Juos neretai išprovokuoja po žiemos pertraukos nuo motociklų dulkes nuvalę, tačiau įgūdžius primiršę vairuotojai, ypač tie, kurių vairavimo patirtis menkesnė, o požiūris stokoja atsakomybės.
Viršytas leistinas greitis, neatsargus manevravimas tarp kitų transporto priemonių pažeidžiant kelių eismo taisykles, lenkimas iš neleistinų vietų – tai tik dalis priežasčių, dėl kurių dažniausiai įvyksta eismo įvykiai. Tačiau kliūtimi motociklininkams gali tapti ir dviratininkai, paspirtukų vairuotojai, pėstieji – sušilus orams viešasis eismas apskritai tampa gerokai intensyvesnis, gatvėse padaugėja neatidžių praeivių.
Pasak „If“ transporto priemonių draudimo produkto vadovo Dano Dilio, svarbiausia kelyje būti budriems, atsargiai įvertinti kiekvieną situaciją. „Pirmajai sezono išvykai nepakanka tik gerų oro sąlygų, reikia tinkamai įvertinti ir motociklo techninę būklę, laikytis kelių eismo taisyklių, pasirūpinti tinkama apranga – net ir keliaudami netolimais atstumais tiek vairuotojas, tiek drauge važiuojantis keleivis privalo naudoti būtinas apsaugas – dėvėti šalmą, pasirūpinti akių apsauga, jei įmanoma – rinktis motociklininko kostiumą, specialius batus“, – sako D. Dilys.
Nusprendusiems sezoną pradėti jau dabar jis pataria: kelionės bus sėkmingos, jei joms bus tinkamai pasiruošta.
Galvokite keliomis sekundėmis į priekį
Net ir labiausiai patyrę vairuotojai privalo laikytis kelių eismo taisyklių ir gerbti kitus eismo dalyvius. Todėl labai svarbu iš anksto apgalvoti manevrus, nepamiršti rodyti posūkių, apsidairyti kertant juostas, dažniau pažvelgti į veidrodėlius, įvertinti saugų atstumą.
„Jei kartu vežate keleivį, darydamas posūkį paprašykite apsidairyti ir jį – tai padės atidžiau įvertinti galimas kliūtis. Veždami keleivį, turite pasirūpinti ne tik savo, bet ir jo saugumu, todėl nepamirškite specialios aprangos, šalmo, parodykite, kaip teisingai laikytis, kur statyti kojas, įspėkite, jog tam tikros motociklo dalys važiuojant gali įkaisti, kur geriau nesiliesti“, – komentuoja D. Dilys.
Išskirtinio budrumo reikalauja važiavimas prieblandoje, todėl, jei tenka keliauti tamsiu paros metu, neskubėkite. „Tamsoje sunkiau pastebėti galimas kliūtis, jei kelio ruožai sudėtingesni – padidėja ir susidūrimų rizika. Todėl sutemus sumažinkite greitį, taip darykite ir vingiuotuose kelio ruožuose“, – pataria D. Dilys.
Pasak jo, viena pavojingesnių situacijų – važiavimas leidžiantis saulei, kai vairuotojus neretai vienu metu akina ir saulės šviesa, ir kitų transporto priemonių žibintai. Dėl šios priežasties svarbu įsitikinti ir matomumu – motociklo šalmo skydelis turėtų būti švarus, nesubraižytas.
Dažniausia nelaimių priežastis – šlapia kelio danga
Jei tik įmanoma, geriau venkite pasivažinėjimų šlapia kelio danga, dienų, kai lauke pučia itin stiprus vėjas – tokios sąlygos gali būti labai pavojingos. Tačiau jei pasirinkimo neturite, lietui lyjant dėvėkite specialią aprangą, nepamirškite neperšlampamų, neperpučiamų pirštinių.
„Jei kelio danga šlapia, važiuokite lėčiau, įvertinkite, kad stabdymo kelias tampa ilgesnis, tikėtina, jog jis bus labai slidus. Jei vis dėlto pila kaip iš kibiro – verčiau sustokite, palaukite, kol debesys prasiskirstys. Šlapia kelio danga neretai išprovokuoja daugiausia nelaimių – statistika rodo, kad skaudžiausi atvejai įvyksta nesuvaldžius transporto priemonės ant slidžios dangos“, – sako D. Dilys.
Pasak jo, per pastaruosius metus Lietuvoje vidutinė išmoka motociklu patyrus eismo įvykį siekia 2 656 eurus, nors kai kuriais panašiais atvejais ji gali viršyti ir 10 tūkst. eurų. Ir didžioji dalis nelaimių nutinka dėl nesuvaldytos transporto priemonės.
Specialistas pataria būti atsargiems ir vėjuotu oru: važiuojant prieš vėją vertėtų sumažinti pavarą, jei jis pučia iš šono – laikytis tos juostos, iš kurios vėjas pučia, – taip pavyks apsidrausti turint šiek tiek daugiau saugaus atstumo, jei motociklą vėjas sumėtytų.
Ne ką mažiau svarbu užtikrinti ir pačios transporto priemonės saugumą. Renkantis apsaugos būdus „If“ atstovas pataria įvertinti galimas rizikas ir tinkamai, pagal individualius poreikius pasirinkti aktualiausią sprendimą – tokiais atvejais vairuotojai, be civilinės atsakomybės, renkasi ir motociklo kasko draudimą.