Čempionas atstovaus Lietuvai didžiajame Vidurio Rytų Europos šalių finale Slovakijoje, kur 15 vairuotojų rungsis dėl pagrindinio prizo – naujo lengvojo „Volvo S60“ automobilio. Slovakijoje 3 taupiausiai važiavę finalo dalyviai gaus kvietimus į pasaulinį „The Drivers‘ Fuel Challenge“ varžybų finalą, kuris vyks rugsėjo 19 d. Švedijoje.
Keturi atrankiniai „The Drivers‘ Fuel Challenge“ varžybų etapai startavo balandį Kaune, gegužę persikėlė į Vilnių, birželį – į Panevėžį ir liepos 4 d. finišavo Klaipėdoje. Šiuose devynias savaites trukusiose 2014 m. varžybų etapuose dalyvavo 189 profesionalūs sunkvežimių vairuotojai.
Kiekvienas varžybų dalyvis, sėdęs už „Volvo FH“ vilkiko vairo, turėjo nuvažiuoti apie 40 kilometrų maršrutą bendrojo naudojimo keliais neviršydamas nustatyto laiko limito ir pasiekti finišą sunaudojęs kuo mažiau degalų.
Lietuvos finalas Kačerginėje
Vietas finale užsitikrino trys taupiausiai „Volvo FH“ su puspriekabe vairavę dalyviai iš kiekvieno atrankinio etapo. Dvylika vairuotojų liepos 27 dieną susitiks „Nemuno žiedo“ trasoje, kur įvyks Lietuvos finalo varžybos.
Čia nebus girdėti cypiančių padangų ir maksimaliais sūkiais riaumojančių variklių garso, kadangi čempionu taps taupiausiai šią trasą įveikęs dalyvis. Apsiginklavę ekonomiško vairavimo įgūdžiais ir taupydami kiekvieną dyzelino lašą sunkvežimių vairuotojai jau nuo ankstyvo ryto važiuos dvejuose pusfinaliuose ir kovos dėl keturių vietų prie starto linijos finaliniuose važiavimuose.
Finalo trasą su mažiausiomis degalų sąnaudomis įveikęs vairuotojas pasipuoš nugalėtojo laurais ir atstovaus Lietuvai didžiajame šių varžybų finale Slovakijoje, kur varžysis dėl pagrindinio varžybų prizo – lengvojo „Volvo S60“ automobilio.
Atrankiniai etapai
Geriausią rezultatą pirmajame Kauno etape iš 39 dalyvių pademonstravo „Grand Taralrud“ vairuotojas Vadimas Jevgrafovas, 40 km trasai įveikti sunaudojęs 9.54 l dyzelino. Nuo jo tik 0.08 l atsiliko 2012 ir 2013 metų Lietuvos čempionas Danas Tumosa iš „Transeiga“ (9.62 l). Trečiąją vietą užsitikrino puikius ekonomiško vairavimo įgūdžius paskutinę atrankinio etapo dieną pademonstravęs „D&B transportas“ atstovas Martynas Kudriašovas (10.09 l).
Antrajame Vilniaus etape, kuriame dalyvavo 47 vairuotojai, į Lietuvos finalą pateko ankstesnių metų Lietuvos finaluose jau matyti ir itin taupiai „Volvo FH“ sunkvežimį vairavę Alvydas Zabita iš „Autrona“ (10.58 l) ir Linas Savukynas iš „LMH Baltic“ (10.92 l). Vietą šiame etape taip pat užsitikrino „Grand Taralrud“ vairuotojas Piotr Pavliukevič (10.90 l).
Birželio 2–13 d. Panevėžyje iš 56 dalyvių dyzeliną geriausiai sekėsi taupyti antrus metus iš eilės vietą finale iškovojusiam Kęstučiui Duobai iš „Greičio forma“ (10.8 l), taip pat Egidijui Oksui iš „Skandeka“ (11.12 l) bei „Siramio“ vairuotojui Mariui Latanauskui (11.38 l).
Liepos 4 d. finišo liniją Klaipėdoje kirto ketvirtasis ir paskutinis atrankinis etapas. Taupiausiai energiją iš kiekvieno dyzelino lašo važiuodami Pamario keliais bei tiltais panaudojo „Grand Taralrud“ vairuotojai, užėmę tris aukščiausias etapo turnyrinės lentelės vietas. Į Lietuvos finalą keliauja paskutinę varžybų dieną ir paskutiniu važiavimu pirmąją vietą užsitikrinęs Marius Bulauskas (9.38 l). Lietuvos finale taip pat pamatysime Joną Gudauską (9.42 l) ir Darių Daugintį (9.56 l).
Jau trečius metus Lietuvoje organizuojamose varžybose galėjo dalyvauti profesionalūs sunkvežimių vairuotojai, nepriklausomai nuo to, kokio gamintojo sunkvežimį jie vairuoja darbo metu. Visi atrankinių varžybų etapų dalyviai važiavo „Volvo FH Drivers’ Fuel Challenge Edition“ serijos vilkiku, aprūpintu degalus taupančiais techniniais sprendimais ir programine įranga.
Faktai apie „The Drivers’ Fuel Challenge by Volvo Trucks” varžybas
Pirmą kartą „The Drivers’ Fuel Challenge” varžybas „Volvo Trucks” surengė 2011 m., siekdami parodyti vairuotojų ir jų įgūdžių svarbą degalų taupymo srityje. Šios pasaulinio masto varžybos sulaukė itin didelio susidomėjimo, ypač Vidurio Rytų Europos regiono šalyse. Nuo 2012 m. varžybos šiame regione pradėtos organizuoti kiekvienais metais.
Nuo 2014 m. pavasario atrankiniai etapai vyko 15– oje Vidurio Rytų Europos šalių: Bosnijoje ir Hercegovinoje, Bulgarijoje, Čekijoje, Estijoje, Juodkalnijoje, Kroatijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Lietuvoje, Makedonijoje, Rumunijoje, Serbijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje ir Vengrijoje. Visi dalyviai rungėsi dėl taupiausio vairuotojo titulo savo šalyje ir važiavimo didžiajame regiono finale. Devynių šalių atstovų vardai jau žinomi, o šešiose šalyse, tarp jų ir Lietuvoje, finaliniai važiavimai vyks liepos ir rugpjūčio mėnesiais.
15 vairuotojų, kiekvienos Vidurio Rytų Europos šalies nugalėtojų, rugpjūčio 28–30 dienomis susitiks „Slovakia Ring“ trasoje šalia Bratislavos (Slovakija) ir rungsis ne tik dėl čempiono vardo, bet ir pagrindinio prizo – naujo „Volvo S60“ lengvojo automobilio.
2014 m. „The Drivers‘ Fuel Challenge“ varžybos organizuojamos ir pasauliniu mastu, todėl pirmųjų 3 vietų laimėtojams iš finalo Slovakijoje taip pat atiteks kelialapiai į pasaulinių varžybų finalą, kuris vyks rugsėjo 19 d. Geteborge, Švedijoje.