Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Svarbiausi kelių eismo taisyklių pokyčiai: kas keisis nuo sausio 1 d. ir nuo birželio 1 d.

Susisiekimo ministerija informavo, kad nuo 2022 m. sausio 1 d. įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Jie įtvirtins naują eismo organizavimo būdą – keičiama specialiųjų transporto priemonių praleidimo tvarka – bus sudaromas avarinis koridorius, tikslinama stovėjimo tvarka elektromobilių įkrovimo vietose, nustatomas draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtose, aiškiau reglamentuojama ir vienodinama apsisukimo šviesoforais reguliuojamose sankryžose tvarka, atsiranda daugiau aiškumo eismo tvarkoje bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose, daugiau dėmesio skiriama asmenų su individualiais poreikiais transporto priemonių eismui ir kt.

Lenkimas

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių eismo taisyklių pokyčiai nuo 2022 m.
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių eismo taisyklių pokyčiai nuo 2022 m.

2020 m. dėl lenkimo taisyklių pažeidimų žuvo 12 proc. visų žuvusiųjų eismo įvykiuose, lenkimas laikomas vienu pavojingiausių iš visų manevrų. Papildant KET 136 punktą siekiama atkreipti vairuotojų dėmesį, kad atliekant lenkimo manevrą privalu imtis papildomų atsargumo priemonių ir vengti nebūtinų lenkimo manevrų.

Lenkimo manevrą tikslinga atlikti tuo atveju, kai jis būtinas – pasivejama lėčiau važiuojanti transporto priemonė ir lenkimas gali būti atliktas neviršijant leistino važiavimo greičio ir laikantis KET 136 punkte nustatytų reikalavimų. Tokių lenkimų, kai esant itin intensyviam eismui „nardoma“ sraute, lenkiama transporto priemonių kolona, taip trukdant visų joje važiuojančių transporto priemonių eismą – visi verčiami stabdyti, lenkiamos maksimaliu leistinu greičiu važiuojančios transporto priemonės ir pan., privalu vengti.

Draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją (kiemą) sankirtoje

Transporto priemonės, statomos ties kelio ir įvažiavimo į šalia jo esančią teritoriją sankirta, riboja kelio matomumą, trukdo specialiųjų transporto priemonių, aptarnaujančio transporto vairuotojams, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui, kelia ginčus tarp eismo dalyvių ir pan.

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių eismo taisyklių pokyčiai nuo 2022 m.
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių eismo taisyklių pokyčiai nuo 2022 m.

Dėl to KET papildomos nauju punktu, kuris draudžia sustoti ir stovėti kelio ir įvažiavimo į šalia esančią teritoriją važiuojamųjų dalių sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos, išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai. Svarbu atminti, kad draudimas taikomas toje kelio pusėje, kurioje yra nurodytas įvažiavimas į šalia kelio esančią teritoriją arba išvažiavimas iš jos.

Elektromobilių įkrovimas

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių eismo taisyklių pokyčiai nuo 2022 m.
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių eismo taisyklių pokyčiai nuo 2022 m.

Naujais KET pakeitimais siekiama mažinti piktnaudžiavimo atvejus, kai elektromobilių įkrovimo vietos naudojamos ne įkrovimui, o parkavimui, dėl to elektromobilio vairuotojas įpareigojamas pasibaigus krovimui kaip įmanoma greičiau patraukti automobilį iš įkrovimo vietos, jeigu kelio ženklas „Stovėjimo ribotą laiką vieta“ nenurodo kitaip.

Apsisukimas reguliuojamose sankryžose

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių eismo taisyklių pokyčiai nuo 2022 m.
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių eismo taisyklių pokyčiai nuo 2022 m.

Siekiama supaprastinti eismo tvarką šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje, kai vienas vairuotojas apsisuka, o kitas suka į dešinę. Dažnai mažesnėse sankryžose tokia situacija sukelia neaiškumų dėl to, kad važiavimo pirmumas sankryžose skiriasi ir priklauso nuo sankryžoje naudojamų šviesoforų derinių – tam tikrais atvejais duoti kelią privalo apsisukantis vairuotojas, kitais atvejais – sukantis į dešinę vairuotojas.

Pagal KET papildymą, apsisukdamas sankryžoje, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą judantiems eismo dalyviams.

Išimtis. Apsisukantis vairuotojas turės pirmumą vieninteliu retai pasitaikančiu atveju – kai į dešinę sukama degant draudžiamam raudonam šviesoforo signalui, ties kuriuo pritvirtinta lentelė su žalia rodykle. Tokiu atveju į dešinę sukantis vairuotojas privalo praleisti visus eismo dalyvius, kurių judėjimo kryptį kerta.

Eismas geležinkelio pervažoje

Jau egzistuojantis KET punktas draudžia pėstiesiems delsti ar stoviniuoti važiuojamojoje dalyje. Analogiškas reikalavimas nustatytas geležinkelio pervažoje KET 173.7 papunktyje, t. y. nebus leidžiama geležinkelio pervažoje delsti ar stoviniuoti, taip pat užtrukti ilgiau, nei reikia ją pereiti ar pervažiuoti.

Asmenų, turinčių individualių poreikių, transporto priemonių eismas

Į zoną, pažymėtą kelio ženklais „Eismas draudžiamas“ ir „Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“, bus leidžiama įvažiuoti ne tik skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“, bet ir neįgalių asmenų automobilių statymo kortele pažymėtoms transporto priemonėms.

Kurčiųjų vairuojamų automobilių ženklinimas specialiu skiriamuoju ženklu tampa neprivalomas. Skiriamasis ženklas „Neįgalusis“ privalomas tik norint pasinaudoti tam tikromis KET numatytomis išimtimis.

Keleivių vežimas priekabose ir draudimas vežti keleivius krovininio automobilio kėbule

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių eismo taisyklių pokyčiai nuo 2022 m.
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kelių eismo taisyklių pokyčiai nuo 2022 m.

Vežti keleivius krovininio automobilio kėbule eismo saugos požiūriu yra nepriimtina, todėl tokių nuostatų bus atsisakyta. Vežti keleivius krovininio automobilio kėbule draudžiama, išskyrus keleivius, vežamus krašto apsaugos sistemos poreikiams. Vežti keleivius priekabose draudžiama, išskyrus 2 išimtis: keleivius, vežamus motociklų šoninėse priekabose arba tam skirtose dviračių priekabose.

Keičiasi kelio ženklų galiojimas

Keičiasi kai kurių draudžiamųjų kelio ženklų galiojimas. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad galiojimo zoną turinčių draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 319, 325, 327, 329, 331–335 draudimai galios iki artimiausios sankryžos ar sankirtos, įskaitant sankryžos ar sankirtos plotą. Pavyzdžiui, greičio ribojimas, nustatytas kelio ženklu „Ribotas greitis“, prieš sankryžą galios važiavimo kryptimi iki sankryžos pabaigos, t. y. įskaitant sankryžos plotą.

Siekiant mažinti dažniausiai miestuose įrengtų stovėjimą ribojančių kelio ženklų Nr. 332–335 ir stovėjimą leidžiančių kelio ženklų Nr. 528–532 skaičių, nustatoma, kad:

• galiojimo zoną turės ne tik draudžiamieji kelio ženklai Nr. 319, 325, 327, 329, 331–335, bet ir nurodomieji kelio ženklai Nr. 528–532;

• galiojimo zoną turinčių draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 332–335 draudimai taip pat galioja nuo draudžiamojo kelio ženklo iki kitų draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 332–335 arba nurodomųjų kelio ženklų Nr. 528–532, o galiojimo zoną turinčių nurodomųjų kelio ženklų Nr. 528–532 stovėjimo tvarkos reikalavimai taip pat galioja nuo nurodomojo kelio ženklo iki kitų nurodomųjų kelio ženklų Nr. 528–532 arba draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 332–335.

Atkreipiame dėmesį, kad pateikiami paveikslėliai yra schematiniai, skirti perteikti atitinkamo KET punkto esmę. Realiame eisme ir konkrečioje eismo situacijoje eismo dalyviui būtina vertinti eismo organizavimo priemonių ir toje situacijoje taikomų KET punktų visumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos