Visos naujienos apie Ženevos automobilių parodą
2011 m. Ženevos automobilių parodoje „Koenigsegg Agera R“ buvo vienas įdomiausių eksponatų. Jos maksimali galia – 1115 AG, esant 1600 aps./min. iki 100 km/val. ji įsibėgėjo per 2,9 sek.
Vėlesnis švedų kūrinys „Regera“ (eksponuotas ir šiemet) turi 5l V8 variklį (1100 AG) ir papildomą hibridinį elektros variklį, tad išvysto bendrą 1500 AG sprogstamąją galią. Dabar atėjo naujojo „Jesko“ eilė parodyti ką sugeba.
Kas yra „Jesko“
„Jesko“ žengia dar toliau, nei pirmtakai. Iš esmės naujas automobilis. Tačiau apie techninius reikalus – vėliau. Pradėkime nuo žmogiškų.
„Koenigsegg Jesko“ pristatymas buvo jaudinantis. Nes jo metu Švedijos superautomobilių gamyklos savininkas Christianas von Koenigseggas dedikavo šį automobilį savo tėčiui, kurio vardas ir yra Jesko! Taip norėjo atsidėkoti už nuolatinį palaikymą ir didžiulę pagalbą Švedijos kompanijai. Ceremonijoje dalyvavo ir Christiano mama.
Pasirodo, Jesko von Koenigseggas buvo raitelis ir dalyvaudavo varžybose, pats augino žirgus. Tačiau visad svajojo apie automobilius, kurie išvysto tūkstančius arklio galių.
Išgirdęs, kad naujajam superautmobiliui suteikiamas jo vardas, Jesko von Koenigseggas susigraudino ir švelniai apkabino savo žmoną, o vėliau ir sūnų Christianą.
Technikos stebuklas, išvystantis 1600 AG su ypatinga pavarų dėže
Maksimalus „Koenigsegg Jesko“ greitis – 480 km/val. Jis turi ir galinius vairuojamuosius ratus. Variklis – patobulintas 5l V8 su dviem turbinom. Jos sujungtos su elektriniu kompresoriumi. O šis savo ruožtu dideliu spaudimu siurbia orą iš specialaus 20 l karboninio rezervuaro. Tokiu būdu variklis efektviai dirba ir esant mažiems sūkiams, vengiama turbinų duobių.
Bet tai dar ne visos „Jesko“ techninės paslaptys. Kaip juokauja automobilio kūrėjai, greitėti šviesos greičiu jam padeda devynių pavarų LST (Light Speed Gearbox) transmisija su elektronikos valdoma septynių šlapių sankabų sistema. Akivaizdu, kad ji veikia greičiau už pavarų dėžes su dviem sankabom, naudojamas daugelyje automobilių.
Tokiai pavarų dėžei nereikia sinchronizacios, ji gali žaibiškai perjungti pavaras ne eilės tvarka, o taip, kaip paskaičiuos algoritmas. Tarkime, iš septintos tiesiai į pirmą. Kad taip nutiktų, reikia ilgiau palaikyti patraukus vieną iš dviejų pavarų perjungimo svirtelių prie vairo. Kita perjungia pavaras įprasta tvarka.
Beje, į automobilio baką galima pilti dviejų rūšių degalus. Jei naudojamas įprastas benzinas, kurio oktaninis skaičius 95, jėgainė išvysto „tik“ 1280 AG. Tačiau maksimali 1600 AG galia pasiekima pilant E85 – etanolio ir benzino mišinį.
Ir dar pora žodžių apie automobilio aerodinamiką. „Koenigsegg Jesko“ kūrėjai pagamino visiškai naują, dar lengvesnį anglies pluošto monokoką su daugybe aerodinaminių elementų. Tokiu būdu, važiuojant 250 km/val., pasiekiama 1000 kg prispaudimo jėga.
Tiesa, ne visi pagaminti „Koenigsegg Jesko“ pasižymės tokia jėga. Viena serija bus skirta lenktynių trasai, o kita – paprastesnė. Per trejus metus planuojama 125 vnt. gamyba. Automobilio kaina – apie 3 mln. JAV dolerių.