„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Suzuki SX4 S-Cross“: ko japonai nemato, tas vengrams nerūpi

Trečiadienį, rugsėjo 24 d., industriniame Latvijos mieste Jelgavoje buvo pristatytas naujasis „Suzuki SX4 S-Cross“. Žymėjimas „SX4“ reiškia, kad modelis lyg ir turėtų pakeisti minėtomis raidėmis ir skaičiumi žymėtą automobilį. „S-Cross“ yra užuomina į tai, kad modelis pasikeitė iš pagrindų ir atvers naują evoliucijos puslapį japonų gamintojo padidinto pravažumo modelių istorijoje.
„Suzuki SX4 S-Cross“
„Suzuki SX4 S-Cross“ / (Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)

Serijinė gamybos „SX4 S-Cross“ modelis debiutavo rugsėjo pradžioje vykusioje Frankfurto automobilių parodoje. Iš esmės, „Suzuki“ labai norėjo padaryti jį erdvesnį ir komfortiškesnį už pirmtaką. Japonų kompanijos atstovai jį vadina krosoveriu, o didžiausiu konkurentu laiko „Qashqai“. Netgi kaina (57 800 Lt) parinkta taip, kad „startinis“ bazinės komplektacijos modelis būtų 700 Lt pigesnis už „Nissan“ gaminį.

Erdvus, bet ne per didelis

Dizaino vertinti nesiimsime, tačiau negalime neatkreipti dėmesio į neįprastas automobilio proporcijas. Atrodo jis kaip peraugęs SX4, tačiau nors yra ilgesnis ir platesnis nei, tarkime, „Opel Mokka“, nusileidžia minėtam modeliui „ūgiu“. Prieš bandomuosius važiavimus man kaip ir kolegoms vis ant liežuvio galo buvo „Nissan Qashqai“, tačiau apžiūrėję iš arčiau ir apčiupinėję įsitikinome, kad tas pirminis įvaizdis klaidingas.

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Suzuki SX4 S-Cross
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Suzuki SX4 S-Cross“

„S-Cross“ prošvaisa, arba mažiausias atstumas nuo kėbulo apačios iki žemės, yra 18 mm mažesnis nei „Qashqai“, tačiau žvelgiant iš šalies šis skirtumas atrodo gerokai didesnis. Galbūt tai susiję su slenksčius dengiančiais juodos ir sidabro spalvos intarpais, tačiau mūsų akims SX4 pamaina atrodo panašesnė į lengvąjį automobilį nei SUV.

Nežinia, kaip tai įvertins vartotojai, kuriems krosoverio pirkimas dažnai yra diktuojamas keistai veikiančios žmogaus psichologijos. Padidinto pravažumo modelis neprivalo būti pravažus ar labai erdvus. Įspūdis ir įvaizdis šiuo atveju yra svarbesni, o aukštesnis automobilis daugelio potencialių krosoverių pirkėjų vertinamas kaip saugesnis bei gebantis geriau susitvarkyti su žiemiškais keliais. Dažnai „padidinto pravažumo modeliams“ netgi nebūtina keturių ratų pavara.

Išmani keturių ratų pavara

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Suzuki SX4 S-Cross
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Suzuki SX4 S-Cross“

„Suzuki“ giriasi, kad vienas iš „SX4 S-Cross“ pranašumų lyginant su konkurentais yra net keturi visų varomų ratų pavaros, dar žinomos „AllGrip“ pavadinimu, režimai. Priklausomai nuo sąlygų vairuotojai gali rinktis automatinį, sportinį, sniego variantus, o per pastarąjį įmanomas ir elektroninis tarpašinio diferencialo blokavimas.

Svarbi naujiena yra ir „sinergetinė automobilio dinamikos kontrolė“, kuri per didelio pasukamumo atveju didesnę sukimo momento porciją duos priekiniams ratams, o nepakankamo – galiniams. Iki tol su automobilio stabilumu kelyje susijusias problemas spręsdavo tik per stabdžius kertanti elektroninė stabilumo programa.

Prioritetai – benzininiams varikliams

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Suzuki SX4 S-Cross
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Suzuki SX4 S-Cross“

Visas keturių ratų pavaros galimybes geriau atskleistų žieminis pasivažinėjimas, tačiau ir įveikiant žvyrkelius naujuoju „S-Cross“ galima pasitikėti. Vairavimo malonumą kiek gadina „vėluojantis“ ir ne itin informatyvus vairo mechanizmas, dėl kurio informaciją apie tai, kas dedasi po priekiniais ratais vairuotojas visuomet gauna pavėluotai. Važiuoklė pakankamai kieta ir nors „Suzuki“ noras pademonstruoti, kaip puikiai ji veikia, sveikintinas, važiuodami remontuojamais Latvijos kelių ruožais kaip reikiant pasikratėme ir pasipurtėme.

Neatsitiktinai net 6 iš 7 bandomiesiems važiavimams pateiktų „S-Cross“ automobilių turėjo 1,6 l darbinio tūrio benzininius variklius. Tai tik vienas iš dviejų motorų siūlomų naujajam krosoveriui ir vienintelis pačių japonų, mat dyzelinį to paties darbinio tūrio agregatą jie skolinasi iš „Fiat“.

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Suzuki SX4 S-Cross
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Suzuki SX4 S-Cross“

Kainų skirtumas, kuris susidarė turbūt dar ir todėl, kad „Suzuki“ teko ieškoti dyzeliniam motorui tinkamos dėžės, didžiulis. Bazinės komplektacijos krosoveris su mechanine transmisija, keturių ratų pavara ir benzininiu varikliu kainuoja 68 200 Lt, o dyzelinis analogas yra net 16 tūkst. Lt brangesnis.

Benzininiai varikliai montuojami tiek su priekinių, tiek su keturių ratų pavara ir penkių laipsnių mechanine arba belaipsne automatine transmisija, tuo metu dyzelinis agregatas siūlomas tik su keturių ratų pavara ir šešių laipsnių mechanine transmisija.

Galia (slypi) kažkur anapus

„Suzuki“ artimiausiais metais didžiausią dėmesį skirs benzininių variklių tobulinimui, tačiau pats 1,6 l motoras atrodo gerokai sentelėjęs.

Trumpos pažinties su „S-Cross“ metu mums pavyko pasiekti 6,4 l/100 km vidutines degalų sąnaudas važiuojant modeliu su keturių ratų pavara ir mechanine pavarų dėže, o tai nėra taip jau toli nuo gamintojo skelbiamo 5,9 l/100 km rodiklio. Tačiau traukos benzininiam varikliui trūksta.

Minėtas modelis sveria tik 1245 kg, taigi masė keblumų nesudaro. Iš tiesų modelis yra vidutiniškai 80 kg lengvesnis už pastebimai mažesnį savo pirmtaką. Problema yra ne tik juokingai mažas šiems laikams 156 Nm sukimo momentas, bet ir maksimali galia, kuri išvystoma „kažkur anapus“ arba ties 6000 aps./min. Realiomis sąlygomis retas vairuotojas sieks taip aukštai, juolab kad nuo 3000 aps./min. motoras pradeda šaukti taip, jog atrodo ims ir subyrės į šipulius.

Modelis su dyzeliniu varikliu pastebimai gyvesnis, vien dėl dvigubai didesnio 320 Nm siekiančio sukimo momento, tačiau negalima neatkreipti dėmesio į gerokai didesnę šio motoro kainą ir faktą, kad jis yra itališkas.

Vengriška surinkimo kokybė

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Suzuki SX4 S-Cross
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Suzuki SX4 S-Cross“

Interjeras spartietiškas, tačiau tvarkingas. Nesilaikydami naujausių madų ir tendencijų „Suzuki“ konstruktoriai nepagailėjo mygtukų, svirtelių ir rankenėlių. Įskaitant sėdynių šildymo mygtukus, vien centrinėje konsolėje jų yra trys grupės, o tai yra daugoka net ir vertinant praėjusio dešimtmečio standartais. Parinktos medžiagos taip pat nekelia prabangos įspūdžio.

Dėl neva pernelyg didelės kainos, taip pat ir dėl to, kad programinė įranga nepapildyta nei vienos iš Baltijos šalių kalba, kol kas mūsų rinkai nebus siūloma integruota navigacija. Neaiški situacija kol kas ir su odiniais sėdynių apmušalais bei atidaromu panoraminiu stoglangiu. „Suzuki“ padalinio Suomijoje vadovas Timo Vaaranenas, atsakingas už šios šalies, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos rinkas sako, kad užsisakyti šią komforto įrangą galima, tačiau lietuviškuose kainoraščiuose jos kol kas nėra.

(Egidijaus Babelio nuotr.)/Suzuki SX4 S-Cross
(Egidijaus Babelio nuotr.)/„Suzuki SX4 S-Cross“

Visgi prasčiausia situacija yra surinkimo kokybės kategorijoje. Kėbulo išorėje nevienodi tarpai tarp detalių nėra labai matomi, o viduje jie rėžia akį. Liūdniausias bandomojo važiavimo įvykis nutiko vienam iš kolegų pabandžius pakelti prietaisų skydelio gaubtą. Nestiprus truktelėjimas ir jis su dalimi priekinės palangės atitrūko palikdamas didžiulį tarpą. Kaip atrodys „S-Cross“ interjeras po pirmųjų 10 tūkst. kilometrų? Sunku pasakyti.

„SX4 S-Cross“ bus surenkami japonų kompanijos gamykloje Vengrijoje. „Suzuki“ pirmąją surinkimo liniją čia paleido 1991 m. ir nuo to laiko į gamyklą investavo 1,3 mlrd. eurų, tačiau rezultatai, švelniai tariant, kol kas neįspūdingi.

Išvada:

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Suzuki SX4 S-Cross
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Suzuki SX4 S-Cross“

Žvelgiant iš racionalaus planavimo pozicijos „Suzuki SX4 S-Cross“ yra pavyzdinis produktas. Erdvesnis ir brangesnis už pirmtaką, tačiau ne pernelyg didelis, o lyginant paprasčiausios bazinės versijos kainą su konkurentais – ganėtinai patrauklus pasiūlymas.

430 l bagažinė kiek didesnė nei „Qashqai“, kuris konstruktoriams buvo atskaitos taškas, leis sutalpinti daugiau mantos, išmani keturių ratų pavara suteiks vairuotojams pasitikėjimą vairuojant žiemą, o nedidelis svoris leis sumažinti degalų sąnaudas.

Taip tikrai ir bus tuo atveju, jei klientams nereikės aukštos sėdėsenos, įspūdingos dinamikos ir integruotos navigacijos. O apie surinkimo kokybę galima ir negalvoti. Kol japonai nemato, vengrams į tai nusispjaut.

Už:

Vairuotojo darbą palengvinanti išmani keturių ratų pavara.

Santykinai nedidelis automobilio svoris.

Erdvus interjeras ir talpi bagažinė.

Prieš:

Sunkiai pasiekiama benzininių variklių trauka.

Ribotas papildomos įrangos pasirinkimas.

Nešiuolaikiška surinkimo kokybė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau