Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Statyk ir važiuok“ sistema nesuviliojo vilniečių persėsti į viešąjį transportą

Vilniuje įrengtos trys automobilių aikštelės „Statyk ir važiuok“, turėjusios paskatinti vairuotojus palikti automobilius ir persėsti į viešąjį transportą, kol kas didelio pasisekimo nesulaukė. Vairuotojų nevilioja ir keturis kartus mažesnis nei pradžioje mokestis. Savivaldybė tikina, kad nors ir lėtai, paslauga pritraukia vis daugiau naujų žmonių, tad ir aikštelių bus daugiau.
„Statyk ir važiuok“ aikštelė Vilniuje, Ukmergės g.
„Statyk ir važiuok“ aikštelė Vilniuje, Ukmergės g. / Pauliaus Sviklo / 15min nuotr.

Iš ryto, kai visi skuba į darbus, dvi aikštelės – Gerulaičio ir Ukmergės gatvėse – apytuštės. Vienoje automobilių vos keli, kitoje – apie 20, nors vietų statyti automobilį – beveik 100. Užpildyti aikštelių nepadėjo ir prieš mėnesį sumažinta kaina – vietoje 2 eurų bilietas dienai dabar kainuoja tik 0,50 euro.

Pilna aikštelė tik Žvėryne. Dalis čia statančiųjų dirba netoliese, todėl aikštele naudojasi kaip pigesne alternatyva statyti automobilį. Nuo pernai lapkričio automobilio statymas kitose šio rajono gatvėse apmokestintas, todėl net ir galiojus brangesniam tarifui, aikštelėje visai dienai automobilį palikti apsimokėdavo labiau nei aštuonioms valandoms žaliojoje zonoje.

Pasak transporto ekspertų, ši paslauga nepopuliari ne dėl jos kainos, o dėl vietų, kuriose įrengtos aikštelės.

„Dar prieš miestą ar tik įvažiavus jos įrengiamos. [...] Jeigu miesto gyventojai dar turi viešąjį transportą, kuriuo gali važinėti po miestą ar ne, tai atvažiavusiems ne miesto gyventojams praktiškai didelio skirtumo nėra, ar kažkur automobilį palikti miesto vos ne centre, kaip dabar yra, ir važiuoti viešuoju transportu, ar tęsti kelionę nuosavu automobiliu“, – svarsto Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas.

Aikštelę valdančios savivaldybės įmonės atstovai sako, nors ir bandomasis, projektas – sėkmingas, rezultatų davė ir sumažinta kaina. Esą statančiųjų per metus padaugėjo 6 kartus. O ateityje, įvertinus automobilių srautus, planuojama tokių aikštelių įrengti ir daugiau.

„Artimiausiu metu bus ir jau daromos tos vietos, kur bus įrengtos naujos aikštelės – tai Antakalnyje iš Nemenčinės krypties atvažiuojant bei Pilaitėje. Tokių aikštelių daugės ir tos vietos bus dar tinkamesnės vartotojams“, – sako „Susisiekimo paslaugų“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas Vaidotas Meškauskas.

Taip pat planuojama imtis priemonių, kad piktnaudžiaujančių pigiomis aikštelėmis būtų kuo mažiau – svarstomas papildomas už statymą gauto bilieto žymėjimas viešajame transporte.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?