Bendrovės vadovas Elonas Muskas per investuotojams ir analitikams skirtą renginį pranešė, kad tikisi gauti kai kurių jurisdikcijų reguliavimo institucijų leidimą pradėti teikti autonominę pavėžėjimo paslaugą, prie kurios galės prisijungti ir „Tesla“ automobilių savininkai.
Verslininkas mano, kad jau kitų metų viduryje Jungtinių Valstijų keliais riedės daugiau nei milijonas „Tesla“ automobilių, galinčių važiuoti be vairuotojo įsikišimo, o reguliavimo institucijų leidimas pradėti teikti „robotų taksi“ paslaugą bus gautas iki 2020 metų pabaigos.
„Esu tvirtai įsitikinęs, kad kitais metais jau galėsime pasiūlyti autonominę „robotų taksi“ paslaugą“, – pareiškė E.Muskas ir pridūrė planuojantis pasitelkti panašų modelį į tą, kurį naudoja „Uber“ ir „Airbnb“.
Autonominį taksi bus galima užsakyti naudojant specialią mobiliesiems telefonams skirtą programą, o „Tesla“ automobilių savininkai taip pat galės pasiūlyti savo automobilius paslaugai teikti. Pastaruoju atveju bendrovė atsirieks 25–30 proc. komisinius, kaip tai daro „Uber“ ir „Lyft“
„Transporto priemonės teikiama nauda padidės penkis kartus“, – pareiškė E.Muskas.
E.Muskas pranešė apie planus dėl „robotų taksi“ paslaugos po to, kai bendrovė pristatė kompiuterinę įrangą, skirtą „visiškai autonominiam vairavimui“ – tai dalis bendrovės strategijos, skirtos populiarinti autonominius automobilius.
„Tesla“ automobiliai jau yra iš dalies autonominiai, tačiau kelyje į visišką autonomiją bendrovė susiduria su didelėmis teisinėmis ir reguliavimo kliūtimis.
Naująjį lustą pristačiusi „Tesla“ intensyviai lenktyniauja su „Waymo“, „Uber“ bei tradiciniais automobilių gamintojais dėl to, kas pirmiau pateiks autonomines transporto priemones į rinką.
E.Muskas pareiškė, kad specialiai sukurtas lustas, kurį jis pavadino geriausiu tokiu lustu, yra labai didelis žingsnis įgyvendinant autonominio važiavimo viziją.
„Iš pradžių tai atrodo neįtikėtina – ar gali būti, kad niekada lustų nekūrusi „Tesla“ galėtų sukurti geriausią pasaulyje lustą? – kalbėjo E.Muskas. – Tačiau būtent tai ir įvyko.“
Bendrovė diegia naująjį lustą visose savo transporto priemonėse, o naujoji technologija suteikia galimybę tobulinti jos programinę įrangą bei „neuronų tinklus“, kurie efektyviai valdys autonomines transporto priemones.
„Visi „Tesla“ automobiliai yra aprūpinti būtina įranga, reikalinga <...> visiškai savarankiškam važiavimui“, – pareiškė E.Muskas.
„Viskas, ką liko padaryti, tai patobulinti programinę įrangą.“
Nepaisant „Tesla“ teiginių, jos elektrinėms transporto priemonėms netaikoma standartinė „4 lygio“ automatizacijos apibrėžtis, kai visos funkcijos veikia žmogui prižiūrint, ar „5 lygio“ automatizacijos apibrėžtis, kai žmogaus dalyvavimas nereikalingas.
Verslininkas pareiškė, kad „Tesla“ požiūris, kuomet kelyje naudojami jos automobilių duomenys, yra pranašesnis už konkurenčių požiūrį, kurios kliaunasi modeliavimo principu.
„Mes taip pat turime gana geras modeliavimo galimybes, tačiau modeliavimas nenumato visko, kas vyksta realiame pasaulyje“, – pareiškė E.Muskas.
„Tikrasis pasaulis yra tikrai nenuspėjamas ir sudėtingas“, – pridūrė verslininkas.