Kaip parodė lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt apklausa – daugiau nei du trečdaliai lietuvių dažnai svajoja apie norimą automobilį, tačiau vos penktadalis tam taupo pinigus.
Apklausa parodė, kad dauguma vairuotojų lėšų įsigyti svajonių automobiliui neturi ir neplanuoja turėti, tačiau vis tiek tikisi, jog kada nors pavyks įsigyti norimą transporto priemonę.
„Trečdalis Autoplius.lt lankytojų – svajokliai. Jie ieško naujai pasirodžiusių automobilių, nagrinėja jų duomenis, aptarinėja savybes, nors puikiai žino, kad jų pasirinkimas – neįperkamas”, – sako Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas.
Kas trečias lietuvis svajoja apie gana prabangų automobilį, parodė apklausa. 16 procentų respondentų tvirtino, kad jiems trūksta daugiau nei 100 tūkst. litų, kad įsigytų norimą automobilį.
Beveik tiek pat apklaustųjų reikėtų surinkti nuo 50 iki 100 tūkst. litų, kad sėstų už nuosavo svajonių automobilio vairo.
Kitų lietuvių svajonės – kuklesnės. Trečdalis apklaustųjų teigė, kad 50 tūkst. litų ar mažesnės sumos pakaktų jų svajonei įgyvendinti. Beveik ketvirtadaliui apklaustųjų nereiktų nė tiek – pakaktų 20 tūkst. ar mažiau.
„Vidutinė naudoto automobilio kaina Lietuvoje yra 10,6 tūkst. litų (2012 m. III ketv.). Vadinasi, kas šeštas vairuotojas svajoja apie dešimtkart brangesnį automobilį nei šiuo metu turi.
Vidutiniškai uždirbančiam žmogui reikėtų bent ketverių metų atlyginimo, kad įsigytų tokį svajonių automobilį. Panašu, kad gerokai daugiau lietuvių svajoja „blaivai” – paprasčiausiai nori padoraus automobilio, kuriam trūksta kelių dešimčių tūkstančių litų”, – sako V. Daukšas.
Daugiau nei pusė respondentų galimybę įsigyti svajonių automobilį rimtai svarstytų tik tuomet, jei jų mėnesio atlyginimas pakiltų daugiau nei 2 tūkst. litų. Trečdalis apklaustųjų tokiam sprendimui ryžtųsi šeimos mėnesinėms pajamoms pakilus iki 2 tūkst. litų.
Apklausa parodė – daugumai lietuvių svarbiausia, jog svajonių automobilis būtų patrauklios išvaizdos. Trims iš keturių respondentų tai viena iš svarbiausių automobilio savybių. Kiek mažiau respondentų svajodami apie automobilį galvoja apie jo patikimumą, dar mažiau – saugumą ar galingą variklį.
„Automobilis jau kurį laiką nėra tiesiog transporto priemonė skirta nuvykti iš taško A į tašką B. Tai ir įvaizdžio dalis. Žmonės dažnai perka automobilius ne pagal savo kišenę, nes paprasčiausiai apie tai svajoja”, – sako V. Daukšas.