Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius: „Valstybė turi skatinti švarų transportą“

„Iveco“ atstovės Lietuvoje naujo suskystintomis gamtinėmis dujomis varomo sunkvežimio „Stralis LNG“ pristatyme apsilankęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius vieningai sutarė, kad alternatyvaus kuro transportas yra ateities kryptis, ir tik laiko klausimas, kada bus sukurta visa reikalinga infrastruktūra.
Rimantas Sinkevičius
Rimantas Sinkevičius / Aurimo Šrubėno nuotr.

Pasak ministro, iš vienos pusės ištekliai nėra beribiai, tačiau konkurencija turi būti skatinama. „Visada bus stengiamasi ieškoti alternatyvų ir gamtinių dujų bei kitų energijos šaltinių panaudojimas kurui išliks vystoma kryptimi. Naftos gavybos ir perdirbimo kompanijos investuoja į mokslą ir tyrinėja alternatyvias kuro rūšis. Suskystintomis dujomis varomas transportas nėra naujiena – ši idėja žinoma jau kelis dešimtmečius. Jeigu variklyje sugebama panaudoti tam tikrą kurą, tai toks variklis gali būti naudojamas automobilyje, laive, lėktuve, traukinyje ir kitose transporto priemonėse. Alternatyvaus kuro klausimas transporto srityje yra aktualus ne tik Lietuvoje, bet ir visos Europos Sąjungos lygmeniu“,– teigė R.Sinkevičius.

„Linavos“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus teigimu, kalbėti apie alternatyviais šaltiniais varomą transportą reikėtų ne vien iš ekologinės pusės. „Naujos technologijos reikalauja investicijų. Mūsų valstybė pakankamai dirba šia kryptimi, ir tik laiko klausimas, kada galėsime naudotis visais privalumais, kuriuos suteikia viena iš naftos alternatyvų – gamtinės dujos“, – teigia A.Kondrusevičius.

Pasak „Linavos“ prezidento, „Transmitto“ pristatytas suskystintomis dujomis varomas vilkikas „Iveco Stralis LNG“ gali būti panaudojamas ne tik maisto tiekimo, atliekų surinkimo srityse, bet ir vietiniuose pervežimuose. „Atsižvelgiant į Lietuvos geografiją, iš esmės įmanoma pereiti prie dujų atliekant vidinius pervežimus. Manyčiau, kad visuomenes galimybės naudotis šiuo kuru ateityje tik didės“, – teigia A.Kondrusevičius.

Susisiekimo ministras R.Sinkevičius pateikė Kalifornijos valstijos pavyzdį, kur valstijos įstatymai yra aukščiau federalinių įstatymų, nustatyti griežtesni ekologiniai reikalavimai transportui ir į kai kurias vietas ne ekologiniu, alternatyviu kuru varomu transportu tiesiog uždrausta įvažiuoti. Taip skatinama pereiti prie mažiau taršaus kuro. „Galbūt ir Europos valstybėse, siekiant tausoti sveikatą, bus priimti visai valingi ekologiniai sprendimai ir tam mes turime būti pasiruošę“, – teigė ministras.

Suskystintų gamtinių dujų technologija leidžia 76 proc. sumažinti kenksmingų medžiagų, patenkančių į aplinką, kiekį. Palyginimui, dyzelinis variklis tokių medžiagų išmetimo kiekį sumažina tik 38 proc. Vokietijoje atliktais testais paskaičiuota, kad suskystintomis dujomis varomas vilkikas, per metus nuvažiuojantis 40 tūkst. kilometrų atstumą, sutaupo apie 30 tūkst. litų, lyginant su vilkiku, varomu dyzelinu. Lyginant su tos pačios galios dyzeliniu varikliu, triukšmo lygis sumažinamas 3–6 decibelais.

Ministro duomenimis, Lietuvos didiesiems miestams yra išdalinta per 80 autobusų, kurie varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis. Vilniaus gatvėmis važinėja daugiau nei 30 tokių autobusų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos