„Tark „Taip“, pasirašyk peticiją ir prisidėk prie Ošupio tako sugrąžinimo pėstiesiems ir dviratininkams“, – skelbia liepos 13 dieną internete įkeltas peticijos tekstas.
Jame keliamas klausimas, ar Palangos savivaldybė patyliukais nėra sumąsčiusi pėsčiųjų ir dviračių taką (Ošupio taką) paversti motorizuoto transporto gatve.
„Kas poilsiaujate pajūryje, ko gero, pastebėjote, kad atkarpoje nuo Monciškių iki Šventosios (Elijos) gerokai padaugėjo automobilių eismas. Taip yra todėl, kad Palangos savivaldybė lengva ranka dalija statybos leidimus kaip grybai po lietaus dygstantiems kotedžiukams statyti, o infrastruktūros klausimų spręsti kol kas neketina. Tokiu būdu vis labiau apkraunamas pėsčiųjų ir dviračių takas (Ošupio takas)“, – rašoma peticijoje.
Antra problemos dalis, anot peticijos autorių, yra nekontroliuojamas elektrinio motorizuoto transporto siautėjimas Ošupio taku.
Teigiama, kad dideliais greičiais, neišsenkančiomis baterijomis elektriniai motociklai ir paspirtukai laksto Ošupio taku, keldami grėsmę saugiam eismui, taip vis labiau išstumdami pėsčiuosius ir dviratininkus.
Partrenkė kaimyną
Liepos 22 dieną šią peticiją jau buvo pasirašę 285 žmonės.
„Man baisu žiūrėti, kaip dideliu greičiu lekia elektriniai paspirtukai ir motociklai, o šalia eina maži vaikai! Vienas žingsnis iki tragedijos!“ – pastebėjo viena iš peticiją pasirašiusiųjų.
Kitas priminė, kad Ošupio taku džiaugiasi ir naudojasi ne tik pėstieji ir dviratininkai, bet ir didelė dalis neįgaliųjų bendruomenės, kurios poilsio namai yra šalia šio tako.
„Molo gatvė stipriai sumažintų eismą Ošupio take. Kodėl Palangos miesto savivaldybė jos neįrengia?“ – klausė dar vienas, pasirašęs peticiją.
Kai kurių nuomone, policija turėtų šioje vietoje dažniau organizuoti reidus, nes neseniai dideliu greičiu parlėkęs mopedas nutrenkė kaimyną.
Šią vasarą – jau 200 teisenų
Policija išties turi vargo su nenutrūkstamais pažeidimais šioje zonoje.
Pasak Palangos miesto policijos komisariato viršininko Algirdo Budgino, eismą Ošupio take, Palangoje, riboja kelio ženklas „Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“, kuris draudžia motorinių transporto priemonių, traktorių ir savaeigių mašinų eismą, išskyrus mopedų, motociklų be priekabų, maršrutinio, aptarnaujančiojo transporto ir skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ pažymėto transporto eismą.
Pareigūnai, kaip teigiama Klaipėdos apskrities policijos atsakyme 15min, čia patruliuoja, rengia policines priemones, reaguoja į gaunamus pranešimus apie galimus pažeidimus.
Štai šiemet vasarą, pasak A.Budgino, jau pradėta daugiau kaip 200 administracinių teisenų dėl įvairių KET pažeidimų Ošupio take, daugiausia – dėl automobilių statymo ten, kur tai daryti draudžia kelio ženklai.
Pažeidimus fiksuoja ir Palangos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus specialistai.
Palangos miesto pareigūnai nuo 2021 metų birželio 1 dienos iki liepos 14 dienos Ošupio take, Palangoje, yra užregistravę 2 eismo įvykius, per kuriuos žmonės nenukentėjo arba patyrė nežymių sužalojimų.
Pernai per visą vasarą čia užregistruoti 4 eismo įvykiai, per 3 iš jų žmonės patyrė nežymių sveikatos sutrikdymų.
Pradėta daugiau kaip 200 administracinių teisenų dėl įvairių KET pažeidimų Ošupio take.
Ledai dėl Molo gatvės pajudėjo
Komentarą 15min atsiuntė ir Palangos miesto savivaldybės administracijos Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjas Žydrūnas Žvirblis.
Pasak jo, peticijoje įrašytas teiginys, neva Palangos miesto savivaldybė nori Ošupio taką paversti motorizuoto transporto gatve, neatitinka tikrovės.
„Informuojame, kad Palangos miesto savivaldybė tokio tikslo neturi, laikinai Ošupio taku važiuoti nedraudžiama tik tiems asmenims, kurie šiuo metu neturi jokio kito privažiavimo prie savo nekilnojamojo turto. Vėliau, įrengus Molo gatvę, Ošupio takas tarnaus tik kaip pėsčiųjų ir dviračių takas“, – patiko savivaldybės atstovas.
Anot jo, įgyvendinant žemės reformą, minimoje teritorijoje buvo suformuoti ir teisėtiems pretendentams sugrąžinti žemės sklypai.
Statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinės sistemos IS „Infostatyba“ duomenis, nuo 2019 metų liepos iki šių metų liepos 20 dienos yra išduoti 6 statybą leidžiantys dokumentai, suteikiantys teisę žemės sklypų savininkams Ošupio take statyti, rekonstruoti pastatus jų nuosavybės teise priklausančiuose sklypuose.
Kaip teigė Ž.Žvirblis, statybos leidimai išduodami pagal jų išdavimo metu galiojančius teisės aktus, taip pat – pagal galiojančius teritorijų planavimo dokumentus, tad žemės sklypų savininkams privalomas patekimas į nuosavybės teise priklausantį žemės sklypą.
„Situacija, kad dalis gyventojų laikinai neturi kito privažiavimo prie savo namų, susiklostė todėl, kad privatus investuotojas, infrastruktūros sutartimi įsipareigojęs suprojektuoti ir įrengti Molo gatvę, kuri turi užtikrinti viso kvartalo patekimą ne per Ošupio taką, šios infrastruktūros sutarties dar nėra įgyvendinęs.
Molo gatvės projektavimas yra komplikuotas dėl Kultūros paveldo departamento teritorijos, per kurią turi būti suprojektuota Molo gatvė, nes ši konservacinė teritorija saugoma moksliniam pažinimui“, – paaiškino savivaldybės atstovas.
Jo teigimu, Kultūros paveldo departamentas anksčiau prieštaravo Molo gatvės įrengimui, tačiau dabar šis klausimas jau išspręstas, išduotos projektavimo sąlygos.
Planuojama, kad artimiausiu metu bus pradėtas rengti gatvės naujos statybos techninis projektas.