Kiekviename bandomame automobilyje reikia surasti tiek privalumų, tiek trūkumų. Nerasti gerų dalykų yra neįmanoma – mašinų kūrime dirba šimtai kompetentingų įvairių sričių specialistų ir būtų nelogiška, jeigu vienas mažos agrarinės valstybės automobilių mėgėjas šūkaliotų: „kokią čia nesąmonę sukūrėt, niekas jos nepirks“.
Lygiai taip pat neįmanoma nerasti minusų. Automobiliai yra technologijų kūriniai ir jeigu vieni gamintojai kažką pradėjo tobulinti 1994-aisiais, o kiti – tik pernai, tai yra visiškai normalu, kad per 21-erius metus produktas sukurtas geresnis nei per metus.
Kitas dalykas, pagal kurį nėra sunku spręsti apie automobilio minusus – rinka. Niekas mašinų nekuria specialiai Lietuvai. Jos yra pritaikytos Vokietijai, Didžiajai Britanijai, JAV, Japonijai ar kitoms didelėms šalims, tačiau Lietuvos keliai, miestai ir visa mašinoms pritaikyta infrastruktūra turi savų niuansų.
Kai kurie automobiliai dėl didelio prisitaikymo stikliniams Vokietijos keliams nelabai tinka lietuviškiems žvyrkeliams, kai kurių galia, kurios reikia kalnų keliuose, Lietuvoje yra tik skaičius ant dokumentų ir naudinga didžiuojantis prieš draugus.
Todėl man nekelia nuostabos, kad „Subaru“ automobilius Lietuvoje mėgsta labai daug žmonių. To priežastis – dauguma „Subaru“ modelių tinkami lietuviškam mentalitetui, jų patvarumas – lietuviškiems keliams, o techniniai sprendimai nekelia mašinos kainos į padebesius.
„Outback“ – netipinis universalas
„Subaru“ visame pasaulyje gerą vardą užsitarnavo dėl keturių varančių ratų sistemos ir didelio pravažumo. Argi ne lietuviška, kai nemažai žmonių gyvena vietose, kurias vasarą reikia pasiekti žvyrkeliu, o žiemą – snieguotu ir nevalytu keliu?
„Outback“ yra universalas – mėgstamas lietuvių kėbulo tipas, juk bagažinė turi būti erdvi. „Outback“, bent jau ankstesnės jo kartos, pasižymėjo patvarumu – jų pakabos puikiai subalansuotos įvairiausios būklės Lietuvos keliams, o varikliai – didesnėms apkrovoms.
Nepretenzingas, paprastas salonas, lengvai perprantami valdymo prietaisai ir daugeliui patinkantis elementarus interjero dizainas.
Šie dalykai padaro „Outback“ kone idealiu automobiliu, kurį mielai rinktųsi 90 proc. Lietuvos šeimų. Miesto gatvėmis jis plaukia ne taip maloniai kaip dauguma jo konkurentų, tačiau 200 mm aukščio prošvaisa primena, kad šio modelio tikslas – ne tik tarnauti greitkelyje, bet būti ir puikiu pagalbininku prastame kelyje.
Nemažą pliusą šiam modeliui galima įrašyti ir už „EyeSight“ sistemą, stebinčią prieš automobilį judantį eismą. Priekyje važiuojanti mašina pradėjo staigiai stabdyti? Jeigu vairuotojas šį momentą pražiopsojo, „Subaru Outback“ nedelsdamas sustabdys pats. Analogiškai įvyktų ir gatvėje netikėtai atsiradus pėsčiajam ar dviratininkui.
„Outback“ yra pirmasis automobilis, kuriame ši sistema montuojama jau standartinėje komplektacijoje – jeigu gamintojas nebijo, kad kiekvienas automobilis ją turės, tai sufleruoja, kad sistema yra išbaigta ir „Subaru“ ja visiškai pasitiki. Šį teiginį prieš keletą mėnesių patvirtino vokiečių žurnalas „Auto motor und sport“, kurio atliktame analogiškų sistemų tyrime būtent „Subaru“ „EyeSight“ pasirodė geriausiai.
Idealus su trūkumu
Vis tik „kone idealus“ yra dar ne idealus. O iki tokio „Outback“, vertinant per tipinio lietuviško pirkėjo prizmę, trūksta... Puikaus dyzelinio variklio. Puikus šiuo atveju reiškia galingą, ekonomišką, tylų ir vibracijų neskleidžiantį dyzelinį motorą.
