Ne, jie netestuoja SUV automobilių pravažumo. Anaiptol. Visas šis paradas tik dėl įspūdingų nuotraukų. Juk šie milžinai, kurių ilgis siekia beveik 5 metrus, o svoris viršija dvi tonas, dažniausiai rieda asfaltuotais keliais, o ne bekele. Kuris jų geriausias?
Tai jie siūlo
Bavarai visiškai neseniai pradėjo prekiauti naujutėlaičiu, jau trečios kartos BMW X5 modeliu. Palyginti su pirmtaku, dizaino pokyčiai nėra itin dideli. Bene labiausiai į akis krinta užaštrintos briaunos kėbulo šonuose ir padailinta priekinė bei galinė dalis. Akivaizdu ir tai, kad naujasis X5 gana panašus į mažąjį broliuką X3. O tai didelis menas: gaminti didelį, erdvų automobilį, kuris atrodo tarsi būtų mažesnis.
BMW X5 salone labai erdvu, patogu ir gale sėdintiems aukštaūgiams. Puikų įspūdį palieka ir vairuotojo darbo vieta bei patobulintas „iDrive“ valdiklis. Pavyzdžiui, nuo šiol yra rašymui skirtas paviršius, kuriame brūkštelėjus pirštu galima aktyvuoti reikiama komandą.
O štai „Mercedes-Benz“ prietaisų skydelis nesukuria tokios erdvės kaip BMW automobilyje, nes yra uždaresnis. Be to, sėdintiems ant priekinių ML sėdynių bus šiek tiek mažiau vietos nei X5 modelyje, tačiau gale „Mercedes“ SUV siūlo daugiau erdvės. ML visureigio gamintojai vis dar renkasi klasikinę „Comand“ sistemą, kuri, atrodo, jau pasiekė savo galimybių ribas. Mat ji turi per daug mygtukų, o kai kurios funkcijos klaidina. „Comand“ sistema tikrai nusileidžia išmaniajai BMW „iDrive“.
Akivaizdu, kad „Jeep Grand Cherokee“ kūrėjai šiai sistemai taip pat skyrė nemažai dėmesio. Po vasarą atlikto atnaujinimo, visureigis turi du ekranus. Septynių colių ekranas montuojamas prietaisų skydelio centre ir yra skirtas įvairiems rodmenims – skaitmeniniam arba analoginiam tachometrui, valdymo kompiuteriui ir daugeliui kitų. O štai centrinėje konsolėje yra 8,4 colio liečiamasis ekranas. Pastaruoju valdomas navigatorius, garso sistema ir kitos funkcijos. Abiejų ekranų grafika išties graži, nors valdymas kartais ne visiškai logiškas.
„Jeep Grand Cherokee“ įrengtas labai skoningai. Atrodo, kad čia rankas bus prikišę Italijos dizaineriai, nes didžioji „Chrysler“ akcijų dalis priklauso „Fiat“ koncernui. Ant galinių „Grand Cherokee“ sėdynių šiek tiek mažiau vietos nei SUV modeliuose iš Vokietijos, tačiau ten sėdėti labai malonu.
Taip jie važiuoja
„Jeep Grand Cherokee“ į priekį gena 3.0/250 AG V6 turbodyzelinis motoras, kuris galią į visus keturis ratus perduoda per aštuonių laipsnių „automatą“. Amerikietis nė nemėgina slėpti, kad yra didelis, sunkus automobilis. Jis labiau mėgsta važiuoti tiesiai, o ne įveikdamas posūkius.
Keliais centimetrais trumpesnis ir 105 kg lengvesnis „Mercedes“ elgiasi visiškai kitaip. Juo važiuojama sklandžiau, o ir valdomas jis patogiau. Testuotas ML visureigis turėjo pneumatinę „Airmatic“ pakabą (7102 Lt), kuri amortizuoja labai komfortiškai. Taip galima sakyti tik tuo atveju, jei ML pakabą lyginame su „Grand Cherokee“ pakaba, nes geriausiai suderintą pakabą turi BMW X5. Galingas V6, 258 AG „Mercedes ML“ motoras noriai imasi darbo ir užtikrintai gena automobilį pirmyn, o štai uždelstai reaguojantis, šiek tiek trūkčiojantis septynių laipsnių „automatas“ paliko ne itin gerą įspūdį.
Kaip turėtų savo darbą atlikti automatinė greičių dėžė, puikiai įrodo BMW X5. Žaibiškai reaguojantis „automatas“ geriausiai dera su temperamentingu trijų litrų dyzeliniu varikliu. Bavaras ne tik pirmasis pasiekia 100 km/h greitį ir puikiai atlieka lenkimo manevrus, bet ir sunaudoja mažiausiai dyzelino – vidutiniškai 8,7 l/100 km. Konkurentams tam pačiam keliui įveikti reikia 0,5–1,1 litro daugiau. Itin gerą įspūdį palieka ir BMW X5 valdymas. SUV automobilis labai tiksliai įveikia posūkius – net į galvą nešautų mintis, kad važiuojama dideliu ir sunkiu visureigiu.
Tiek jie kainuoja
Kaip žinia, geri daiktai nebūna pigūs. BMW X5 – brangiausias šios trijulės automobilis. Jo kaina yra nuo 213 tūkst. Lt. Tiesa, už „Mercedes ML“ jis brangesnis viso labo 246 Lt (ML kaina – nuo 212 754 Lt), tačiau X5 vairuotojui brangiau kainuos serviso darbai ir kasko draudimas.
Pirkėją labiausiai nudžiugins „Jeep Grand Cherokee“. Amerikiečio kaina – nuo 166 698 Lt. Tai net 46 tūkst. Lt mažiau, nei kainuoja abu vokiečiai. Be to, „Grand Cherokee“ kaip standartinę įrangą turi odinį saloną ir navigacijos sistemą. Jei šiuos du priedus užsisakytumėte į Mercedes ML, jis už Grand Cherokee būtų brangesnis 53 158 Lt, o BMW X5 su tai pačiais priedais atsieitų net 62 992 Lt daugiau. Brangu, bet, kaip jau sakėme, geri daiktai nėra pigūs. Būtent toks yra šio testo nugalėtojas BMW X5.
Jeep Grand Cherokee 3.0 l V6 |
2987 cm³ |
250 AG |
nuo 166 698 Lt
|
Mercedes ML 350 BlueTec |
2987 cm³ |
258 AG |
nuo 212 754 Lt |
BMW X5 xDrive30d |
2993 cm³ |
258 AG |
nuo 213 000 Lt
|
„Mercedes-Benz“
19 colių ratai kainuoja 2089 Lt, pneumatinė pakaba – 7102 Lt. Smėlis SUV modeliui – ne problema.
Didelis prietaisų skydelis ir daug chromo. Automatinės greičių dėžės svirtis įtaisyta prie vairo. Kairėje: pakabos valdymo režimai.
„Jeep“
Žinoma, tokie upeliai „Jeep Grand Cheroke“ automobiliui yra vieni niekai, bekelėje amerikietis iš tiesų jaučiasi puikiai.
„Grand Cherokee“ prietaisų skydelis labai patrauklus, su dviem dideliais ekranais. Kairėje: bekelei skirtų programų pasirinkimas.
BMW
Gera idėja: nuspaudus vienintelį mygtuką akimirksniu įjungiamos visos saugumo sistemos.
Naujame X5 modelyje navigacijos sistema montuojama atskirai, ji neįrėminta į centrinę konsolę. Prie pavarų svirties galima pasirinkti važiavimo režimus, pavyzdžiui, sportišką arba komfortišką.
Dėl „Euro 6“ normų automobilį reikia „girdyti“ specialiu „AdBlue“ skysčiu.
Smėlio kopas BMW X5 tikrai įveiks, tačiau būkime sąžiningi: bavaras daug mieliau renkasi asfaltą.
BMW X5 greičiausiai pasiekia 100 km/h greitį, tačiau „Mercedes-Benz ML“ ir „Jeep Grand Cherokee“ atsilieka labai ne daug.
BMW – aukščiausia klasė
BMW
„Professional“ navigatoriaus kaina 9100 Lt. Jūsų paslaugoms – 10,2 colio ekranas, ratuku valdoma „iDrive“ sistema. Realiu laiku pranešama apie eismo spūstis, galima naršyti interneto portaluose, yra „Bluetooth“ jungtis ir kiti priedai.
„Mercedes-Benz“
Pigiausia navigacijos sistema „Mercedes ML“ pirkėjui kainuos 3342 Lt, o už „Command Online“ sistemą teks atseikėti net 12 199 Lt. Į navigatorių dedamas kietasis diskas. Tiesa, navigatoriaus ekranas mažokas – tik septynių colių
„Jeep“
8,4 colio ekranas ir „Uconnect“ navigacijos sistema į „Grand Cherokee“ montuojama kaip standartinė įranga. Per liečiamąjį ekraną valdomas navigatorius, muzika, bevieliu ryšiu galima prijungti išmanųjį telefoną ar naudotis kitomis funkcijomis.
Techniniai gamintojo duomenys |
BMW |
Jeep |
Mercedes-Benz |
---|---|---|---|
Durų/vietų salone sk. |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
Variklis |
turbodyzelinis |
turbodyzelinis |
turbodyzelinis |
Variklio darbinis tūris (cm3) |
2993 |
2987 |
2987 |
Galia kW (AG) esant aps./min. |
190 (258)/4000 |
184 (250)/4000 |
190 (258)/3600 |
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) |
560/1500 |
570/2000 |
620/1600 |
Maks. greitis (km/h) |
230 |
202 |
224 |
Pavarų dėžė |
8 autom. |
8 autom. |
7 autom. |
Varantieji ratai |
visi keturi |
visi keturi |
visi keturi |
Testuoto automobilio padangos |
255/50 R19 W |
265/50 R20 V |
255/50 R19 W |
Testuoto automobilio padangų modelis |
Goodyear Eagle F1 |
Continental CrossContact |
Continental SportContact 5 |
Automobilio keliamas triukšmas dB |
73 |
73 |
72 |
Degalų bako talpa (l) |
85 |
93 |
93 |
Tempiamos priekabos svoris su stabdž./be stabdž. (kg) |
2700/750 |
2949/750 |
3500/750 |
Bagažinės talpa (l) |
650–1870 |
782**–1554 |
690–2010 |
Ilgis/plotis/aukštis (mm) |
4886/1938/1762 |
4875/1943/1802 |
4804/1926/1796 |
Degalų sąnaudos (l/100 km)* |
7/5,7/6,2 |
9,3/6,5/7,5 |
7,8/6,3/6,8 |
* – mieste/užmiestyje/vidutinės, ** – bagažinės tūris iki stogo
Testuota |
BMW |
Jeep |
Mercedes |
---|---|---|---|
Įsibėgėjimas 0–50 km/h (s) |
2,2 |
2,3 |
2,3 |
0–100 km/h (s) |
6,8 |
8,1 |
7,2 |
0–130 km/h (s) |
11,5 |
14 |
12,1 |
Elastingumas 60–100 km/h (s) |
3,9 |
4,8 |
4,2 |
80–120 km/h (s) |
5,2 |
6,4 |
5,2 |
Automobilio masė/kraulumas (kg) |
2242/538 |
2342/607 |
2237/713 |
Svorio pasiskirstymas priek./gal. (proc.) |
49/51 |
52/48 |
54/46 |
Apsisukimo spindulys į kairę/į dešinę (m) |
13,2/12,2 |
12,1/12,1 |
12/11,8 |
Stabdymo kelias važiuojant 100 km/h atvėsusiais stabdžiais (m) |
36,5 |
39,3 |
37,4 |
važiuojant 100 km/h įkaitusiais stabdžiais (m) |
35,8 |
39,4 |
36,7 |
Triukšmingumas salone važiuojant 50 km/h (dB) |
56 |
57 |
55 |
