Saugaus eismo ekspertai: baudos taškų sistema – efektyvi poveikio priemonė
Baudos balų sistemos įteisinimo tikslas – įspėti vairuotojus, kad už pakartotinius eismo saugumo pažeidimus, be piniginių baudų, surinkus nustatytą balų skaičių, bus pritaikyta papildoma griežtesnė sankcija – atimta teisė vairuoti transporto priemones.
„Baudos taškų sistema būtų efektyvi. Finansinės baudos vairuotojus atgraso ne visada, o teisės vairuoti transporto priemonę praradimas yra stipri poveikio priemonė. Tokia sistema sėkmingai veikia dvidešimt vienoje Europos šalyje, ją naudoja ir pagal eismo saugumą lyderiaujančios valstybės“, – sakė Tarybos posėdžiui pirmininkavęs susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.
Projekte numatyta, kad teisė vairuoti būtų atimama per vienerius metus 10 balų surinkusiam bet kuriam vairuotojui arba 5 balus surinkusiam pradedančiajam vairuotojui, turinčiam iki dvejų metų vairavimo stažą. Priklausomai nuo pavojingumo, už KET pažeidimą būtų skiriama nuo vieno iki keturių balų.
Grąžinti baudos balų sistemą siūlanti policija teigia, kad tokia sistema padėtų efektyviau kovoti su sistemingai KET pažeidžiančiais vairuotojais, o tai leistų sumažinti eismo įvykių skaičių. Sistema turėtų būti ypač griežta pavojingo greičio mėgėjams, nes nesaugus greitis yra viena dažniausių skaudžių avarijų priežasčių.
Dėl baudos balų sistemos sugrąžinimo Seimas turėtų apsispręsti rudenį. Siūloma, kad tokia sistema įsigaliotų 2015 m. sausio 1 d.