Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Teksaso reindžerių svajonių automobilis „Ford Ranger“

Gaila, kad visų reindžerių reindžeris Chuckas Norrisas negali turėti svajonių, nes jis pats yra svajonė. Bet jeigu jis svajotų apie automobilį, neabejotinai tai būtų naujasis „Ford Ranger“.
„Ford Ranger“
„Ford Ranger“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Tailandas – pikapų gamybos milžinas

Automobilio dizainą ir konstrukciją kūrė Autralijos „Ford“ padalinys, tačiau jis gaminamas Tailande. Beje, kaip ir dauguma konkurentų. Tik „Volkswagen Amarok“ yra gaminamas Argentinoje. Visi kiti konkurentai („Toyota Hilux“, „Nissan Navara“, „Mitsubishi L200“ ir „Isuzu D-Max“) gaminami vienoje ir toje pačioje šalyje – Tailande. Tad Tailandas pasaulyje žinomas ne tik kaip egzotiškų masažų, bet ir kaip pikapų gamybos lyderis pasaulyje.

Duobių nepastebi

Kai Chuckas vairuoja, jo kelias visuomet pagrindinis. Taip galima pasakyti ir apie „Ranger“ – kai jis važiuoja, iš kelio traukiasi net BMW X6, o duobių šis automobilis tiesiog nepastebi. Tik labai dreba visu kūnu. Bet gal dreba todėl, kad žino – vieną dieną jį vairuos Chuckas Norrisas. Per duobes galima važiuoti visai į jas nekreipiant dėmesio. Toli gražu ne kiekvienas net SUV tipo automobilis leidžia tai daryti. Net didžiausi nelygumai jam visai nebaisūs.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Ford Ranger“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Ford Ranger“

Na, o nuvažiavus nuo kelio, pravažumą apriboja ne automobilis, o tai, kokiomis padangomis jis apautas. Chuckas Norrisas gali plaukti žeme ir nardyti kalnuose, o „Ranger“ gali pravažiuoti beveik bet kur. Tereikia įsijungti pažeminančią pavarą ir automobilis tampa tikru tanku. Tiesa, mūsų bandytame automobilyje sumontuotos ne rimtai bekelei skirtos padangos, todėl ant drėgnos pievos jos sunkiai kapstėsi į kalną. Bet automobilio taip vadinamas geometrinis pravažumas – vienas geriausių klasėje.

Važiuojant geru keliu jauti, kad vairuoji tikro vyro mašiną. Šį jausmą galimą sulyginti nebent su patirtimi vairuojant GAZ-53. Toks įspūdis, kad ne tu jį valdai, bet jis leidžiasi valdomas. Visai kaip Norrisas, kai daro atsispaudimus: jis neatsispaudžia, o prisitraukia žemę prie savęs.

Variklis kurtas pagal Chuck Norris suktuką

Mano bandytame automobilyje sumontuotas 2,2 l dyzelinis keturtaktis variklis, išvystantis 150 AG. Toks automobilis nėra sprinteris, tačiau jo galios pakanka didžiąja dalimi gyvenimo atvejų.  Beje, apie keturis variklio taktus. Turbūt ne kiekvienas žino, kad vidaus degimo variklis veikia  Chucko suktuko principu: „žemyn-įkvepiam-aukštyn-sprogdinam-metam lauk“.

Jeigu kam nors tokios galios per mažai, galima užsisakyti galingesnį variantą su 3,2 l 200 AG dyzeliniu varikliu.

Saugiausias, bet ne pats patogiausias

Tai saugiausias pikapų atstovas rinkoje – iki šiol niekam nepavyko pasirodyti geriau EuroNCAP testuose. Tai vienintelis pikapas rinkoje, gavęs maksimalų penkių žvaigždučių saugumo įvertinimą.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Ford Ranger“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Ford Ranger“

Šio rezultato negalima net sulyginti su pirmtaku – ankstesnės kartos „Ford Ranger“ buvo įvertintas tragiškai – vos dviem saugumo žvaigždutėmis.

Viduje – daug įvairiausių privalumų. Nors jaučiasi, kad tai vis dar darbui skirtas automobilis, tačiau jis gali turėti navigaciją, yra čia „Bluetooth“ sistema ir USB jungtis.

Patogią sėdėseną suras ne visi, nes automobilio vairas reguliuojamas tik aukštyn – žemyn, arčiau prisitraukti ar toliau nustumti jo neįmanoma. Automobilio salonas medžiaginis, tačiau ši medžiaga speciali, panaši į tas, kurios naudojamos kelioninėms krupinėms siūti. Panašu, kad ji nebijo drėgmės. Baziniuose modeliuose nerasite itin daug elektronikos, tačiau tiems, kas renkasi darbinį arklį, tai tik į naudą. Kuo mažiau „gadžetų“, tuo didesnis šansas, kad viskas veiks iki gyvenimo pabaigos.

Teko bandyti dvivietę versiją. Tačiau net ir tokioje galima atlenkti sėdynes, už kurių tilps ne tik Chucko Norriso vinčesteris, bet ir nedidelė patranka.

Taupus sunkvežimis

„Ranger“ turi pavarų perjungimo „suflerį“, padedantį taupyti kurą. Bandymo metu kompiuteris rodė, kad dyzelino vidutiniškai suvartojome 9,5 l/100 km. Tai šiek tiek daugiau, nei deklaruoja gamintojas: 8,3l/100 km.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Ford Ranger“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Ford Ranger“

Jau minėjau, kad automobilio valdymas kiek primena sunkvežimį. Pavarų perjungimas taip pat – jos persijungia ne itin tiksliai, kartais pataikyti reikiamą pavarą pavyksta ne iš karto.

Važiuojant tik su galiniais varančiaisiais ratais, greitai įveikti posūkius reikia nemažos drąsos, kartais smarkiau spustelėjus akceleratorių net ant sauso asfalto jis pasiruošęs prasukti ratus ir stoti skersas – tikra drifterio svajonė!

Tiesa, jeigu nesate šoninio slydimo specialistas, net nedaug palijus primygtinai rekomenduočiau įsijungti visus varančiuosius ratus. Šiuo atveju naujokas nedaug pasikeitė nuo savo pirmtako. Žinoma, reikalai kardinaliai pasikeičia, į priekabą pridėjus svorio. Automobilis tampa ne tik ramesnis posūkiuose, bet ir kur kas komfortiškesnis. Jaučiasi, kad tai vis dar ne civilizuotas SUV tipo automobilis, bet mašina, orientuota labiau į darbą. Tiesa, tai kartu yra ir privalumas – automobilis pagamintas taip, kad niekas nelūžtų ir tarnautų ilgai bei patikimai.

Palyginus su pirmtaku, jis tapo daug tylesnis, bet iki normalaus sedano tylos salone jam dar šiek tiek trūksta.

Krovinių skyrius – vienas didžiausių klasėje, tik apsauginės plastmasinės grindys kažkokios nekokybiškos – nors automobilis naujas, bet jos jau pradėjo banguoti.

Ne pats pigiausias

Automobilis kainuoja ne taip jau mažai – nuo 84254 litų. Mūsų bandytas dar brangesnis – net 99585 litai. Tačiau reikia nepamiršti, kad tai ūkininkams ar miškininkams puikiai tinkanti mašina, už kurią įmonės gali susigrąžinti PVM, tad jo kaina sumažėja penktadaliu.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Ford Ranger“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Ford Ranger“

Tai naujas modelis, tad kol kas jis yra brangesnis už daugumą savo konkurentų, bent jau bazinės kainos prasme.

Už jį brangesni tik du modeliai rinkoje: „Mazda BT-50“ ir „Volkswagen Amarok“. Chuckai, taupyk pinigus!

Palyginti šiuo metu rinkoje parduodamus pikapus su Chucko Norriso automobiliu galite paspaudę šią nuorodą. Ten pat rasite ir automobilio tikslius techninius duomenis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?