Aplinkai draugiško lizingo pasiūlymu gali pasinaudoti klientai, kurie nusprendžia įsigyti automobilį su žema emisija arba elektromobilį. Patraukliausios sąlygos taikomos elektromobiliams (0 g CO2/km) ir itin žemos emisijos automobiliams (emisija neviršija 50 g CO2/km). Palankesnės sąlygos, palyginti su įprasto lizingo pasiūlymu, galioja ir įsigyjant automobilius, kurių emisija siekia 51–130 g CO2/km. Tarp tokių automobilių dažniausiai yra hibridiniai modeliai ar automobiliai su mažesnio darbinio tūrio benzininiu varikliu. Aplinkai draugiško lizingo sąlygos taikomis perkant ir naują, ir naudotą automobilį – svarbiausia, kad jis atitiktų reikalavimus dėl emisijos.
T.Puliko teigimu, 2022 metais maždaug kas ketvirtas automobilis, gyventojų įsigytas pasinaudojus „Swedbank“ lizingo finansavimu, buvo aplinkai draugiškas.
„Pastarieji keleri metai rodo, kad vis didesnė dalis gyventojų renkasi įsigyti naują automobilį ir naudojasi lizingu. Aplinkai draugiškų automobilių skaičiaus didėjimas tampa nuoseklia tvaraus transporto tendencija“, – sako jis.
Remiantis „Swedbank“ lizingo duomenimis, vidutinė finansavimo suma aplinkai draugiškam automobiliui sudaro 24,5 tūkst. eurų.
„Kai įsigyjamas elektromobilis, finansuojama suma yra maždaug trečdaliu didesnė. Tai atitinka bendrą tendenciją rinkoje, kuri rodo, kad elektromobiliai yra 20–30 proc. brangesni už tokios pačios klasės automobilius su vidaus degimo varikliu. Kita vertus, įsigijus elektromobilį, galima gauti APVA paramą, kuri siekia 5 tūkst. eurų naujam arba 2,5 tūkst. eurų naudotam elektromobiliui. Tai padeda sumažinti jo įsigijimo kainą. Be to, elektromobilių savininkai gali naudotis ir kitomis naudomis, pavyzdžiui, parkavimo lengvatomis didmiesčiuose, kas tam tikrais atvejais taip pat gali padėti sutaupyti“, – pasakoja T.Pulikas.
Vidutinė finansuojama suma aplinkai draugiškam automobiliui nuo praėjusių metų pradžios išaugo apie 18 procentų. Prie vidutinės finansuojamos sumos augimo prisidėjo ir tai, kad gyventojai įsigyja vis daugiau elektromobilių.
T.Pulikas atkreipia dėmesį, kad įsigyjant hibridinį ar mažos emisijos automobilį su vidaus degimo varikliu bus taikomas mažesnis registracijos mokestis, kurio dalis apskaičiuojama atsižvelgiant į automobilio emisiją.
„Elektromobilių pirkėjai gali gauti kur kas daugiau naudų. Pirmiausia, netaikomas registracijos mokestis; šiuo metu galima gauti 5 tūkst. eurų kompensaciją už naują arba 2,5 tūkst. eurų kompensaciją už naudotą elektromobilį (kompensacijos bus taikomos iki 2026 m. arba kol pasibaigs joms numatytos lėšos). Taip pat galima naudotis nemokamu parkavimu, galimybe važiuoti jiems skirtomis eismo juostomis, gauti paramą nuosavai įkrovimo stotelei įsirengti.“
T.Pulikas nurodo, kad dažniausiai klientai renkasi tarp standartinio lizingo ir lizingo su likutine verte. Pagrindiniai šių finansavimo būdų skirtumai yra mėnesio įmokos dydis bei tai, kas pasibaigus lizingo sutarčiai tampa automobilio savininku.
„Pasirinkus standartinį lizingą, automobilio savininku pasibaigus sutarčiai iš karto tampa klientas. Pasibaigus lizingo su likutine verte sutarčiai klientas turi galimybę išsipirkti automobilį už likutinę vertę, parduoti jį kam nors kitam ir grąžinti neišmokėtą sumą, taip pat grąžinti automobilį pardavėjui.
Lizingo su likutine verte atveju nustatoma likutinė automobilio vertė, kuri gali sudaryti 20–40 proc. jo kainos, ir suteikiama atitinkamai mažesnė finansavimo suma. Tokiu atveju grąžinama mažesnė paskolos dalis kas mėnesį, o klientas per visą laikotarpį sumoka daugiau palūkanų. Kita vertus, tai ženkliai sumažina mėnesio įmoką“, – aiškina T.Pulikas.
Be to, įsigyjant elektromobilį kai kurie pardavėjai įkrovimo stotelę įtraukia į papildomos įrangos sąrašą. Tokiu atveju klientas už ją sumoka kartu su lizingo įmokomis. Dėl tokios galimybės reikia konsultuotis su automobilio pardavėju.
„Šiuo metu taip pat galima gauti paramą įkrovimo stotelei įsigyti ir kompensuoti 40–60 proc. visų su tuo susijusių išlaidų. Tikslus paramos dydis priklauso nuo gyvenamosios vietos tipo, kurioje įrengiama stotelė.“