Minėta sankryža – vienas strateginių Panevėžio tikslų – kurti palankią investicinę aplinką, todėl ir toliau daug dėmesio skiriama verslui patogiai infrastruktūrai vystyti.
Šios sankryžos rekonstrukcija svarbi ne tik Panevėžio laisvajai ekonominei zonai (LEZ), bet ir visam miesto pramonės rajonui. Dėl šio sprendimo Panevėžio LEZ taps dar patrauklesnė investuotojams, didės sankryžos pralaidumas ir saugumas.
Bandymų rezultatai prasti
Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Darius Linkonas naujienų portalui JP aiškino, dėl kokių priežasčių nepavyko atidaryti žiedinės sankryžos eismui, kaip buvo planuota.
„Pirmiausia rudens sezonas įsibėgėjo, prasidėjo lietūs ir darbų rangovams – bendrovei „JK Ranga“ – orai neleidžia kokybiškai atlikti darbų – sutankinti sankryžos pagrindų ir atlikti tam tikrų bandymų. Be to, ir atliktų bandymų rezultatai buvo prasti ir juos reikėjo perdaryti ir teko pagrindą tankinti iš naujo po lietaus, nes jie pažliugo. Tankinimui reikia laiko ir atitinkamai nusikėlė sankryžos eksploatavimo laikas“, – aiškino D.Linkonas.
Sunkiasvoris transportas ardė bortus
Pasak Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojo, yra dar ir kitų problemų, kurias vis tenka taisyti darbų rangovui.
„Yra tokių darbų, kuriuos vis tenka perdaryti. Sankryžoje paleistas eismas viena puse ir sunkiasvoriai tralai važiuoja nesaugiai – nesugeba tinkamai posūkio atlikti ir išvarto gatvės bortus. Jau kelis kartus teko juos keisti. Kitoje vietoje teko iš naujo asfaltuoti gatvės dalį, nes danga buvo pažeista. Darbai atlikti iš naujo, bet reikia laukti, kol perbetonuota danga tinkamai sustingo, o tam reikia apie 10 dienų“, – pasakojo D. Linkonas ir teigė, kad visos smulkmenos susidėjo ir žiedinės sankryžos nebuvo galima eksploatuoti ir atitolino sankryžos atidarymą dviem savaitėm.
Vairuotojai elgiasi ciniškai
Pasiteiravus, ar pavyks atsiradusias problemas likviduoti laiku, Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas svarstė:
„Galėjome neleisti naudotis žiedine sankryža, kol darbai nebaigti, bet norėjome bent dalinai leisti sankryža naudotis, kad nesusidarytų transporto spūsčių. Tačiau rangovas savo rizika leido viena sankryžos puse važiuoti, bet nepareigingi vairuotojai to neįvertino ir važiuodami elgiasi ciniškai. Manau, kad pavyks išspręsti problemas ir žiedine sankryža bus galima važiuoti.“
Laukia mėginių atsakymų
Pagal sudaryta darbų sutartį, žiedinėje sankryžoje darbai turi būti baigti 2023 metų pavasarį.
„Žiedinės sankryžos asfaltavimo darbai baigti ir paimti mėginiai sutankinimui nustatyti. Laukiame atsakymų. Manau, kad atsakymai bus geri. Darbų rangovas artimiausiu metu turi atlikti horizontalų ženklinimą ir eismas persimes į kitą žiedo pusę. Reikės dar žiedo viduje sudėti akmenys ir juos užtaisyti. Darbų rangovas dirba ir stengiasi ir, jeigu orai leis darbams vykti normaliai, lapkričio 1-ąją jau bus galima važiuoti žiedine sankryža“, – aiškino D.Linkonas ir sakė, kad dar liks darbų žiedinėje sankryžoje, kurie bus atlikti iki kitų metų pavasario.
Įrengs šiuolaikišką sankryžą
Projekto įgyvendinimo metu J.Janonio g., Vakarinės g. ir Pramonės g. sankryža bus pertvarkyta į šiuolaikišką ir saugią žiedinę sankryžą, įrengiamos eismo saugumo salelės, apšvietimas. Įgyvendinant J. Janonio, Vakarinės ir Pramonės g. sankryžos rekonstrukcijos projektą numatyta įrengti saugią turbožiedinę sankryžą, paklojant naują asfalto dangos sluoksnį.
Planuojama įrengti krovininiam transportui pritaikytą papildomą juostą, eismo saugumo saleles, lietaus nuotekų šalinimo tinklus. Sankryžos prieigose esančios pėsčiųjų perėjos bus apšviečiamos LED šviestuvais, įrengta vaizdo stebėjimo sistema, apsauginės tvorelės, sankryžų infrastruktūra bus pritaikyta specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Planuojama įrengti mažąją architektūrą, želdinius, vidinėje turbožiedinės sankryžos salelėje numatyta pasodinti gėlyną.