Daugelyje pasaulio valstybių vykusiose atrankinėse varžybose dalyvavo daugiau nei 11 tūkst. vairuotojų. Norėdami varžytis dėl titulo, jie turėjo atitikti du kriterijus: turėti CE vairuotojo kategoriją ir dirbti vežėjų įmonėje.
Pirmoje metų pusėje vyko varžybos daugelyje pasaulio valstybių, o Lietuvoje vykusiose ekonomiškumo lenktynėse nugalėjo J.Gudauskas. Jis 40 tonų svorio „Volvo FH16“ Kačerginės „Nemuno žiede“ vykusiame Lietuvos finale vairavo sudegindamas mažiausiai degalų.
Prieš mėnesį Slovakijoje vyko Europos finalas, kuriame lietuvis pasirodė puikiai. J.Gudauskas kelių dešimtųjų litro degalų skirtumu nusileido tik estui Aare Muilui ir gali vadintis antru ekonomiškiausiu vilkiko vairuotoju Europoje. Bet rugsėjo 19-ąją – naujas iššūkis. Pasaulinis „The Drivers Fuel Challenge“ finalas.
Sunkvežimių bandymų trasa
Šių varžybų organizatorius – „Volvo Trucks“, tad visos atrankinės varžybos vyko vairuojant „Volvo“ sunkvežimius, o finalas – „Volvo“ sunkvežimių tėvynėje, Goteborge, „Volvo Trucks“ bandymų trasoje.
Kiekvieno vairuotojo tikslas finale – įveikti 13 kilometrų ilgio trasą sunaudojant kuo mažiau degalų. Sunaudotas jų kiekis matuojamas specialia švedų išrasta „Dynafleet“ sistema – organizatoriai užtikrina, kad ji yra šimtu procentų tiksli.
Tuos 13 km sudarys du „Volvo Trucks“ bandymų trasos ratai, tačiau abu jie – skirtingų konfigūracijų. Vairuotojai turės įveikti nurodytą trasą per 13 minučių (galima ir greičiau, tačiau už sustojimą finiše pavėlavus sekundę - diskvalifikacija), kas iš pirmo žvilgsnio neskamba sudėtingai. Kol neįsigilini į trasos subtilybes.
Visoje trasoje maksimalus greitis yra 50 km/val., tačiau greičiau 40 tonų masės sunkvežimiu mažai kur ir pavyktų važiuoti. Čia bus viena tiesioji, kurioje reikės pasiekti 60 km/val. greitį (kiekviename rate po vieną kartą), o iškart po jos – aštrus U formos posūkis. J.Gudauskas teigė, kad jį galima įveikti važiuojant 25 km/val. greičiu, tad tiesiojoje vos pasiekus 60 km/val., akceleratorius turės būti atleidžiamas ir riedama iki pat posūkio. Ekonomiškumo varžybose lemtingas veiksnys – kuo rečiau liesti stabdžio pedalą.
Trasoje taip pat du kartus reikės visiškai sustoti, įveikti 12 proc. statumo įkalnę ir 16 proc. statumo nuokalnę.
Dalyviai iš viso pasaulio
Dauguma „The Drivers Fuel Challenge“ dalyvių yra iš Europos, tačiau netrūksta ir dešimt ar daugiau tūkstančių kilometrų sukorusių dalyvių. 46 metų Grantas Morice‘as – iš Australijos, 37-erių Reginaldas Naidoo – iš Pietų Afrikos Respublikos. Finale dalyvauja ir vairuotojai iš Kinijos ar Taivano.
Lietuvis J.Gudauskas yra vienas labiausiai patyrusių vairuotojų finale. 49 metų vyras vilkiką vairuoja nuo aštuoniolikos. Visiška jo priešingybė – 29-erių Pavelas Pethukovas iš Kazachstano, kurio sunkvežimio vairavimo stažas dar vertas „klevo lapo“ – jis tokį transportą vairuoja tik 2 metus.
Penktadienį vykstančiose varžybose dalyviai yra suskirstyti į tris grupes po 8 arba 7 vairuotojus. Kiekvienai grupei skirtas kitoks „Volvo“ sunkvežimis, išvystantis 460, 500 arba 540 AG. Ašių skaičius taip pat skiriasi. Iš kiekvienos grupės į pusfinalį pateks po 3 vairuotojus, čia bus sudaryti nauji trejetukai, iš kurių į finalą papuls po vieną dalyvį. Didžiajame finale vairuotojai varžysis toje pačioje trasoje, tačiau su nauju, nei vieno dalyvio nevairuotu vilkiku – ribotos gamybos „Volvo Ocean Race“ burlaivių lenktynėms paruoštu sunkvežimiu.