Po penkerių metų atnaujintas „Adventure Sport“ klasės motociklas „S 1000 XR“ yra lengvesnis ir judresnis, juo pasiekiamas ypatingas tolimų distancijų įveikimo bei sportinių galimybių derinys – su visiškai naujos konstrukcijos varikliu ir nauja pakaba bei 10 kg mažesniu svoriu nei pirmtakas (226 kg).
„Kuriant naują modelį visada sunku patobulinti daugelio testų nugalėtoją. Tokią problemą sprendėme ir su „S 1000 XR“. Turėjome daugybę iššūkių, norėdami atlikti patobulinimus – tiek didelius, tiek mažus, kad būtų užtikrinta, jog šis motociklas pranoksta pirmtaką visais aspektais“, – taip parodos išvakarėse žurnalistams kalbėjo projekto vadovas Ralfas Möllekenas.
Lengvesnis, universalesnis, pažangesnis
Naujasis „S 1000 XR“ jau standartinėje įrangoje siūlo elektronikos valdomą dinaminę pakabą, keturis skirtingus važiavimo režimus, lengvai skaitomą, daugiau funkcijų rodantį 6,5 colio įstrižainės TFT ekraną, dideles jungiamumo galimybes ir pilną LED apšvietimą – nuo žibintų iki posūkių lempučių.
Naujas 4 cilindrų variklis, pasiekus 11000 aps./min., išvysto 121 kW/165 AG galią, o maksimalus 114 Nm sukimo momentas pasiekiamas ties 9250 sūkių riba. Dėl tolygiai kylančios traukos kreivės motociklo inžinieriai galėjo dar labiau padidinti efektyvų variklio apsukų diapazoną, kad jo veikla būtų harmoningesnė ir adaptyvesnė važiavimo sąlygoms. Naujajame „S 1000 XR“ pirmą kartą įdiegta ir variklio sukimo momento kontrolė (MSR). Elektroniniu būdu valdoma MSR neleidžia galiniam ratui praslysti dėl staigaus akceleravimo ar pavarų perjungimo į žemesnes.
Naujasis variklis leido motociklo kūrėjams sutaupyti 5 kg svorio, o moderni pakaba „nubraukė“ papildomus 2,1 kg, todėl „S 1000 XR“ tapo dar universalesnis, suderindamas išaugusį sportiškumą su važiavimo komfortu. Iš papildomos įrangos sąrašo užsakoma „Dynamic ESA Pro“ važiuoklė automatiškai kompensuoja kintančią svorio apkrovą, o vairuotojas taip pat galės rinktis iš dviejų amortizavimo režimų – „Road“ ir „Dynamic“.
Pirmą kartą „S 1000 XR“ modelyje įdiegta dinaminė stabdymo pagalbos sistema DBC („Dynamic Brake Control“), o papildomai pasirenkama „ABS Pro“ padeda saugiau stabdyti pasvirus.
Modernizuotas rėmo, degalų bakų šonų ir kėbulo elementų dizainas motociklininko sėdėjimo srityje užtikrina geresnę atramą ir tvirtesnį kelių prilaikymą. Be to, optimizuoti vairuotojo liečiamieji paviršiai ir erdvė tarp vairo, sėdynės bei kojų atramų suteikia motociklininkui daugiau komforto ir mažiau vargina ilgoje kelionėje.
„F 800 R“ įpėdiniai – naujieji „F 900 R“ ir „F 900 XR“
Parodos Milane lankytojai taip pat galės išvysti dar dvi naujienas iš „BMW Motorrad“ padalinio – „F 800 R“ pakeisiantį dinamišką rodsterį „F 900 R“ bei mažesnį „Adventure Sport“ klasės atstovą „F 900 XR“. Abu modeliai siūlo sportiško važiavimo malonumą, tiksliai pojūčius perteikiantį valdymą ir unikalų įrangos galimybių pasirinkimą.
Sportiškas ir kiek agresyvus „BMW F 900 R“ motociklo stilius tiksliai perteikia jo galimybes ir sukeliamas emocijas. Be to, motociklą kūrę inžinieriai tvirtina, kad jo tinkamumas važinėti kasdien bei optimizuota ergonomika užtikrina, jog šis modelis tinkamas tiek patyrusiam vairuotojui, tiek debiutantui.
„BMW F 900 XR“ labiau subalansuotas tiek sportiškumo, tiek ilgų kelionių poreikiams, tad nenuostabu, kad motociklo išvaizda ir koncepcija akivaizdžiai primena didesnįjį „S 1000 XR“. Dalį technologijų naujasis „F 900 XR“ ir paveldėjo iš aukštesnės klasės: adaptyvusis posūkių apšvietimas, beraktė sistema arba išmanusis skubios pagalbos iškvietimas yra naujienos šio modelio segmente.
Abu modeliai savo klasėje išsiskiria standartinėje įrangoje naudojamomis technologijomis (galimybe kokybiškai kalbėti telefonu, klausyti muzikos ar naudotis navigacija per 6,5 colio įstrižainės TFT ekraną, pilnu LED apšvietimu) bei ilgu papildomai užsakomos įrangos sąrašu, kuriame – nuo elektronikos valdomos dinaminės pakabos iki variklio sukimo momento kontrolės ar saugesnį stabdymą užtikrinančios „ABS Pro“ sistemų.
Tiek „BMW F 900 R“, tiek „BMW F 900 XR“ montuojamas po debiuto 2018 m. patobulintas 895 kub. cm. dviejų cilindrų 77 kW/105 AG galios variklis su galima pasirinkti sukimo momento kontrolės sistema, apsaugančia nuo praslydimo akceleruojant ar perjungiant pavaras žemyn. Abiejuose motocikluose standartiškai siūlomi „Rain“ ir „Road“ važiavimo sąlygų režimai, neišjungiama automatinė stabilumo kontrolė bei ABS sistema.
„F 900 R“ užtikrina sportišką sėdėseną, o „F 900 XR“ sėdynės reguliavimo galimybės leidžia nesudėtingai pritaikyti vairuotojo poziciją tiek dinamiškam važiavimui, tiek nevarginančiai ilgai kelionei. Be to, abiems motociklams gamintojai siūlo daugybę papildomų aksesuarų ir motociklininko įrangos detalių.