Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Subaru Legacy“ remonto išlaidas sumažino lenktynininko patarimai ir auksarankis mechanikas

Visą laiką važinėjęs automobiliais, kurių varančioji ašis priekinė, praėjusią žiemą nusprendžiau įsigyti „Subaru“. Ne naują, ne brangų, ne galingą – 2000-ųjų metų, dviejų litrų darbo tūrio benzininiu varikliu su mechanine transmisija. Norėjosi pažinties su visų varomųjų ratų sistema. Tiesa, kaip ir kiekvieną naudotą automobilį, taip ir mano „Subaru“ reikėjo remontuoti. Ir tai natūralu. Tačiau šį kartą noriu pasidalinti vieno iš gedimų simptomais bei remonto ypatumais. Galbūt kitiems „Subaru“ savininkams tai padės greičiau rasti problemą ir ją išspręsti patiriant kuo mažesnes išlaidas.

O viskas prasidėjo nuo to, kad pastebėjau keistus garsus, sklindančius iš galinės automobilio dalies. Jie priminė ritmingą bildesį. Kažkas bildėdavo tik tuomet, kai automobiliu buvo manevruojama lėtai ir susuktu vairu. Tai itin jausdavosi parkuojantis. Bildesys buvo ritmingas. Su kiekvienu rato apsisukimu po kartą kažkas subildėdavo. Tarsi blokuotųsi galiniai ratai.

Nesu iš tų, kurie išgirdę menkiausią pašalinį garsą jau važiuoja į autoservisą ir beria visą automobilį dalimis ieškant mistinių garsų. Geras gedimas vis tiek išlįs į dienos šviesą ir tuomet bus aišku, kur ieškoti problemos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Subaru Legacy“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Subaru Legacy“

Toks bildėjimas tęsėsi maždaug du mėnesius. Pastebėjau, kad jis stiprėja ir atsiranda tuomet, kai automobiliu nuvažiuojamas ilgesnis atstumas. Jei po nakties šaltu automobiliu reikia nuvažiuoti porą kilometrų mieste, tuomet bildesys nepasireikšdavo. Buvo panašu į tai, kad procesas vyksta gendančiam mazgui įkaitus.

Apie šią problemą ir simptomus brūkštelėjau į „Subaru“ klubo „Facebook“ grupę. Netrukus sulaukiau versijos, kad mano automobiliui genda viskozinė mova, dar vadinama klampiąja. Man, kaip pirmą kartą turinčiam AWD automobilį, tai visiškai nieko nesakė. Ilgai „negūglinęs“ apie tai, ko nesuprantu, ėmiau ir paskambinau mechanikui, kuris tvarko mano automobilius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Subaru Legacy“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Subaru Legacy“

Dar tą patį vakarą nusprendžiau iš Panevėžio nuvažiuoti į Krekenavą, kur dirba, mano nuomone, vienas kruopščiausių ir išradingiausių mechanikų Andrius Antanaitis ir jam gyvai parodyti automobilio bildesį.

Pasitikėjimas šiuo mechaniku išaugo laikui bėgant. Visi mano automobiliai buvo tvarkomi pas jį. Susibičiuliavome, tad kitur remontuoti „Subaru“ net nekilo mintis. Juolab, kad ir pats Andrius yra turėjęs ne vieną „Subaru“, nuo paprasto atmosferinio iki „Impreza STi“ versijos.

Pas jį į garažą atvažiavau kartu su jau įkyrėjusiu bildesiu. Pasakiau apie versiją, kurią rekomendavo patikrinti „Subaru klubo“ nariai. Netrukus pakėlėme galinį automobilio ratą ir pabandėme jį prasukti. O sukosi sunkiai, jėgos reikėjo nemažai. Per prievartą sukant ratą išgirdome vieną dungtėlėjimą. Tokį patį, koks girdisi važiuojant.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Subaru Legacy“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Subaru Legacy“

Apgalvojome ir blogiausią scenarijų – pavarų dėžės keitimą. Pas mechaniką garaže voliojosi net kelios dėžės nuo turbininių, atmosferinių variklių, dėžė su palėtinta pavara. Tiesa, dar nebuvo aišku, ar dėžę reikės keisti. Staiga į galvą šovė mintis, kad reikia skambinti „Subaru“ remonto guru – Tautvydui Narušiui.

Ralio lenktyninkas, apie „Subaru“ žinantis turbūt daugiau nei patys gamintojai, iš išvardytų simptomų patvirtino, kad dėl bildesio kalta viskozinė mova. Pavarų dėžės keitimo nebesvarstėme dėl to, jog nei viena iš turimų „donorinių“ dėžių nebūtų idealiai tikusi.

Tautvydas Narušis pasiūlė variantą, kurį ne kartą jau yra išbandęs. Mums rekomendavo išimti viskozinę movą, ją išardyti ir iš jos pašalinti keturis itin plonus diskelius - dvi jų poras, kad sumažėtų spaudimas ir nesiblokuotų ratai. Kibome į darbus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Viskozinės movos perrinkimo darbai
Tomo Markelevičiaus nuotr./Viskozinės movos perrinkimo darbai

Iš pavarų dėžės išleidome alyvą, nuėmėme movą ir ją išardėme. Viduje slypėjo krūva itin plonų diskelių, kurie tarpusavyje pertepti labai klampiu ir tirštu tepalu – viskoze.

Pagal Tautvydo pasiūlymą išėmėme dvi poras, iš viso keturis diskelius ir viską kruopščiau surinkome atgal. O kruopštumo ten reikėjo. Diskelių storis siekia galbūt pusę milimetro ir įstatyti juos reikėjo tiksliai. Ir negalima valyti nuo jų to specialaus tepalo, jei neturite tokio paties sutepimui.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Viskozinės movos perrinkimo darbai
Tomo Markelevičiaus nuotr./Viskozinės movos perrinkimo darbai

Galiausiai visi diskeliai buvo sudėti ir viskozinė mova uždaryta. Įstačius ją atgal į pavarų dėžę, pripylus alyvos ir prijungus galinę ašį sėdome į automobilį. Išvažiavome išbandyti ir įsitikinti, ar gedimą pavyko pašalinti. Reikėjo nuvažiuoti didesnį atstumą, kad mova įkaistų.

Pasivažinėjus 15 minučių bildesys nebeatsirado. Ant žvyro patikrinome, ar sukasi visi keturi automobilio ratai. Viskas buvo puiku. AWD sistema veikė be priekaištų, bildesys dingo, ratai nebestrigo. Automobilis buvo sutvarkytas per vieną vakarą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Viskozinės movos perrinkimo darbai
Tomo Markelevičiaus nuotr./Viskozinės movos perrinkimo darbai

Pradėjome 18 val., baigėme 22 val., neskaičiuojant valandos, praleistos vakarieniaujant prie žvakių. Automobilinių žvakių. Juk garaže ir mechanikų kompanijoje ir žvakės vakarienei reikalingos kitokios.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Vakarienė prie žvakių
Tomo Markelevičiaus nuotr./Vakarienė prie žvakių

Dalindamasis šiuo remonto aprašymu tikiuosi, kad mano automobilio gedimas ir jo sprendimo būdas nors vienam iš „Subaru“ vairuotojų padės sutaupyti laiko ir pinigų.

Nekeiskite visko iš eilės, neskubėkite keisti pavarų dėžės. Jei simptomai tokie patys, ieškokite problemos viskozinėje movoje.

Ir dar geriau – turėkite savo mechaniką, kuris nuolat dirbtų su jūsų technika. Nepralošite.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?