„Subaru“ opoziciniai dyzeliniai motorai pradėti gaminti ne taip ir seniai – tik 2007-aisiais. Tuometinėje Frankfurto automobilių parodoje japonų gamintojas pristatė 2 litrų darbinio tūrio, 150 AG ir 350 Nm išvystančią dyzelinę jėgainę su turbina. Šis variklis buvo montuojamas į tuometinį „Outback“ ir per 8 metus negavo nei daugiau arklio galių, nei niutonmetrų – šiandien į „Outback“ montuojamas tokios pat galios dyzelinis motoras.
Jis yra labai komfortiškas – visiškai neturi vibracijos, kadangi opoziciniame variklyje du cilindrai juda priešinga kryptimi kitiems dvejiems. Jis neskleidžia labai daug garso, tačiau galios ir ekonomijos santykis nėra aukščiausiame lygmenyje.
100 km mieste „Outback“ gali įveikti sunaudojęs 7,5 litro dyzelino, užmiestyje – 5,3 l. Konkurentai šioje srityje „Subaru“ yra gerokai aplenkę, tačiau tai – bene vienintelė priežastis, kodėl šis japoniškas automobilis gali nepatikti.
Kaina – mažesnė
Pirmą kartą įsėdęs į „Subaru Outback“, gali nustebti dėl jo kainos. Ypač žinodamas, kiek kainuoja nauji „Forester“ ar „Impreza“. Tačiau palyginus su tiesioginiais konkurentais, kainos kriterijus nusvyra į „Subaru“ pusę: padidinto pravažumo D segmento universalų („Volkswagen Passat Alltrack“, „Opel Insignia Country Tourer“ ar „Volvo XC70“) bazinė kaina yra keliais tūkstančiais eurų didesnė.
Yra už ką? „Volkswagen“, be abejonės, turi galingesnį ir ekonomiškesnį variklį, „Opel“ daugiau elektroninės komforto įrangos, o „Volvo“ apdailos medžiagos kokybiškesnės ir greitkelyje jis elgiasi kur kas maloniau. Tačiau visi jie turi mažesnę prošvaisą ir jų pirkėjai gali tik svajoti apie tokias prastame kelyje naudingas funkcijas kaip lėtas judėjimas bekele ar automatinis nusileidimas nuo kalno. Konkurentai taip pat gali tik svajoti apie mažesnę nei 30 tūkst. eurų bazinio automobilio kainą, į kurią įeina naujausia aplinką stebinti saugumo sistema – „EyeSight“.
Į standartinę „Outback“ įrangą įeina ir daugiau dalykų, kuriuos lietuviai dievina dėl šalies klimato ypatybių ir pomėgio keliauti: šildomi priekiniai valytuvai su lietaus jutikliu, stogo bagažinės laikikliai, šildomos priekinės ir užpakalinės sėdynės, automatinė dviejų zonų klimato kontrolė bei užpakalinio vaizdo kamera.
Tai leidžia spėti, kad naujasis „Subaru Outback“ vėl taps vienu mėgstamiausių tautiečių automobilių. Ankstesnė šio modelio karta jau gavo „Lietuvos metų automobilio“ titulą, o naujoji turi dideles galimybes pakartoti tokią sėkmę.
Bandyto „Subaru Outback“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | Dyzelinis 2,0 l, opozicinis |
Pavarų dėžė | Automatinė bepakopė CVT |
Transmisija | 4WD („Linear tronic“ su aktyviuoju sukimo momento paskirstymu) |
Galia | 150 AG prie 3600 aps./min. |
Sukimo momentas | 350 Nm prie 1600-2800 aps./min. |
Didžiausias greitis | 192 km/val. |
0-100 km/val. | 9,9 sek. |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) | 7,5/5,3/6,1 l/100 km |
CO2 emisija (miestas/užmiestis/vidutinės) | 194/139/159 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis | 4815/1840/1605 mm |
Ratų bazė | 2745 mm |
Prošvaisa | 200 mm |
Degalų bako talpa | 60 l |
Bagažinės talpa (nenulenkus sėdynių/nulenkus sėdynes) | 559/1848 l |
Masė | 1751 kg |
Didžiausia velkama masė | 1800 kg |
Padangos | 225/60 R18 |
Komplektacija | Summit (aukščiausia) |
Bandyto automobilio kaina | 38 100 Eur |
Bazinio automobilio kaina | 29 800 Eur |