15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Techninėje apžiūroje – naujovės dūminančių ar smarvę skleidžiančių automobilių savininkams

Gegužės pabaigoje įsigalioja naujovės, kurios bus taikomos atliekant techninę apžiūrą. Ekspertų teigimu, naujovės revoliucinių pokyčių iš esmės neatneš, visgi patikti gali ne visiems vairuotojams.
„Tuvlita“ Vilniuje
„Tuvlita“ Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Viena nuo gegužės 20-os įsigaliosiančių Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninių reikalavimų naujovių, apie kurias kalba Ramūnas Vėlavičius, bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas, galimybė aiškiau klasifikuoti transporto priemonės trūkumus, nurodant, ar jis nedidelis, didelis ar pavojingas.

Be to, sakė R.Vėlavičius, techninių apžiūrų centrų specialistai galės fiksuoti transporto priemonės trūkumą ir tais atvejais, kai šis – vizualus, tačiau nerodomas matavimo prietaisų.

Dūminantys ar smirdintys TA nepraeis

„Tikriausiai visi esame važiavę arba stovėję spūstyje paskui tokį automobilį, kurio išmetimo sistema skleidžia tokį kvapą, kad net akis graužia. Automobilio dūmingumą techninės apžiūros metu matuojantys prietaisai nefiksuoja visų į aplinką patenkančių žalingų medžiagų. Iki šiol tokių automobilių vairuotojai gaudavo galiojančius techninių apžiūrų talonus, bet dabar įsigaliosiančios naujovės leis tikrintojams pažymėti vizualiai matomą transporto priemonės trūkumą ir toks automobilis nebūtų pripažintas techniškai tvarkingu“, – aiškino R.Vėlavičius.

Jo vertinimu, pavasario pabaigoje įsigaliosiantys pakeitimai įneš daugiau aiškumo, o juos pajus greičiausiai tik tie vairuotojai, kurių automobiliai – ne visiškai tvarkingi.

„Mano vertinimu, pakeitimuose nėra jokios revoliucijos. Bet, aišku, jeigu automobilio, kuris meta dūmus, skleidžia kvapus, vairuotojas neįveiks techninės apžiūros, jis greičiausiai sakys, kad nauji reikalavimai griežtesni“ – spėliojo R.Vėlavičius.

Dūmingumui – OBD jungtis

Pasak jo, numatyti pakeitimai susiję su būtinybe į nacionalinę teisę perkelti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/45/ES nuostatas. Kadangi, specialisto vertinimu, didžioji dalis pakeitimų, susijusių su technine apžiūra, buvo padaryta 2012-2013 m., šiemet įsigaliosiantys pakeitimai yra daugiau redakcinio pobūdžio.

Techninių apžiūrų stotis
Techninių apžiūrų stotis

Tarp didžiausių naujovių – galimybė kai kuriuos automobilius tikrinti jungiantis prie jų borto kompiuterių per vadinamąsias OBD (On-board diagnostics) jungtis. Anot R.Vėlavičiaus, tokia galimybė leis techninių apžiūrų centruose saugiai patikrinti automobilį po, pavyzdžiui, kapitalinio variklio remonto, kai didinti variklio sūkių nerekomenduojama.

Tiesa, tokia naujovė bus taikoma tik tais atvejais, kai tiesioginė išmetamųjų dujų patikra nėra įmanoma bei automobiliams, kurie atitinka „Euro 5“ arba žemesnes emisijų klases.

R.Vėlavičius pabrėžė, kad naudojant OBD jungtį bus tikrinami tik išmetamųjų dujų rodikliai, ne jokie kiti parametrai. Be to, jeigu rodikliai bus nepriekaištingi, tačiau realus vaizdas kels abejonių, kontrolieriai patikrins išmetamąsias dujas ir tiesioginio matavimo būdu.

Techninių apžiūrų stotis
Techninių apžiūrų stotis

„OBD patikra pradedama taikyti tik dabar todėl, kad senesnės kartos automobiliuose įdiegta savidiagnostikos sistema nebuvo pripažinta pakankamai patikima, kad ja būtų galima pakeisti tiesioginį matavimą. Be to, senesniuose automobiliuose OBD jungčių gali visiškai nebūti“, – kalbėjo R.Vėlavičius.

Naujovių yra ir daugiau

Tarp R.Vėlavičiaus išskiriamų įsigaliosiančių pakeitimų yra šie:

  • Nustatyta, kad į vairuotojo matymo lauką patenkančių stiklų šviesos laidumas turi būti ne mažesnis negu 70 proc., o šarvuotų transporto priemonių atveju ne mažesnis negu 60 proc. Šiuo metu galioja reikalavimas, kad priekinio stiklo šviesos laidumas būtų ne mažesnis negu 75 proc.;
  • Nustatyta, kad automobilyje įrengtų priekinių rūko žibintų, kurių spinduliuojama šviesa turi ribinę šviesią ir tamsią zonas skiriančią liniją, šviesos srautas negali sklisti aukščiau negu tame pačiame automobilyje įrengtų artimosios šviesos žibintų skleidžiamas šviesos srautas;
  • Nustatyta, kad lengvuosiuose automobiliuose (M1 klasė), kurie pradėti naudoti (pirmą kartą įregistruoti) po 2014 m. lapkričio 1 d. turės būti tikrinama padangų oro slėgio kontrolės sistema ir elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESC);
  • Naujuosiuose techniniuose reikalavimuose didesnis dėmesys skiriamas įtaisams, turintiems apsaugoti pėsčiuosius ir lengvųjų transporto priemonių vairuotojus bei keleivius nuo sužalojimų, susidūrus su sunkiąja transporto priemone – sunkiųjų transporto priemonių priekinėms, galinėms bei šoninėms apsaugoms nuo palindimo po transporto priemone;
  • Daugiau dėmesio skiriama priekabų prikabinimo įtaisams;
  • Numatyta, kad automobilis techninės apžiūros metu negaus teigiamos išvados, jei bus nustatyta, kad jo variklio išmetamosiose dujose yra teršalų (pvz., sudegusios alyvos), kurie nebūdingi veikiant techniškai tvarkingam varikliui;
  • Nustatyta, kad, jei transporto priemonės kėbule „iškaltas“ numeris yra stipriai paveiktas korozijos ar dėl kitų priežasčių sunkiai įskaitomas, transporto priemonę bus galima identifikuoti vadovaujantis transporto priemonės gamintojo lentelėje įrašytu identifikavimo numeriu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais