Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tapti „Lietuvos metų automobiliu 2019“ pretenduoja rekordinis elektromobilių skaičius

„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse iš 33 dalyvaujančių automobilių – keturi varomi vien tik elektra. Žvelgiant į šią proporciją galėtų pasirodyti, kad skaičius – mažokas, tačiau iš tiesų dėl geriausio metų automobilio vardo konkuruoja kone pusė visų Lietuvoje parduodamų elektromobilių modelių. Ir, tiki automobilių pardavėjai, tai – tik pradžia.
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric / Lietuvos metų automobilio konkurso 2019 nuotr.

Šiemet konkurse tarp dyzelinu ir benzinu varomų modelių varžosi elektriniai „Hyundai Kona Electric“, „Jaguar I-Pace“, „Nissan LEAF“ ir „Nissan e-NV200“. Jei „Kona Electric“ ir LEAF – kasdieniškesni elektra varomi modeliai, „e-NV200“ atstovauja verslo segmentui tinkamų automobilių grupę, o „I-Pace“ – „premium“ segmentą.

Lietuvos metų automobilio konkurso 2019 nuotr./Nissan LEAF
Lietuvos metų automobilio konkurso 2019 nuotr./Nissan LEAF

Elektra rūpi visiems gamintojams

Tokia įvairovė neturėtų stebinti, tiki Justė Šataitė, UAB „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė. Anot jos, akivaizdu, kad elektromobilių segmentas jau išaugo iš entuziazmo ir eksperimentų marškinėlių.

„Visi didieji gamintojai savo gamoje turi elektromobilius arba bent jau įkraunamus hibridus. Atsiranda ir elektromobilių klasių hierarchija, padėsianti elektra varomus modelius sudėlioti į auditorijai aiškiausiai suprantamas kainos lentynas“, – įsitikinusi žinovė.

Pasak jos, viena vertus, elektromobiliai tampa vis lengviau įperkami, antra vertus – atsiranda ir „premium“ segmente, kuriame jau gali konkuruoti arba su labai prabangiais, arba su išskirtines dinamines savybes turinčiais modeliais.

„O gal ir su abiem tipais iš karto, nes elektromobiliai turi akivaizdų pranašumą – elektros varikliai leidžia praktiškai bet kokio kėbulo ir architektūros automobiliui suteikti sportinio automobilio dinamiką“, – pastebi J. Šataitė, akcentuojanti, kad vienas tokių pavyzdžių yra ir konkurse dalyvaujantis elektra varomas visureigis „Jaguar I-Pace“.

Lietuvos metų automobilio konkurso 2019 nuotr./Jaguar I-Pace
Lietuvos metų automobilio konkurso 2019 nuotr./Jaguar I-Pace

Liko dvi esminės problemos

Anot J. Šataitės, prie elektromobilių gausos prisideda ne tik automobilių gamintojai, bet ir tai, kad daugelyje šalių gausėja infrastruktūros, reikalingos elektra varomiems automobiliams. Be pastarosios važinėtis nedeginant nė gramo degalų būtų labai sudėtinga.

Lietuvos metų automobilio konkurso 2019 nuotr./Jaguar I-Pace
Lietuvos metų automobilio konkurso 2019 nuotr./Jaguar I-Pace

Tačiau, įsitikinusi rinkodaros vadovė, tikroji revoliucija laukia tada, kai bus išspręstos dvi esminės problemos – nuvažiuojamo atstumo ir akumuliatorių įkrovimo greičio. Konkurse dalyvaujančių automobilių baterijos, naudojant greitos įkrovos stoteles, iki 80 proc. talpos įkraunamos per 30-40 min., o nuvažiuojamas atstumas, priklausomai nuo sąlygų, siekia maždaug 200-400 km.

„Turint galvoje, kad automobilių gamintojai elektromobilių technologijoms plėtoti skiria didžiulius pinigus, proveržis, manau, ne už kalnų“, – pastebi J. Šataitė.

Populiarumą lemia ir valstybė

Mindaugas Plukys, „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas, sutinka, kad automobilių pramonę šiuo metu krečia elektromobilių mada, kurią „Nissan“, šių metų geriausio automobilio rinkimuose pristatanti du elektromobilius, pradėjo dar 2011 m., pristačiusi pirmąjį masiškai gaminamą elektromobilį LEAF. „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse dalyvaujantis LEAF – jau antroji šio modelio karta.

Lietuvos metų automobilio konkurso 2019 nuotr./Nissan e-NV200
Lietuvos metų automobilio konkurso 2019 nuotr./Nissan e-NV200

„Griežtėjantys emisijų standartai verčia gamintojus imtis elektromobilių gamybos, tad dabar daugelis automobilių gamintojų bando pristatyti savo elektra varomų automobilių versijas“, – pastebi M. Plukys.

Jis pabrėžia ir tai, kad elektromobilių populiarumą įvairiose šalyse lemia ne tik gamintojų aktyvumas, bet ir valstybinės programos. Pastarųjų, deja, Lietuvoje stinga.

„Kol kas Lietuvoje turime nemokamą įkrovimą, galimybę važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis ir nemokamą automobilių stovėjimą ten, kur tai leidžia vietinės savivaldos. Visgi džiugu tai, kad elektromobiliai yra visaverčiai automobiliai, kurių privalumus ir naudą atranda vis daugiau vairuotojų“, – sako „Nissan“ atstovas.

Investuoja ir padangų gamintojai

Elektromobilių technologijoms didelį dėmesį skiria ne tik automobilių, bet ir padangų gamintojai. Elektromobilių svorio paskirstymas yra kitoks nei vidaus degimo variklius turinčių modelių, jų dinamika, skleidžiamas triukšmo lygis yra kitoks.

„Continental“ vienas pirmųjų pristatė „eContact“ – elektromobiliams skirtas padangas, kurių pasipriešinimas riedėjimui kur kas mažesnis nei standartinių, tad elektra varoma transporto priemonė gali važiuoti efektyviau.

„eContact“ išsiskiria ir didele rida bei nedideliu skleidžiamu garsu. Elektromobiliuose, kurie neturi garsaus vidaus degimo variklio, kiekvienas papildomas triukšmo šaltinis sukelia daug diskomforto, o padangos tarp jų – vienas didžiausių.

Sunkvežimių rinka taip pat sparčiai juda elektrifikacijos link. Ne vienas gamintojas jau pristatė koncepcinius elektra varomus sunkvežimius, o „Tesla Semi“ jau galima užsisakyti – tiesa, tiksli pristatymo data nežinoma. Padangų gamintojai neatsilieka ir nuo šios tendencijos – „Continental“ kartu su MAN 2018-ųjų Frankfurto komercinio transporto parodoje pristatė koncepcinę elektriniams sunkvežimiams skirtą „Conti e.MotionPro“ padangą.

Konkursas „Lietuvos metų automobilis“ organizuojamas jau 22 kartą. Kuris taps geriausiu iš 33 konkurse dalyvaujančių automobilių, paaiškės lapkričio 29 d. vakarą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?