Šeši viadukai automobiliams, vienas pėsčiųjų, bendras atkarpos ilgis – penki kilometrai, bet kelininkams teks tiesti kur kas daugiau kelių. „Šešios eismo juostos, nuvažiavimai, sankryžos, tad objekto apimtis yra labai didelė – iš viso reikės iškasti daugiau kaip milijoną kubinių metrų grunto. Asfalto darbų įrengimo plotai, vien vandens nuvedimo drenažui reikės pakloti 14 km vamzdžių“, – apie laukiančius darbus, kuriuos ketina pradėti jau artimiausiomis dienomis, kalbėjo „Kauno tiltų“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius.
Pradės po kelių dienų
Sutartį pasirašė Vilniaus savivaldybės administracijos direktorė Alma Vaitkunskienė ir „Kauno tiltų“ vadovas A.Rusevičius.
„Man labai smagu, kad nesusipratimai, susiję su teismais, pagaliau baigėsi. Tai nėra tik aplinkkelio klausimas, kad kažkas aplenks miestą. Kai keliamas klausimas, kodėl tokios didelės spūstys susidaro prie Edukologijos universiteto, tai pastačius aplinkkelį šitos spūstys tikrai sumažės“, – pareiškė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Vis dėlto pusmetis, kai bylinėtasi dėl konkurso rezultatų, gerokai užvilkins darbus. „Labai gaila, bet geriausias laikas kelio statyboms jau praleistas. Dalyvaudami konkurse tikėjomės, kad dirbsime tik vieną sezoną blogiausiu kelininkams laiku – žiemą, bet dabar jau matome, kad dirbsime dvi žiemas“, – apgailestavo A.Rusevičius, tikindamas, kad bus stengiamasi projektą pabaigti kaip įmanoma greičiau.
Baigs vėliau, nei planuota
Teismai darbus pavėlino bent keliais mėnesiais, nes tikėtasi pradėti pavasarį. „Latvijas tilti“ turėtų bent atsiprašyti vilniečių“, – pasipiktino A.Vaitkunskienė.
Labai gaila, bet geriausias laikas kelio statyboms jau praleistas. Dalyvaudami konkurse tikėjomės, kad dirbsime tik vieną sezoną blogiausiu kelininkams laiku – žiemą, bet dabar jau matome, kad dirbsime dvi žiemas, – sakė A.Rusevičius.
Tikslios datos, kada 2017 metais bus baigtas vakarinis aplinkkelis, kol kas niekas neįvardija. Pasak A.Rusevičiaus, jeigu ši žiema bus palanki darbams, tuomet viskas judės sparčiau, jei ne – užsitęs. Bet kelininkai žada vairuotojams naudotis leisti tomis atkarpomis ar viadukais, kurie bus pastatyt anksčiau.
Statybų pradėti vis negalima buvo dėl užsitęsusių teismų. Bet pagaliau procesas baigtas ir teismas leido tęsti 90 mln. eurų vertės Vilniaus vakarinio aplinkkelio tęsinio rangovo konkursą, kurį laikinai buvo sustabdžiusi Latvijos kelių statybos bendrovė „Latvijas tilti“ kartu su bendrove „Kauno keliai“. Ši bendrovė konkurse net nedalyvavo, tačiau turėjo daug pretenzijų dėl jo vykdymo ir eigos.
Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Rimvydas Gradauskas tokį konkurse nedalyvavusios elgesį yra pavadinęs „nešvaria konkurencija“.
Nuostolių neišvengs
Tačiau šis bylinėjimasis turės neigiamos įtakos visiems vilniečiams. Manoma, kad vėliau pradėjus nepavyks darbų pabaigti numatytu laiku, tad visas aplinkkelis galės funkcionuoti tik 2017 metais, nors tikėtasi tai padaryti kitąmet.
Paskutinį sostinės aplinkkelio etapą kartu su „Kauno tiltais“ statys dar penkios bendrovės: „Fegda“, „Lemminkainen Lietuva“, „Eurovia Lietuva“, „Tiltuva“ ir „Axis Power“. A.Rusevičius tikino, kad vėlavimai gerokai pasunkins jų darbą, pridės papildomų sąnaudų, bet savivaldybei tai brangiau nekainuos. „Tokių skaičių pasakyti sunku. Bet VGTU mokslininkai yra juk paskaičiavę, kiek vairuotojams pavėlavimas aplinkkelio statybų metais kainuoja berods aštuonis milijonus eurų“, – nutęsė generalinis direktorius.
III vakarinio aplinkkelio etapas – tai 5,4 km ilgio kelio atkarpa nuo Ozo gatvės iki Ukmergės gatvės, kur aplinkkelis įsilies į kelią Vilnius-Panevėžys. Taip pat bus rekonstruota 110 kV orinė linija – 19,64 km elektros perdavimo linijų.
Nutiestos dvi atkarpos
Šiuo metu aplinkkeliu galima nuvažiuoti nuo Gariūnų tilto iki Pilaitės prospekto ir Ozo gatvės.
Šiuo metu aplinkkeliu galima nuvažiuoti nuo Gariūnų tilto iki Pilaitės prospekto ir Ozo gatvės.
Pernai skaičiuota, kad per parą vakariniu aplinkkeliu važiuoja net 58 tūkst. automobilių, o automagistrale Vilnius-Kaunas – 26 tūkst.
Vilniaus vakarinis aplinkkelis pradėtas tiesti 2009 metais. Jis driekiasi nuo Lazdynų, Karoliniškių, Pilaitės mikrorajonų link Ukmergės plento. Pirmojo statybų etapo metu buvo rekonstruotas Lazdynų tiltas, pastatyta trijų lygių sankirta, transporto tunelis, nutiesta aplinkkelio atkarpa nuo Oslo g. iki L.Asanavičiūtės g. II statybų etapo metu vakarinio aplinkkelio atkarpa buvo pratęsta nuo L. Asanavičiūtės g. iki Ozo g.