Vandeniliniai degalų elementai – viena ambicingiausių automobilių gamintojų idėjų. Nors vandenilinės jėgainės nėra tokios populiarios kaip elektrinės ar hibridinės, jos gali tapti rimtomis pastarųjų konkurentėmis. Pagal savo našumą ir saugumą, vandenilis elektrai niekuo nenusileidžia. Dar daugiau, vandeniliu varomas transportas yra ekologiškai švarus ir vietoje dujų išskiria vandenį, rašo „Trucker“.
Nors pastaruoju metu sparčiai auga elektromobilių populiarumas, vienas projektas, pavadinimu „Project Portal“, suteikia vilčių, kad situacija pasikeis. Būtent realizuojant šį projektą buvo sukurti vandenilį kaip degalus naudojantys vilkikai. Šiuose automobiliuose naudojami vandeniliniai elementai yra tokie patys, kaip ir montuojami lengvajame modelyje „Toyota Mirai“.
Du varikliai
Konstruktorių teigimu, kiekvienas toks vilkikas bus varomas dviem elementais. Variklio galia sieks 670 AG, o sukimo momentas pakils net iki 1 800 Nm. Pilnai pakrautas vilkikas be degalų papildymo galės įveikti 321 km., tuo pat metu perveždamas 36 000 kg krovinį. Projekto sėkme leidžia tikėti tai, kad jį realizuoja „Toyota Motor North America“ padalinys.
Pati idėja gimė dar prieš keletą mėnesių, tačiau tik dabar „Toyota Motor North America“ vadovybė pranešė pasirengusi žengti naują žingsnį. Nelabai seniai buvo baigtos derybos ir su vietos valdžia, tad iki 2017-ųjų spalio pabaigos Los Andžele turėtų pasirodyti pirmieji vilkikai, kaip degalus naudojantys vandenilį. Tiesa, kol kas jų numatomas maršrutas sujungs tik oro uostus, sandėlius ir uostus, bet neapims miestų.
TAIP PAT SKAITYKITE: Lietuvos gatvėmis jau važinėja vandeniliu varoma „Honda“