Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Superautomobilių keistenybės: kodėl išskiriamos „Lamborghini Murciélago“ sėdynės?

Dažnas automobilių mėgėjas svajoja apie superautomobilius. Tačiau tiesa yra ta, kad su jais gyventi nėra lengva. Jie nėra patogūs ar praktiški, jų išlaikymas kainuoja labai daug, o ir dėmesys, kurį jie pritraukia, ne visada yra pageidaujamas. Prie to reikėtų pridėti ir keistus sprendimus. Pavyzdžiui, „Lamborghini Murciélago“ sėdynės yra kiek kitokios, nei galėtumėte tikėtis.
Tautvydas Barštys prie „Lamborghini Murcielago“ vairo 2006-aisiais
Tautvydas Barštys prie „Lamborghini Murcielago“ vairo 2006-aisiais / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Nesupraskite klaidingai. „Lamborghini Murciélago“ turi patogias sportines sėdynes, kurios prilaiko vairuotoją ir keleivį bei yra apsiūtos prabangiomis medžiagomis. Tačiau 2001–2010 metais gamintas superautomobilis nėra toks patogus, koks galėtų būti, vien dėl savo sėdynių. Vos įlipę pro žirklines dureles pastebėsite, kad jos yra pasuktos link automobilio centro, tačiau tai nėra klaida ar brokas – „Lamborghini“ taip tiesiog sprendė dizaino problemas.

Viena iš priežasčių, kodėl sėdynes taip reikėjo pasukti yra vietos trūkumas. Automobilio mazgai buvo suprojektuoti taip, kad vairą buvo sunku sumontuoti arčiau vienos pusės. Taigi, jis yra arčiau centro nei norėtųsi. Žinoma, „Lamborghini“ galėjo jį perkelti tiesiai priešais vairuotojo vietą, tačiau toks mechanizmas būtų buvęs sunkesnis ir tikriausiai būtų pabloginęs vairuotojo potyrius.

Kita priežastis yra automobilio saugumas ir dinaminės charakteristikos posūkiuose. „Lamborghini Murciélago“ yra labai greitas automobilis, todėl jo keleiviams reikėjo suteikti kiek įmanoma geresnį saugumą. Be to, siekta, kad automobilio bazė būtų standi. Taigi, „Murciélago“ turi aliuminį rėmą ir gana plačius slenksčius. Sėdynėms tiesiog neliko vietos, kad jos būtų sumontuotos tiesiai. Arba, tiksliau sakant, buvo nuspręsta sukurti standesnį ir tvirtesnį rėmą keleivių patogumo sąskaita.

Gamintojo nuotr./„Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce“
Gamintojo nuotr./„Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce“

Galiausiai, „Lamborghini“ siekia, kad markės superautomobilių dizainas šokiruotų, priblokštų tarsi kažkas futuristiško ir nerealaus. Vienas iš pagrindinių dizaino kriterijų – pleišto formos siluetas. Kampu pasukti ir šoniniai automobilio stiklai, todėl stogas (aukščiausia automobilio vieta) yra visai nedidelis. Norėdami keleiviams suteikti daugiau vietos, inžinieriai manė, kad gali sėdynes šiek tiek pasukti. Tai ir pasuko – tai padiktavo automobilio dizainas ir konstrukcija.

Tačiau ar tai tikrai taip blogai? 2006 metai automobilis buvo atnaujintas ir keleivių padėtis salone pagerėjo. Tačiau ir taip niekas nesiskundė šiek tiek pasuktomis sėdynėmis. Kur kas blogiau būna, kai sėdynė yra sumontuota tiesiai, kaip ir turėtų būti, o vairas nėra tiesiai prieš vairuotoją. Tokią problemą turėjo senieji Jungtinei Karalystei skirti „Saab“, kai kurie „Mercedes-Benz“ ir kai kurie kiti automobiliai. Tuo tarpu klasikinio MINI vairas yra tiesiai priešais vairuotoją, tačiau jis yra pasuktas kampu – jis nėra lygiagretus priekinių ratų sukimosi ašiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?