Pagal Vietos savivaldos įstatymą, viena iš savivaldybių funkcijų yra vietinės reikšmės kelių (gatvių) priežiūra, taisymas, tiesimas ir saugaus eismo organizavimas.
Vienas iš finansavimo šaltinių šiai funkcijai vykdyti – Kelių priežiūros ir plėtros (KPP) programa. Pinigai į programą surenkami iš degalų akcizo, mokesčių už važiavimą keliais ir baudų už greičio viršijimą, užfiksuotą stacionariąja pažeidimų fiksavimo įranga valstybinės reikšmės keliuose, ir kt.
Savivaldybių asociacijos atstovai konstatavo, kad savivaldybėms skiriamos lėšos iš KPP programos pastaruosius metus vis mažėjo, todėl gerokai pagilėjo savivaldybių problemos atsiskaitant už kelių tiesimo ir remonto darbus.
R.Sinkevičius pasisakė už tai, kad būtų padidintas (t.y., atstatytas) degalų akcizo dalies, pervedamos į Kelių priežiūros ir plėtros finansavimo programos sąskaitą, dydis nuo 55 iki 80 procentų. LSA atstovai ministro siūlymui pritarė.
„Bendrą Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimą būtina didinti, atsisakant naudoti šias lėšas bendrosioms biudžeto reikmėms ir palaipsniui didinant į programos finansavimo sąskaitą pervedamų akcizo pajamų procentą. Mano pozicija – kasmet keliams skiriamų pinigų suma turi didėti – teigė susisiekimo ministras R. Sinkevičius. – Tokiu būdu būtų užtikrinama ne tik geresnė valstybinės reikšmės kelių plėtra ir priežiūra, bet ir kur kas daugiau lėšų tektų savivaldybių gatvių tinklui plėtoti.“
Susisiekimo ministras taip pat atkreipė dėmesį, kad savivaldybės turėtų aktyviau ieškoti būdu taikyti viešojo ir privataus sektorių partnerystės finansavimo modelius gatvių tinklui plėtoti ir prižiūrėti.