„Leaf“ Lietuvoje matomas kur kas dažniau, nei skraidančios lėkštės. Naudodamasis Vilniaus centre esančia greitojo įkrovimo stotele mačiau, kad šių (ir kitų) elektromobilių yra daugiau, nei jų vairuotojai norėtų.
Ateitis ateina. Faktas.
Sugedus minėtai stotelei, susiradau kitų vietų savo „Leaf“ krovimui. Kol Vilniuje yra bent vienas veikiantis elektros lizdas, nepražūsiu. Tačiau dabar krovimas trunka kur kas ilgiau. Vietoje per pusvalandį iki maždaug 80 procentų įkraunamo akumuliatoriaus dabar per naktį jį įkraunu pilnai. Yra pliusų, yra ir minusų. Ir čia galėjau įvertinti išmanaus telefono ryšio su automobiliu privalumus.
Tam tereikėjo parsisiųsti nemokamą programėlę pavadinimu „CarWings“. Įvedęs prisijungimo kodus, telefone matau automobilio akumuliatoriaus būklę: įkrovos kiekį ir galimą nuvažiuoti atstumą. Jeigu automobilis prijungtas prie elektros tinklo, matau krovimo režimą ir iki 100 procentų likusį įkrovimo laiką.
Bet „Leaf“ siunčia ne tik informaciją: telefonu galiu realiai valdyti klimato kontrolės sistemą ir įjungti arba sustabdyti krovimą.
Pavyzdžiui, ryte, prieš eidamas prie elektromobilio, įjungsiu salono šildymą. Naudodamas elektros tinklo, bet ne akumuliatoriaus energiją, „Leaf“ pašildys saloną. Panašiai, kaip įprastuose automobiliuose tai daro specialiai montuojami autonominiai arba elektriniai šildytuvai.
Krovimo valdymas leidžia naudoti pigesnę, naktinio tarifo elektros energiją, leidžiant akumuliatorius pilnai įkrauti vos už 9 litus. Atšilus orams, tiek energijos pakanka beveik 100 kilometrų atstumui.
„CarWings“ yra ir telematinė sistema, fiksuojanti automobilio važinėjimo režimą ir registruojanti naudojimosi ypatumus. Ją valdyti galima ir iš automobilio. Galima nustatyti krovimo laiką (išnaudojant naktinį tarifą) ir klimato kontrolės automatinio įsijungimo laiką. Pastarasis leidžia kaskart, prieš važiuojant į darbą arba iš jo, automatiškai pašildyti (arba atšaldyti) saloną.
„CarWings“ leidžia naudotis ir kompiuteriu. Namuose suplanavus kelionės maršrutą, jį galima išsiųsti į automobilio navigacijos sistemą. Tiesa, tai aktualu šalyse su išvystytu greitojo krovimo stotelių tinklu. Pavyzdžiui, Estijoje. Navigacijos sistema pati paskaičiuoja, kurioje iš stotelių bus parankiau įkrauti akumuliatorius.
Lietuvoje kelininkai greitojo įkrovimo stotelių tinklą žada po 2-3 metų. Dar teks palaukti.
Ko dar trūksta „CarWings“ sistemai? Ji galėtų sparčiau bendrauti su automobiliu, nes dabar atsakymo reikia laukti net iki 5 minučių. Ir dar „Leaf“ galėtų „išmokti“ pats parkuotis ir „pašauktas“ telefonu, atvažiuoti pas šeimininką. Tai irgi ne fantastika, nes koncepciniai „Nissan“ modeliai tai darė dar prieš keletą metų. Tačiau nepilotuojami automobiliai dar tik skinasi kelią į gatves. Taip pat teks palaukti.
Bet juk neseniai ir realus automobilio valdymas išmaniuoju telefonu atrodė kaip fantastika?