Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Tesla Cybertruck“ prieš „Rivian R1T“: kuris elektrinis pikapas praktiškesnis, o kuris – greitesnis?

„Tesla Cybertruck“ sudrebino pasaulį. Vieni nekenčia jo dizaino, kiti jį dievina. Kai kurie jau užsisakė vietą eilėje šį pikapą įsigyti. Jei „Cybertruck“ jums ne prie širdies, turite ir kitą pasirinkimą – jau kitais metais į gatves išriedės kitas elektrinis pikapas „Rivian R1T“. Kuo šie automobiliai panašūs, o kuo skiriasi? Palyginkime.

Iš karto reikia pasakyti, kad šie pikapai akivaizdžiai skiriasi kaina. Taip pat daug žmonių tiesiog tarp jų nesirinks. Tie, kuriems labai patinka „Tesla“, apie „Rivian“ negalvotų, net jei šie pikapai būtų pigesni. Ir, žinoma, priešingai – tie, kuriems „Cybertruck“ dizainas primena tinginio pasidarbavimą kirviu, niekada ir nesvarstys apie šio pikapo pirkimą.

Dizainas

„Rivian R1T“ pasižymi labiau jau klasikine pikapo išvaizda, o štai „Tesla Cybertruck“ yra futuristinio minimalizmo pavyzdys. R1T turi pikapo kėbulą, prie kurio galima prieiti iš trijų pusių, o štai „Cybertruck“ turi aukštus pečius, kurie apsunkina priėjimą prie krovinių skyriaus iš šonų. „Rivian“ pikapas yra šiek tiek trumpesnis.

„Cybertruck“ gali pasigirti nesudaužomais stiklais (net ir suskilę jie nesubyrės) bei labai tvirtu nerūdijančio plieno kėbulu. Tuo tarpu plokšti „Rivian“ paviršiai leidžia montuoti jau egzistuojančias stogo palapines ir įvairius laikiklius. Abu pikapai yra aukšti, turi pneumatines važiuokles ir yra pasiruošę bekelės iššūkiams.

Elektros varikliai ir baterijos

„Rivian R1T“ turės keturis 147 kW variklius – po vieną kiekvienam ratui. „Rivian“ siūlys tris pikapo versijas:

  • 180 kWh versija nuvažiuos daugiau nei 640 km ir 100 km/val. pasieks per mažiau nei 3,5 s.
  • 135 kWh versija įveiks daugiau nei 480 km ir iki 100 km/val. įsibėgės per vos daugiau nei 3 s.
  • 105 kWh versija tarp įkrovimų nuvažiuos 370 km ir 100 km/val pasieks per maždaug 5 s.

„Tesla Cybertruck“ taip pat turės kelias skirtingas versijas:

  • Vieno variklio „Cybertruck“, varomas tik galiniais ratais, 100 km/val. pasieks per maždaug 7 sekundes ir tarp įkrovimų nuvažiuos daugiau nei 400 km.
  • Dviejų variklių versija jau bus varoma visais ratais, iki 100 km/val. įsibėgės per maždaug 4,5 s ir vienu įkrovimu įveiks 480 km.
  • Trijų variklių versija irgi bus varoma visais ratais, galės įveikti 800 km ir 100 km/val. pasieks per maždaug 3 sekundes.

Abu pikapai turės greito įkrovimo funkciją.

Lyginant greičiausias versijas, „Cybertruck“ turėtų būti šiek tiek greitesnis tiesiojoje ir įveiks 320 km daugiau nei konkurentas. Lyginant toliausiai nuvažiuojančias versijas, „Cybertruck“ išlieka nugalėtoju – 800 km prieš 640. Tačiau, bent jau teoriškai, keturi varikliai bekelėje turėtų suteikti šiokį tokį pranašumą R1T. „Rivian“ pikapas taip pat gali apsisukti tiesiog vietoje – vienos pusės ratai gali suktis į priešingą pusę nei kitos. Neaišku, ar ši savybė pasieks masinės gamybos modelius, bet „Cybertruck“ to tikrai neturės.

Praktiškumas

Priekinės „Cybertruck“ bagažinės kol kas nematėme, o štai R1T gali pasigirti 330 litrų priekinės bagažinės talpa. „Rivian“ pikapas taip pat turi ir papildomą uždarą krovinių skyrių tarp kabinos ir pikapo kėbulo – čia tilps golfo lazdos ar slidės. Šio skyriaus durelės tarnauja ir kaip pakopa, leidžianti lengviau pasiekti ant stogo tvirtinamą krovinį.

„Cybertruck“ krovinių ant stogo neveš, bet gale turi net 2 metrų ilgio krovinių skyrių. R1T krovinių kėbulo ilgis – 1,4 m. Negana to, „Cybertruck“ krovinių skyriuje gali pavežti pusantros tonos, kai „Rivian “ pikapas nenorėtų sunkesnių nei 800 kg krovinių. Abu pikapai turi papildomas daiktadėžės po krovinių skyriaus grindimis ir elektrinius dangčius.

Gamintojo nuotr./„Tesla Cybertruck“ pikapas
Gamintojo nuotr./„Tesla Cybertruck“ pikapas

Labai svarbu pabrėžti ir tai, kad „Rivian R1T“ tiks ir universalūs pikapų priedai – stogo bagažinės, įrankių dėžės, palapinės, laikikliai ir taip toliau. „Cybertruck“ forma šiek tiek apriboja jo praktiškumą šioje srityje. Tačiau „Tesla“ pikapo kėbule tilps keturratis, čia yra integruota rampa, galimybė įkrauti elektrinius įrankius.

„Rivian R1T“ galės patempti 5 tonas sveriančią priekabą. Tuo tarpu „Cybertruck“ susitvarkys su 3,4-6,35 t sveriančia priekaba, priklausomai nuo pasirinktos versijos. Abu pikapai turės autopilotus, nors, tikėtina, „Tesla“ pasiūlys kur kas pažangesnes autonomines funkcijas.

Abu pikapai viduje yra pakankamai erdvūs. „Cybertruck“ salone susės 6, o R1T – 5 žmonės. „Rivian“ didelį dėmesį skyrė papildomoms daiktadėžėms, puodelių laikikliams ir kitiems gyvenimą lengvinantiems patogumams. Tuo tarpu užbaigto „Cybertruck“ salono dar nematėme.

Gamintojo nuotr./„Tesla Cybertruck“ pikapas
Gamintojo nuotr./„Tesla Cybertruck“ pikapas

Kaina

„Tesla Cybertruck“ nustebino kaina. Pigiausias modelis kainuos 39,9 tūkstančius, vidutinis – 49,9 tūkstančius, aukščiausios komplektacijos – 69,9 tūkstančius dolerių.

„Rivian R1T“ kaina prasidės nuo 69,9 tūkstančių. Tačiau pirmiausia gatves pasieks brangesni modeliai, kurių kaina tikriausiai perkops 100 tūkstančių dolerių ribą.

Apibendrinimas

„Tesla Cybertruck“ ir „Rivian R1T“ turi savų privalumų ir trūkumų. Nei vienas iš jų nėra objektyviai geresnis už kitą.

Didžiausi „Cybertruck“ privalumai – pažangus autopilotas, nepaprastai tvirtas kėbulas, išskirtinis dizainas, ilgas krovinių kėbulas, jau įvertintos „Tesla“ technologijos.

Tuo tarpu didžiausi „Rivian R1T“ privalumai – standartinė keturių variklių sistema, klasikinė išvaizda, praktiškų daiktų laikymo sprendimų gausa. Tikriausiai, nei vienam, nei kitam nepritrūks pirkėjų, tačiau bus įdomu pamatyti žurnalistų organizuojamus bandymus ir kaip skirsis šių automobilių surinkimo kokybė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų