Ministrė, kuri taip pat yra Švedijos žaliųjų partijos atstovė bei premjero Stefano Loefveno pavaduotoja, šeštadienį paskelbtame interviu dienraščiui „Aftonbladet“ sakė, kad rugsėjį Vokietijos parlamento aukštieji rūmai (Bundesratas) priėmė rezoliuciją, numatančią, jog nuo 2030 metų šalyje nebeturėtų būti parduodami nauji automobiliai su įprastais vidaus degimo varikliais.
„Tai labai įdomus pasiūlymas, kurį nagrinėsime. Reikėtų suteikti galimybę jį įgyvendinti – tai būtų realus žingsnis įvesti tokį draudimą ES lygmeniu“, – sakė I.Loevin.
„Tai būtų labai geras ir stiprus signalas automobilių gamintojams iškastiniu kuru varomų mašinų“, – pridūrė ji.
Anksčiau šį mėnesį buvo atvertas kelias Paryžiaus klimato sutarties įsigaliojimui, kai ją ratifikavo 72 valstybė. Ši sutartis numato, jog šalys turi imtis priemonių, turinčių užtikrinti, kad pasaulio klimatas neatšiltų daugiau kaip 2 laipsniais Celsijaus, palyginus su laikotarpiu iki pramonės revoliucijos.
„Prognozuojama, kad 2016-ieji bus 1,3 laipsnio šiltesni... Tikslas yra 1,5 laipsnio, todėl jau dabar skubiai reikia imtis priemonių. Kad neperžengtume dviejų laipsnių ribos, reikia, kad visi automobiliai nebenaudotų iškastinio kuro. Juo greičiau tai bus padaryta, juo geriau“, – sakė S.Loevin.
Dabartinė socialdemokratų ir žaliųjų Švedijos vyriausybė yra iškėlusi uždavinį, kad šalis iki 2040 metų visiškai pereitų prie atsinaujinančių šaltinių energetikos.