JAV 2014-ųjų „Tesla Model S“ kainuoja apie 30 tūkstančių dolerių. Šie automobiliai yra labai paklausūs, o tai, žinoma, palaiko jų kainą. Tačiau vienas žmogus už savąjį „Model S“ sumokėjo tik 10 tūkstančių dolerių, nes jo baterija buvo pažeista.
Jam padėjo „Gruber Motor Company“ – įmonė, kuri specializuojasi elektromobilių baterijų taisyme. „Gruber Motor“ išgarsėjo dėl prikeliamų retų „Tesla Roadster“ automobilių. Dabar dažniau taisomi ankstyvieji „Model S“ modeliai. Kaip šis, kuris turėjo vieną pažeistą baterijos elementą.
„Tesla“ įprastai baterijoms ir varikliams taiko 8 metų garantiją, tačiau šįkart ji nebuvo taikoma ir gamintojas už baterijos keitimą ketino išrašyti 20 tūkstančių dolerių sąskaitą. Vietoje to, kad pakeistų visą bateriją, „Gruber Motor Company“ surado pažeistą elementą ir pakeitė tik jį už 5000 dolerių. Rezultatas – puikios būklės „Tesla Model S“ už dvigubai mažesnę kainą.
Iš tikrųjų, 5000 dolerių už vieno elemento keitimą gali pasirodyti kaip didelė suma. Kaip už vieno elemento keitimą galima prašyti 5 tūkstančių, kai visos baterijos keitimas nauja kainuoja tik keturis kartus daugiau? Juk už tuos 20 tūkstančių būtų gauta visiškai nauja baterija ir automobilis vėl būtų kaip naujas! Tačiau tokią kainą nulėmė ne pats keitimas ar detalių kaina, o darbai – surasti pažeistą elementą nėra taip lengva.
Ankstyvųjų „Tesla Model S“ baterijos keičiamos pakankamai dažnai. Pavyzdžiui, Electrek.co autoriaus Fredo Lamberto 2012-ųjų „Model S“ jau išgyveno du baterijų keitimus. Vėlesni modeliai jau buvo gerokai patikimesni. Tiesa, būtų gerai, kad „Tesla“ siūlytų tokias paslaugas kaip „Gruber“ – keisti visą bateriją dėl vieno sugedusio elemento yra ne tik brangu, bet ir neekologiška.