Vilniaus apygardos teismas trečiadienį pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir sustabdė konkursą. Teismo vertinimu, situacija nėra išskirtinė, o neigiamos pasekmės būtų didesnės jo nesustabdžius.
Kelių direkcija BNS teigė, jog susipažins su teismo nutartimi ir priims sprendimą dėl tolesnių veiksmų.
Anot direkcijos, neįvardijamos vertės konkursas dar nepasibaigęs, sutartis nėra pasirašyta.
„Galutinė projekto vertė paaiškės po to, kai baigsis viešųjų pirkimų procedūros, bus išrinktas laimėtojas ir bus sudaryta sutartis“, – BNS nurodė direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė.
Tiltų statybų bendrovės „Tilsta“ teigimu, į teismą buvo kreiptasi po to, kai Kelių direkcija atsisakė patikslinti viešojo pirkimo dokumentus.
„Tikslių ir teisingų projektavimo dokumentų parengimas yra Kelių direkcijos, kaip šio objekto užsakovės, pareiga ir šiuo atveju ji yra neatlikta tinkamai“, – mano „Tilsta“.
Todėl, pasak bendrovės, tampa neaiškus viešojo pirkimo objektas, kyla grėsmė, kad darbų vykdymo metu paaiškės naujos aplinkybės, kurios taps kliūtimi užbaigti šį statinį tinkamai ir laiku.
UAB „Tilsta“ pažymėjo, kad sprendimas teismo keliu siekti viešojo pirkimo sąlygų patikslinimo yra paremtas siekiu sudaryti sąlygas visiems pirkime dalyvaujantiems rangovams pateikti konkursui aiškius ir tikslius pasiūlymu.
„Pabrėžiame, kad potencialių rangovų pasiūlymai šiam pirkimui dar nėra pateikti, nėra vertinti ir šioje pirkimo stadijoje bei UAB „Tilsta“ pradėtoje teismo byloje nėra sprendžiamas laimėtojo klausimas“, – apibendrino bendrovė.
Kelių direkcija viaduko statybų bei kelio trečios eismo juostos statybos konkursą paskelbė 2020 metų pabaigoje.
Apie 5 tūkst. gyventojų vienijanti Tarandės bendruomenė jau anksčiau prašė valstybės institucijų ir Vilniaus miesto bei rajono savivaldybių skubiai spręsti jų susisiekimo problemą, kuri ypač paaštrėjo nutiesus vakarinį aplinkkelį. Vilniaus-Ukmergės kelio posūkyje į sparčiai augančią gyvenvietę susidaro didelės spūstys, čia didelė avarijų rizika.
Abi savivaldybės bei LAKD dar 2019-aisiais pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią numatyta iki 2024-ųjų įrengti dešinįjį posūkį su tuneliu po automagistrale ir gretima gatvele prie magistralės.