važiuojant 100 km/h (dB) |
63 |
64 |
64 |
važiuojant 130 km/h (dB) |
67 |
70 |
68 |
Degalų sąnaudos (l/100 km) |
8,7 |
9,8 |
9,2 |
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku (km) |
970 |
950 |
1000 |
Kainos/įranga |
BMW |
Jeep |
Mercedes |
---|---|---|---|
Modelis |
X5 xDrive30d |
Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Limited |
ML 350 BlueTec |
Oro pagalvių skaičius |
8 |
9 |
7 |
ESP sistema |
S |
S |
S |
Klimato kontrolė |
S |
S |
S |
Automatinis pavarų perjungimas |
S |
S |
S |
CD grotuvas/garsiakalbių skaičius |
S/6 |
S/6 |
S/7 |
Šildomos priekinės sėdynės |
S |
S |
S |
Pastovaus greičio palaikymo sistema |
S |
S |
S |
Lengvojo lydinio diskai |
S |
S |
S |
Odinis salonas (Lt) |
7590 |
S |
3760 |
Navigacijos sistema (Lt) |
9100 |
S |
3342 |
Ksenoniniai žibintai (Lt) |
S |
S |
S |
„Metallic“ dažai (Lt) |
3450 |
2200 |
3635 |
Bazinė kaina (Lt) |
213 000 |
166 698 |
212 754 |
S – serijinė įranga
Eksploataciniai duomenys |
BMW |
Jeep |
Mercedes |
---|---|---|---|
Techninė priežiūra km/metai |
30 000/2 |
20 000/1 |
25 000/1 |
Remonto išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km |
12 600 |
7487 |
6142 |
Garantija (m.)/ridos apribojimas (km) |
2/be aprib. |
2/be aprib. |
2/be aprib. |
Prarūdijimo garantija (m.) |
12 |
7 |
30 |
Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis* |
9265/1 |
7562/2 |
7644/1 |
* – „Lietuvos draudimo“ duomenys
„Autobild“ įvertinimai
Kėbulas |
Taškai (maks.) |
BMW |
Mercedes |
Jeep |
---|---|---|---|---|
Erdvumas priekyje |
20 |
18 |
17 |
17 |
Erdvumas gale |
20 |
15 |
17 |
14 |
Erdvumo pojūtis |
10 |
8 |
7 |
7 |
Bagažinės tūris |
20 |
13 |
15 |
7 |
Kintamumas |
10 |
6 |
5 |
5 |
Kraulumas |
10 |
4 |
8 |
6 |
Buksyruojamas svoris |
5 |
3 |
5 |
4 |
Matomumas |
15 |
11 |
10 |
12 |
Kokybės įspūdis |
20 |
18 |
17 |
15 |
Funkcionalumas |
10 |
9 |
9 |
9 |
Saugumo įranga |
10 |
7 |
8 |
6 |
Tarpinis rezultatas |
150 |
112 |
118 |
102 |
Pavara |
Taškai (maks.) |
BMW |
Mercedes |
Jeep |
---|---|---|---|---|
Įsibėgėjimas |
15 |
12 |
11 |
10 |
Elastingumas |
20 |
15 |
15 |
13 |
Maksimalus greitis |
5 |
3 |
3 |
2 |
Važiavimo kultūra |
15 |
14 |
12 |
12 |
Sukimo momentas |
10 |
9 |
7 |
6 |
Pavarų dėžė |
20 |
19 |
16 |
17 |
Degalų sąnaudos testuojant |
30 |
28 |
27 |
26 |
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku |
10 |
7 |
7 |
7 |
Tarpinis rezultatas |
125 |
107 |
98 |
93 |
Komfortas |
Taškai (maks.) |
BMW |
Mercedes |
Jeep |
---|---|---|---|---|
Įlipimas |
5 |
5 |
5 |
5 |
Sėdėsena |
15 |
14 |
14 |
13 |
Priekinės sėdynės |
20 |
19 |
16 |
15 |
Galinės sėdynės |
10 |
8 |
7 |
9 |
Prietaisų skydelis |
10 |
9 |
8 |
8 |
Pakaba |
25 |
22 |
21 |
19 |
Triukšmas salone |
10 |
9 |
9 |
8 |
Subjektyvus triukšmingumo vertinimas |
15 |
13 |
12 |
10 |
Komforto įranga |
15 |
6 |
5 |
15 |
Multimedija/jungtys |
10 |
9 |
9 |
8 |
Pagalbinės sistemos |
5 |
5 |
5 |
3 |
Kondicionieriaus veikimas |
10 |
6 |
6 |
6 |
Tarpinis rezultatas |
150 |
125 |
117 |
119 |
Važiavimo užtikrintumas |
20 |
18 |
17 |
16 |
---|---|---|---|---|
Elektroninė pagalba vairuojant |
15 |
14 |
12 |
12 |
Važiavimas tiesiąja |
10 |
10 |
10 |
9 |
Važiavimas įveikiant posūkius |
20 |
18 |
16 |
14 |
Vairo sistema |
20 |
18 |
17 |
15 |
Trauka |
10 |
10 |
10 |
10 |
Apsisukimo spindulys |
10 |
2 |
4 |
3 |
Stabdžiai |
20 |
15 |
13 |
9 |
Tarpinis rezultatas |
125 |
105 |
99 |
88 |
Ekologija |
Taškai (maks.) |
BMW |
Mercedes |
Jeep |
---|---|---|---|---|
Išoriniai matmenys |
10 |
5 |
5 |
5 |
Automobilio masė |
10 |
6 |
6 |
5 |
CO2 tarša |
10 |
9 |
8 |
8 |
Išmetamų teršalų kiekis |
5 |
5 |
4 |
4 |
Automobilio keliamas triukšmas |
5 |
2 |
3 |
2 |
Ekologiška įranga |
10 |
6 |
6 |
0 |
Tarpinis rezultatas |
50 |
33 |
32 |
24 |
Testo metu Vokietijoje gautų duomenų įvertinimas |
600 |
482 |
464 |
426 |
Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje |
Taškai (maks.) |
BMW |
Mercedes |
Jeep |
---|---|---|---|---|
Kaina |
50 |
15 |
15 |
30 |
Nuvertėjimas |
20 |
19 |
18 |
14 |
Techninis aptarnavimas |
10 |
3 |
8 |
7 |
Garantija |
10 |
6 |
6 |
6 |
Draudimas |
10 |
4 |
7 |
7 |
Tarpinis rezultatas |
100 |
47 |
53 |
64 |
Galutinis įvertinimas |
700 |
529 |
517 |
490 |
VIETA |
1. BMW |
2. Mercedes |
3. Jeep |
---|---|---|---|
Kaina litais |
213 000 |
212 754 |
166 698 |
Vieno testo balo kaina litais |
402,64 |
411,5 |
340,2 |
Kainos ir kokybės santykio nugalėtojas |
2. |
3 |
1. |
Įvertinimas
1. BMW X5 „xDrive30d“: 529 taškai
Vykęs debiutas. BMW X5 į priekį išsiveržia dėl galingo, bet taupaus variklio, sumanios greičių dėžės ir puikiai savo darbą atliekančios pakabos. Kaina – didoka.
2. „Mercedes-Benz ML 350 BlueTec“: 517 taškų
Labai komfortiškas, erdvus, ramiai, atsipalaidavusiai važiuojantis automobilis. Dyzelinis motoras ir greičių dėžė neprilygsta X5 automobiliui, kaina tokia pat didėlė.
3. „Jeep Grand Cherokee 3.0 V6“: 490 taškų
Tai tikras amerikietis: masyvus ir su galingu motoru. Tik salonas įrengtas pagal europiečių skonį. Džiugina itin gausi įranga ir stebėtinai mažesnė nei konkurentų kaina.
Išvada
BMW X5 kūrėjai padirbėjo iš peties. Jie puikiai suderino prabangą ir praktiškumą bei veržlumą ir komfortą. Bavarų SUV modelis aiškus šios klasės lyderis. „Mercedes-Benz“ ir „Jeep“ turi sekti geriausiajam iš paskos, tačiau jie tikrai nenuvilia. „Mercedes-Benz ML“ rekomenduojame dėl itin erdvaus salono ir spinduliuojančios ramybės, o „Jeep“ – dėl savito charakterio ir stiliaus.