brundza.

Jis teigė, kad žmonės teigiamai reaguotų į tokį mokestį, jeigu pavyktų įrodyti, kad visi pinigai nueis jų pačių saugumui ir kelių infrastruktūrai gerinti. 

S.Brundzos planuojamas mokestis lengviesiems automobiliams būtų skaičiuojamas pagal jų taršą. Jo neišvengtų visi pagal EURO IV ir senesnes taršos normas pagaminti automobiliai – didžiajai daliai 2009 m. ar vėliau pagamintų automobilių savininkų toks mokestis negresia.

„Naujų automobilių degalų sąnaudos labai mažos ir atitinkamai anglies dvideginio išmetimas mažas. Tad didelis privalumas – taršos sumažėjimas“, – įsitikinęs Seimo narys.

Jis neslėpė, kad jam pačiam svarbiausias tokio mokesčio privalumas – automobilių parko atnaujinimas. Žmonės, geriau apskaičiavę savo išlaidas automobiliui, po mokesčio įvedimo turėtų esą dar daugiau argumentų rinktis naują transporto priemonę.

„Sako, žmonės neturi pinigų. Bet jeigu jie apskaičiuotų išlaidas, kiek išleidžia degalams ir mašinos priežiūrai?“, – retoriškai klausė buvęs lenktynininkas.

Sako, žmonės neturi pinigų. Bet jeigu jie apskaičiuotų išlaidas, kiek išleidžia degalams ir mašinos priežiūrai?

S.Brundza papasakojo, kaip galima įsigyti naują automobilį: pardavus senąjį, galima panaudoti tą sumą pradiniam įnašui. Lizingo kaina dabar nėra didelė – už kelis šimtus litų per mėnesį galima įsigyti padorų automobilį. Tokio garantija gali siekti 5 ar net daugiau metų – visą tą laiką reikės tik pilti degalus, keisti tepalus ir stabdžių trinkeles. 

Kitas, ne mažiau svarbus dalykas, – eismo saugumas, kuris, atnaujinus automobilių parką, turėtų pagerėti.

„Daugiausia eismo įvykio priežasčių – žmogiškosios, tačiau nemažai jų ir techninės. Kiek galima skėsčioti rankomis ir kalbėti apie tai, kad pėstieji nenešioja atšvaitų. Didelė problema – automobilio šviesos. Jau per dvejus metus automobilio žibintų nusidėvėjimas yra didelis, jie kelią apšviečia prasčiau“, – pridūrė Seimo narys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis