Daugelis finansų analitikų tikėjosi, kad pirmasis šių metų ketvirtis „Tesla“ kompanijai bus gana vidutiniškas: 6,113 mlrd. JAV dolerių pajamų ir vis dar minusinis balansas, už akciją prarasta po 0,32 dolerio.
Tačiau „Tesla“ šias prognozes paneigė ir ataskaitoje teigia, kad, nors jos pajamos buvo kiek mažesnės nei prognozuota – 5,985 mlrd. dolerių – tačiau kiekviena kompanijos akcija atnešė po 0,09 dolerio pelno. Kad ir ne fantastiškas, bet visgi pelnas:
„Per sezoniškai lėtesnį pirmąjį [2020] ketvirtį pasiekėme didžiausias visų laikų pajamas. Bendros pajamos per metus paaugo 32 proc.
Mūsų pajamoms daugiausiai įtakos turėjo mažesni elektromobilių pristatymų rezultatai, kuriuos nulėmė ketvirčio pabaigoje susiklosčiusios aplinkybės (turima galvoje koronaviruso pandemiją aut. past.).
Kaip ir tikėtasi, mūsų vidutinė parduodamų automobilių kaina ir toliau mažėjo, nes pereiname nuo Model S ir Model X prie prieinamesnių (pigesnių aut. past.) Model 3 ir Model Y.“
„Tesla“ akcentuoja ir naujųjų „Model Y“ elektromobilių indėlį bei ženkliai išaugusias elektromobilių gamybos apimtis:
„Pirmojo ketvirčio pradžioje Fremonto gamykloje (JAV aut. past.) pradėjome gaminti Model Y elektromobilius. Naudojome naujus gamybos linijų derinius, kuriuose tuo pačiu buvo gaminami ir Model 3 elektromobiliai.
Dėl šių gamybos linijų pokyčių mes per pirmąjį 2020-ųjų gamybos ketvirtį sugebėjome pagaminti daugiau Model Y elektromobilių, nei per du pirmuosius 2017-ųjų ketvirčius pagamindavome Model 3 elektromobilių.
Taip pat per pirmąjį šių metų ketvirtį Šanchajuje esančioje gamykloje gaminamų Model Y gamybos apimtys viršijo ten pat gaminamų Model 3 apimtis. Tai tik įrodo, kad Šanchajaus gamykla ir toliau plečiasi. Be to, per pirmąjį gamybos ketvirtį mes pasiekėme teigiamą bendrąjį Model Y pelną.“
Pasiekė kritiškai svarbų tašką
Pastaroji žinia yra ypač gera. Iki šiol „Tesla“ kompanija labai daug investavo į tyrimus, gamyklas, elektromobilių kūrimą bei gamybą. Visa tai reikalavo milžiniškų lėšų ir parduodami elektromobiliai jų nekompensuodavo.
Visos investicijos ir patys investuotojai žiūrėjo tolyn į priekį, kada kompanija pagaliau įsitvirtins ir elektromobilių gamyba pradės nešti tiesioginį pelną. Panašu, kad su „Model Y“ kompanija pasiekė tą kritiškai svarbų tašką.
Taip pat „Tesla“ patikslino pagamintų ir pirkėjams pristatytų elektromobilių skaičius.
Taigi kompanija per I-ąjį šių metų ketvirtį pagamino 15 390 „Model S/X“ ir net 87 282 „Model 3“ ir naujausių „Model Y“ elektromobilių.
O pirkėjams pristatė 12 230 „Model S/X“ ir net 76 266 „Model 3/Y“ - tai yra naujas rekordas ir net 50 proc. augimas.
„Tesla“ per šių metų pirmąjį ketvirtį pirkėjams pristatė 88 496 elektromobilių - 40 proc. daugiau nei lygiai prieš metus - ir iš viso pagamino 102 672 elektromobilių.
Dar keletas „Tesla“ pastabų:
„Nepaisant [dėl koronaviruso pandemijos] gamyklų veiklos nutraukimų, šiais metais mūsų elektromobilių pirkėjams pristatymo rezultatai viršys 500 000.
Dėl JAV gamyklų vis dar lieka neaišku, kaip greitai mes ir mūsų tiekėjai galės atnaujinti gamybą į buvusį lygį. Tačiau mes glaudžiai bendradarbiaujame su kiekvienu tiekėju ir susijusiais valdžios organais.“
Šanchajuje esanti „Tesla“ gamykla jau kelios savaitės kaip dirba, o JAV esančios gamyklos taip pat turėtų atnaujinti veiklą per artimiausias porą savaičių.
Žinoma, JAV viskas labai priklausys nuo to, kaip toliau klostysis koronaviruso pandemijos reikalai, tačiau vis daugiau vilties ženklų, kad suvaržymai verslui bus atpalaiduoti.